|
FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17) |
|
Wersety biblijne - Mateusz 18:8
Olus - 2017-07-13, 18:28 Temat postu: Mateusz 18:8 8 Otóż jeśli twoja ręka lub noga jest dla ciebie powodem grzechu, odetnij ją i odrzuć od siebie! Lepiej jest dla ciebie wejść do życia ułomnym lub chromym, niż z dwiema rękami lub dwiema nogami być wrzuconym w ogień wieczny*.
Jak rozumiecie ten werset?
nike - 2017-07-15, 09:22 Temat postu: Re: Mateusz 18:8
Oliyahu napisał/a: | 8 Otóż jeśli twoja ręka lub noga jest dla ciebie powodem grzechu, odetnij ją i odrzuć od siebie! Lepiej jest dla ciebie wejść do życia ułomnym lub chromym, niż z dwiema rękami lub dwiema nogami być wrzuconym w ogień wieczny*.
Jak rozumiecie ten werset? |
Z komentarza P.Russella---
Mat.18: 8 Jeżeli ręka twoja=> Jakakolwiek wygoda, przyjemność, cenniejsza jest jak ręka.
Albo noga twoja=> Coś tak pożyteczne jak noga.
Gorszy cię=> Przez zadośćuczynienie tej rządzy miał stracić przyszły żywot. Byłoby przyczyną i przyniosło szkodę na charakterze, lub skłoniłoby kogo do zgorszenia.
Lepiej jest=> Byłoby lepiej, jeżeli potrzeba ponieść taką ofiarę.
Wejść do żywota=> Żywota wiecznego, co stoi w przeciwieństwie do wiecznej śmierci wyobrażonej przez "gehennę".
Ognia wiecznego=> Wieczne zniszczenie, co symbolizuje ustawicznie gorejący ogień w dolinie Gehenny, gdzie wszelkie nieczystości i odpadki z Jerozolimy były niszczone.
Steve Sondej - 2017-07-15, 18:41 Temat postu: Re: Mateusz 18:8
Oliyahu napisał/a: | 8 Otóż jeśli twoja ręka lub noga jest dla ciebie powodem grzechu, odetnij ją i odrzuć od siebie! Lepiej jest dla ciebie wejść do życia ułomnym lub chromym, niż z dwiema rękami lub dwiema nogami być wrzuconym w ogień wieczny*.
Jak rozumiecie ten werset? |
Chciałbym porównać ten werset do Ew. Mateusza 9:12:
A Jezus usłyszawszy to, rzekł im: Nie potrzebująć zdrowi lekarza, ale ci, co się źle mają.
Ew. Marka 2:(17) A usłyszawszy to Jezus, rzekł im: Nie potrzebują zdrowi lekarza, ale ci, co się źle mają; nie przyszedłem, wzywać sprawiedliwych, ale grzesznych do pokuty.
|
|