FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO Strona Główna FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kozioł dla Azazela
Autor Wiadomość
Markerów 
VIP
Mistrz


Potwierdzenie wizualne: 2012
Pomógł: 92 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2017
Posty: 7077
Skąd: Tarnów
Poziom: 58
HP: 4687/15122
 31%
MP: 0/7220
 0%
EXP: 22/373
 5%
Wysłany: 2018-03-01, 09:04   

Dobrze objasniasz. Krótkie pytanie :
Dlaczego był w ogóle ofiarowany Kozioł dla demona??
_________________
Mdr 3.1 A dusze sprawiedliwych są w ręku Boga
i nie dosięgnie ich męka
Zdało się oczom głupich, że pomarli,
 
     
Henryk 
VIP

Potwierdzenie wizualne: 9
Pomógł: 480 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 6957
Poziom: 57
HP: 2433/14317
 17%
MP: 5391/6836
 78%
EXP: 261/359
 72%
Wysłany: 2018-03-01, 09:28   

Markerów napisał/a:
Dobrze objasniasz.

Dziękuję, chciałbym więcej rozumieć.
Cytat:
Dlaczego był w ogóle ofiarowany Kozioł dla demona??

Fakt, że niektóre przekłady podają „Azazel” i to z dużej litery.
Do mnie jednak osobiście bardziej przemawia określenie:
Lev 16:10 ubg "Ale kozła, na którego padł los dla kozła ofiarnego, postawi żywego przed PANEM, aby nim dokonać przebłagania i wypuścić go na pustynię jako kozła ofiarnego."
Lev 16:10 pec "A kozła przeznaczonego losem „na [zrzucenie] z wysokiego urwiska" postawi żywego przed Bogiem, żeby dokonać przebłagania nad nim, aby go wysłać na wysokie urwisko, [na śmierć] na pustynię."
Lev 16:10 wuj "A którego na kozła wypuszczalnego, postawi go żywego przed Panem, aby uczynił modlitwę nad nim, a wypuścił go na puszczą."
Nie wyobrażam sobie ofiar dla Demona, i to w dodatku z polecenia Bożego.
 
     
Markerów 
VIP
Mistrz


Potwierdzenie wizualne: 2012
Pomógł: 92 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2017
Posty: 7077
Skąd: Tarnów
Poziom: 58
HP: 4687/15122
 31%
MP: 0/7220
 0%
EXP: 22/373
 5%
Wysłany: 2018-03-01, 13:24   

Henryk napisał/
Cytat:
Nie wyobrażam sobie ofiar dla Demona, i to w dodatku z polecenia Bożego.


No właśnie ja też. Na pierwszy rzut oka z tekstu właśnie tak wynika
Ostatnio zmieniony przez nike 2018-03-01, 17:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
nike 
Administrator


Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1321 razy
Dołączyła: 13 Sty 2013
Posty: 13551
Poziom: 71
HP: 9650/29245
 33%
MP: 0/13963
 0%
EXP: 330/608
 54%
Wysłany: 2018-03-01, 17:20   

Markerów, Proszę zaznaczaj komu odpowiadasz, bo sie pogubimy.

prawą strona myszki zaciemniasz, zdanie na które chcesz odpowiedzieć i klikasz pierwszy promyczek po ignoruj.
_________________
שים לב במי אתה בוטח
patrz komu ufasz !
mile pozdrowionka nike.
 
     
Markerów 
VIP
Mistrz


Potwierdzenie wizualne: 2012
Pomógł: 92 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2017
Posty: 7077
Skąd: Tarnów
Poziom: 58
HP: 4687/15122
 31%
MP: 0/7220
 0%
EXP: 22/373
 5%
Wysłany: 2018-03-01, 17:23   

Nie mam myszki
_________________
Mdr 3.1 A dusze sprawiedliwych są w ręku Boga
i nie dosięgnie ich męka
Zdało się oczom głupich, że pomarli,
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2018-03-01, 23:46   Re: Kozioł dla Azazela

Markerów napisał/a:
dlaczego był składany Kozioł jeden z dwóch, wyłaniając się na drodze losu. Jeden dla Pana drugi dla Azazela.


Kpł. 16:5-10 na podstawie Konkordancji Stronga

(5) Od zgromadzenia synów Izraelskich weźmie dwa kozły zwierząt ofiarnych, ofiary za grzech; Jeden raz baranka całopalnego.


dwa kozły zwierząt ofiarnych - tego kozła, którego udział powierzył dla Jehowy, Aaron złożył, jako ofiarę za grzech. Symbolizuje on tych ofiarujących się Bogu, którzy stosownie i skutecznie, wstawiają się za innych, potrzebujących i poszukujących zbawienia z łaski. Natomiast kozioł dla Azazela, przedstawia tych poświęconych Bogu, na których zostają złożone grzechy innych, grzechy tych którzy cenią swoje cielesne usposobienie, więc nie chcą się do nich przyznać. Ich los rozstrzygany jest poza społecznością wierzących, Mt. 18:15-18; 1Kor. 5:5; 1Tym. 1:20; Ap. 7:9-17. Ani jedni, ani drudzy nie są w stanie wykazać się czynami, zapewniającymi nagrodę. O nich to mówił Pan Jezus w swym wielkim proroctwie, że jeden będzie wzięty, a drugi zostawiony (wypuszczony)
Ci, którzy dzięki wierze, otrzymali stosowne objawienie, co do woli Bożej, zostali dzięki niej usprawiedliwieni. Ci wybrali dar łaski, a inni spodziewając się nagrody z uczynków cielesnych, uznają, że ich "Bóg umacnia", chociaż w rzeczywistości są tymi, którzy się oddalili od niego. Azazel = "ten, który się oddalił", Rz. 9:15-18

(6) Ofiaruje Aaron cielca, tego którym uczyni oczyszczenie wewnątrz domu, zamiast przez ofiarę za grzech.

Arcykapłan potrzebował uczynić oczyszczenie swojej rodziny przed składaniem ofiar za tych, którzy dopuścili się grzechu i został on ujawniony. To było konieczne, aby jego służba w Namiocie Zgromadzenia nie była zakłócona przed Bogiem i składającymi ofiary, Gal. 6:1-4. Oczyszczenie to jest odpowiednikiem oczyszczenia Kościoła przez Chrystusa, dokonane kąpielą wodną przez Słowo, Efz. 5:25-27

(7) Weźmie dwóch kozłów przed drzwi namiotu zgromadzenia Jehowy; Zaniecha tam ostrzeżenia.
Gdy grzech zostanie wykryty i uznany, albo nałożony na kogoś, to ustaje powód, dla którego wcześniej był ktoś ostrzegany.

(8) Aaron powierzy udziały, biorąc pod uwagę oba kozły; Jeden udział Jehowie, jeden udział Azazelowi.

Azazelowi, czyli na zatracenie cielesnego, upadłego usposobienia, aby duch był zbawiony w dzień sądu. Duch zły działa w synach opornych, Efz. 2:1,2. Bogu służy wszelkie stworzenie, nawet demony, które wierzą, że Bóg jest jeden.

(9) Aaron przyprowadzi kozła, tego którego udział będzie ofiarowany Jehowie; Złoży ofiarę za grzech.

(10) Kozła, razem z którym ofiarowano udział Azazelowi, pozostawi żywego przed Jehową; Ponadto zadośćuczyni za grzech i osoby przez ceremonialne prawo; Pośle także ostrzeżenie Azazelowi niezamieszkanego terenu.

Azazel to ktoś, kto wykorzystuje ludzi z marginesu społecznego. Wykorzystuje ich przeciwko tym, którzy ich usunęli poza społeczność, czyli na niezamieszkane tereny, czy stan odosobnienia. Wykorzystuje ich do dokonania przestępczych czynów, dlatego jest uznawany za "scapegoata", czyli zabójcę.
ostrzeżenie Azazelowi niezamieszkanego terenu - oznacza to głoszenie upadłym duchom, będącym w więzieniu, 1Pio. 3:18,19
Kod:
4. Albowiem Bóg Aniołom nie przepuścił, skoro tylko zgrzeszyli,  podał łańcuchom Tartaru ciemności, zachował na sąd: 2Pio. 2:4
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2018-03-01, 23:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Markerów 
VIP
Mistrz


Potwierdzenie wizualne: 2012
Pomógł: 92 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2017
Posty: 7077
Skąd: Tarnów
Poziom: 58
HP: 4687/15122
 31%
MP: 0/7220
 0%
EXP: 22/373
 5%
Wysłany: 2018-03-02, 05:42   

Dzięki Pokoja
_________________
Mdr 3.1 A dusze sprawiedliwych są w ręku Boga
i nie dosięgnie ich męka
Zdało się oczom głupich, że pomarli,
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2018-03-02, 21:43   

Markerów napisał/a:
Dzięki Pokoja


Jeśli to pomogło to, też pozdrawiam, a niżej podaję coś dla wnikliwych badaczy:

Tekst z Kpł. 16:5-10 z numerami słów, według BG:

Cytat:
(5) A od (854) zgromadzenia (5712) synów (1121) Izraelskich (3478) weźmie (3947) dwu (8147) kozłów (8163) (5795) na ofiarę za grzech (2403), i jednego (259) baranka (352) na całopalenie (5930).
(6) I będzie ofiarował (7126) Aaron (175) cielca (º6499) swego (834) (8901) na ofiarę za grzech (2403), i uczyni oczyszczenie (3722) za (1157) się, i za (1157) dom (1004) swój.
(7) Weźmie (3947) też dwu (º8147) kozłów (8163), a postawi (5975) je (853) przed (6440) Panem (3068) u drzwi (6607) namiotu (168) zgromadzenia (4150).
(8) I rzuci (5414) Aaron (175) na (5921) oba (8147) kozły (8163) losy (1486), los (1486) jeden (259) Panu (3068), a los (1486) drugi (259) Azazelowi (5799).
(9) I będzie ofiarował (7126) Aaron (175) onego kozła (º8163), na (5921) którego (834) padł (5927) los (1486) Panu (3068), i ofiarować (6213) go będzie za grzech (2403).
(10) Ale kozła (8163), na (5921) którego (834) padł (5927) los (1486) Azazela (5799), postawi (5975) żywego (2416) przed (6440) Panem (3068), aby oczyszczenie uczynił (3722) przezeń (5921), a wypuścił (7971) go (853) do Azazela (5799) na puszczą (4057). Kpł. 16:5-10


Tekst z Kpł. 16:5-10 z tymi samymi numerami słów, co wyżej, przetłumaczony na podstawie Konkordancji Stronga:

Kod:
(5) Od (854) zgromadzenia (5712) synów (1121) Izraelskich (3478) weźmie (3947) dwa (8147) kozły (5795) zwierząt ofiarnych (8163), ofiary za grzech (2403); Jeden raz (259) baranka (352) całopalnego (5930).
(6) Ofiaruje (7126) Aaron (175) cielca (º6499), tego którym (834) uczyni  oczyszczenie (3722) wewnątrz (8901) domu (1004), zamiast (1157) przez (1157) ofiarę za grzech (2403).
(7) Weźmie (3947) dwóch (º8147) kozłów (8163) przed (6440) drzwi (6607) namiotu (168) zgromadzenia (4150) Jehowy (3068); Zaniecha (5975) tam ostrzeżenia (853).
(8) Aaron (175) powierzy (5414) udziały (1486) biorąc pod uwagę (5921) oba (8147) kozły (8163); Jeden (259) udział (1486) Jehowie (3068), jeden (259) udział (1486) Azazelowi (5799).
(9) Aaron (175) przyprowadził (7126) kozła (º8163), biorąc pod uwagę (5921) tego którego (834) udział (1486) był ofiarowany (5927)  Jehowie (3068); Złożył (6213) ofiarę za grzech (2403).
(10) Kozła (8163), razem z (5921) którym (834)  ofiarowano (5927) udział (1486) Azazelowi (5799), pozostawi (5975) żywego (2416) przed (6440) Jehową (3068); Ponadto (5921) zadośćuczyni za grzech i osoby przez ceremonialne prawo (3722); Pośle (7971) także ostrzeżenie (853) Azazelowi (5799) niezamieszkanego terenu (4057). Kpł. 16:5-10


Tekst z Kpł. 16:5-10 bez numerow słów, dla lepszego czytania:

(5) Od zgromadzenia synów Izraelskich weźmie dwa kozły zwierząt ofiarnych, ofiary za grzech; Jeden raz baranka całopalnego.
(6) Ofiaruje Aaron cielca, tego którym uczyni oczyszczenie wewnątrz domu, zamiast przez ofiarę za grzech.
(7) Weźmie dwóch kozłów przed drzwi namiotu zgromadzenia Jehowy; Zaniecha tam ostrzeżenia.
(8) Aaron powierzy udziały, biorąc pod uwagę oba kozły; Jeden udział Jehowie, jeden udział Azazelowi.
(9) Aaron przyprowadził kozła, tego którego udział był ofiarowany Jehowie; Złożył ofiarę za grzech.
(10) Kozła, razem z którym ofiarowano udział Azazelowi, pozostawi żywego przed Jehową; Ponadto zadośćuczyni za grzech i osoby przez ceremonialne prawo; Pośle także ostrzeżenie Azazelowi niezamieszkanego terenu.


Uwagi do tego tekstu, podałem już we wcześniejszym poście.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Henryk 
VIP

Potwierdzenie wizualne: 9
Pomógł: 480 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 6957
Poziom: 57
HP: 2433/14317
 17%
MP: 5391/6836
 78%
EXP: 261/359
 72%
Wysłany: 2018-03-03, 07:58   Re: Kozioł dla Azazela

Dziękuje za odpowiedzi.
Pokoja napisał/a:
Kpł. 16:5-10 na podstawie Konkordancji Stronga

(5) Od zgromadzenia synów Izraelskich weźmie dwa kozły zwierząt ofiarnych, ofiary za grzech; Jeden raz baranka całopalnego.

Niezrozumiałym jest dla mnie ten baranek.
Wszystkie te ofiary były całopalnymi.
Tłuszcz cielca i kozła dla Pana spalane były na ołtarzu, pozostałe części (kopyta, skóra, wnętrzności)- poza obozem, na zewnątrz Przybytku.
Hbr 13:13 kow "Wyjdźmy więc do niego poza obóz i dzielmy z nim hańbę jego."
Czego symbolem może być baranek, podczas Tego obrzędu? :roll:

Taka ciekawostka:
Cytat:
W języku greckim, określenie "całopalna" brzmi "olokautomata", z którego pochodzi nasze słowo "holokaust"
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2018-03-05, 11:26   Re: Kozioł dla Azazela

Henryk napisał/a:
Dziękuje za odpowiedzi.
Pokoja napisał/a:
Kpł. 16:5-10 na podstawie Konkordancji Stronga
(5) Od zgromadzenia synów Izraelskich weźmie dwa kozły zwierząt ofiarnych, ofiary za grzech; Jeden raz barana całopalnego.

Niezrozumiałym jest dla mnie ten baranek.


W istocie rzeczy nie chodzi tu o baranka, lecz o Barana, czyli o osobnika już dorosłego.
Kod:
Jeden raz (259) barana (352) całopalnego (5930).


Całopalny, czyli całkowicie przeznaczony dla Boga w Przybytku na ołtarzu i w świątyni, oraz poza obozem. O tym niżej w komentarzu do Żyd. 13:11-13

Henryk napisał/a:
Wszystkie te ofiary były całopalnymi.
Tłuszcz cielca i kozła dla Pana spalane były na ołtarzu, pozostałe części (kopyta, skóra, wnętrzności)- poza obozem, na zewnątrz Przybytku.


(11) Albowiem zwłoki zwierząt za przewinienia, których krew wnoszono do świątnicy przez najwyższego kapłana, te spalano poza obozem.

zwłoki – nie ciało, które było spożywane, lecz jego szczątki, czyli skóry i gnój/wnętrzności

za przewinienia – każdy grzech jest przewinieniem, ale nie każde przewinienie ujawniło się jako grzech. Była ofiara dla oczyszczenia za popełnione przewinienia wewnątrz kapłaństwa (rodziny arcykapłana, Rz. 4:7,8), ale była też ofiara za przewinienia, z których nie oczyszczono się wcześniej. Z tego powodu ujawnił się grzech, dlatego wtedy była składana już ofiara za grzech.

(12) Przeto, aby poświęcić lud dzięki swojej własnej krwi, Jezus poza bramą miasta ucierpiał.

poza bramą miasta – w drodze na Golgotę i na krzyżu

(13) A zatem sami stosownie do siebie samych wychodźmy poza obóz, znosić obelgi.

sami stosownie do siebie samych – indywidualnie ofiary członków Kościoła są inne niż całopalna ofiara z barana w dniu pojednania. Baranek Paschalny, a Baran w dniu Pojednania są jednokładne, ale nie tożsame. Baranek to Pan Jezus Chrystus. Natomiast Baran to CHRYSTUS, czyli Głowa (Pan Jezus Chrystus) i Ciało (Kościół). Oznacza to, że jakby z Baranka wyrósł Baran. Pan Jezus znosił różne urągania w czasie swojej ziemskiej działalności, a później razem z tymi, którzy w jego miejsce sprawowali poselstwo pojednania z Bogiem.
NT uczy nas w Ewangeliach o sianiu, kamieniu węgielnym i Baranku (Amnos). Natomiast w listach Apostołów uczy nas o sadzeniu, fundamencie i Owieczce (Arnion) w szczególności w Apokalipsie. NT wzywa wierzących, poświęconych i ofiarujących się, czyli wzywa do ubiegania się o coś, do budowania na czymś i do złożenia żywej ofiary:Ubieganie się gorliwie o jeszcze lepsze dary łaski (owoce Ducha Świętego), ukaże wam drogę w zgodzie z doskonałością. 1Kor. 12:31 Na podst. Konk. Stronga

(27) Tylko skóry, także gnój (wnętrzności) z istoty żywej, z cielca oczyszczenia z grzechu i nieczystości, z kozła ofiary za grzech, których jedynie krew wniesiono do oczyszczenia świątnicy, wydadzą na zewnątrz obozu, dla spalenia ogniem.

W tekście tym pojawia się kilkakrotnie nota accusativi ET (853), oznaczona symbolem „º ” (tylko, także, z). W naszych przekładach nie jest ona w nim uwidoczniona, ale ją uwzględniłem. Ofiara za grzech i ofiara całopalna miały coś wspólnego, czyli krew do oczyszczenia i spalanie. Na ołtarzu spalano tłuszcz, a poza obozem spalano tylko to co nie było przeznaczone do spożywania. W czasie Paschy w Egipcie i przy późniejszym jej upamiętnianiu nic z Baranka nie mogło pozostać do rana. Miał być spożyty w całości, a części niekoszerne miały być spalone rano.

Treść Żyd. 13:11-13; Kpł. 16:27 Na podst. KS, dla wnikliwych

Kod:
 (11) Albowiem (1063) zwłoki (4983 szczątki) zwierząt (2226) za (4012) przewinienia (266), których (3739) krew (129) wnoszono (1533) do (1519) świątnicy (39) przez (1223) najwyższego kapłana (749), te (5130) spalano (2618) poza (1854) obozem (3925).

(12) Przeto (1352), aby (2443) poświęcić (37) lud (2992) dzięki (1223) swojej własnej (2398) krwi (129), Jezus (2424) poza (1854) bramą miasta (4439) ucierpiał (3958).

(13) A zatem (5106) sami (846) stosownie do (4314) siebie samych (848) wychodźmy (1831)  poza (1854) obóz (3925), znosić (5342) obelgi (3680). Żyd. 13:11-13 Na podst. KS

(27) Tylko skóry (º5785), także gnój (º6569) z istoty żywej (º1320), z cielca (º6499), oczyszczenia z grzechu i nieczystości (2403), z kozła (º8163) ofiary za grzech (2403), których (834) jedynie krew (º1818) wniesiono do (935) oczyszczenia (3722) świątnicy (6944), wydadzą (3318) na zewnątrz (2351) obozu (4264), dla (413) spalenia (8313) ogniem (784). Kpł. 16:27 Na podst. KS


Treść Żyd. 13:11-13; Kpł. 16:27 - tekst podstawowy według BG

Cytat:
(11) Albowiem (1063) bydląt (2226), których (3739) krew (129) bywa wnoszona (1533) za (4012) grzech (266) do (1519) świątnicy (39) przez (1223) najwyższego kapłana (749), tych (5130) ciała (4983) palone bywają (2618) za (1854) obozem (3925).

(12) Dlatego (1352) i Jezus (2424), aby (2443) poświęcił (37) lud (2992) własną (1223) krwią (129) swoją (2398), za (1854) bramą (4439) ucierpiał (3958).

(13) Wynijdźmyż (1831) tedy (5106) do (4314) niego (846) za (1854) obóz (3925), nosząc (5342) urąganie (3680) jego (848).

(27) Cielca (º6499) zaś ofiarowanego za grzech (2403), i kozła (º8163) za grzech (2403), których (834) krew (º1818) wniesiona była (935) ku sprawowaniu oczyszczenia (3722) do świątnicy (6944), wyniosą (3318) precz (413) za (2351) obóz (4264), i spalą (8313) ogniem (784) skóry (º5785) ich, i mięso (º1320) ich, i gnój (º6569) ich.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
BannerFans.com
BannerFans.com
BannerFans.com
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14