FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO Strona Główna FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
O co chodzi w doświadczeniach Hioba?
Autor Wiadomość
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 605 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 2786
Poziom: 41
HP: 752/5376
 14%
MP: 2567/2567
 100%
EXP: 157/177
 88%
Wysłany: 2019-04-21, 20:33   Zamysłem Sofara, nawrócenie Hioba.

Hioba 11:1-10


Hioba 11:11-20


Treść Hioba 11:1-20 na podstawie KS i komentarz:

1. Sofar Naamatczyk, wydając świadectwo, rzekł:
- Nazwa Sofar Naamatczyk, znaczy „wróbel przyjemności”. Wystąpił jako świadek w sprawie.

2. Mąż sprawiedliwy, raczej bez wielu słów wyda świadectwo mową.
- Chorobliwie drażni go mowa Hioba, też jako świadka w sprawie.

3. Gadaniną mężczyzna nie knuje coś złego? Szydząc, okazuje wzgardę.
4. Twierdzę: Szczera nauka, staje się czystym źródłem.

- Sugeruje, że Hiob dąży do złego i wzgardy, więc należy mu się szczera nauka.

5. Kogo Bóg był narzucony? Język przeciw uwolniony, mówi przeciwnie.
- Sofar uważa swego Boga za prawdziwego, chociaż okaże się fałszywym (433), narzuconym. Jest to nawiązanie do zarzutu Hioba (9:33), że moc na terenie kraju była narzucona.

6. Sekret według mądrości będzie widocznym, jako dwójnasób prawdziwej mądrości; Poznasz poprzez doświadczenie, że Bóg na korzyść sprawi zapomnienie nieprawości.
- Inaczej: Jeżeli staniesz po naszej stronie, to wszystko zostanie ci zapomniane.

7. Znajdziesz obiekt poszukiwania Bożego? Czy też w końcu, osiągniesz doskonałości Wszechmocnego?
- Do czego dąży Bóg (433) na terenie kraju?

8. Jak długo majestat niebios czyni? Jak długo tajemniczą otchłanią, się objawia?
- Jak długo się kształtuje majestat i zaborczość unii?

9. Długo, miarą potężnej rzeki, przestronną bardziej niż kraj.
- Unia swym zasięgiem, tworzyła się długo, gdyż wykroczyła poza potężną rzekę (Eufrat). Z Rdz. 14:1-12 wynika, że taka Unia była za czasów Abrahama. W Hio. 1:17 jest napisane o najeździe Chaldejczyków. Z Joz. 7:20,21 wynika, że strefa działania babilońskiego sięgała, aż do Aj.
Żałobę po śmierci Jakuba, obchodzono po drugiej stronie Jordanu, co może świadczyć o zasięgu egipskiej strefy panowania. Nazwę RaHaBh z Hio. 9:13 i 26:12, odnoszono też symbolicznie do Egiptu. Wskazuje to, że kraj Uz, w którym zamieszkiwał Hiob był położony, gdzieś między tymi dwiema strefami wpływów, a był też narażony na ataki z południa.

10. Kiedy przechodzi, ściśle złącza; Ktokolwiek nawróci się, zgromadza.
11. Ponieważ on zna bezwartościowe postępowanie ludzi; Widzi utrapienie bez obserwowania?

- Jest to wyraz tzw. poprawności religijnego działania, gdzie wymuszanie woli jest nazwane nawróceniem się. Ten bóg ma swoich wieszczków, czyli jakby szpiegów. Ich działalność polega na przenikaniu się wyznawców z różnych krajów i wymianie informacji, która jest przekazywana dla boga fałszywego.

12. Mąż pusty nabywa rozumu; Osiołek dzikiego osła rodzi się mężczyzną.
13. Jeśli ty będziesz przygotowany sercem, w duchu ustawy wyciągniesz ręce;
14. Kiedy usuniesz moc bałwochwalstwa przybytku, nie pozwolisz zamieszkać nieprawości;

- To co czyni Bóg prawdziwy, Sofar przypisuje bogu narzuconemu. Sugeruje, że Hiob dokona przemiany swego życia i wyciągnie ręce do tego boga.

15. Z powodu tego, wtedy zostaną zabrane oblicza uchybienia moralnego; Nie będą powodować zaskoczenia; Będziesz dobrze ustanowionym.
- jakby propozycja korupcyjna. Uczynisz jak chcemy, to my przychylnie nastawimy ludzi do ciebie. Jest to podobne do takiej ochrony, która najpierw napuszcza zbirów na prowadzących działalność, aby tych przekonać do skorzystania z tej ochrony za pośrednictwem innych zbirów.

16. Wtedy ty zapomnisz krzywdę wody; Przypomnisz sobie, czynienie coś dla innych.
- Hiob w ten sposób ma zapomnieć krzywdę odcięcia wody, gdy musiał troszczyć się niby tylko o własne przetrwanie, a na ich modłę zacznie czynić coś dla innych. Trud Hioba, wnoszony dla własnego przetrwania, faktycznie był trudem dla dobra innych, narażonych na działanie mocy narzuconej z zewnątrz.

17. Powstającemu życiu południa będziesz kazał ulecieć, rano.
- Sofar nie jawi się tu obrońcą mocy z południa, lecz mocy unii.

18. Mając nadzieję, położysz się bezpiecznie; Z powodu tego, kopiąc będziesz pewnym.
19. Leżąc wygodnie nie będziesz przerażonym; Spowodujesz mocny wyraz twarzy.

- Zapowiedź, że Hiob w spokoju, ponownie będzie mógł bezpiecznie, kopać kanały nawadniające rolę i odczuwać uznawanie jego autorytetu.

20. Źródło niepobożnych będzie wyczerpane, tak że spowoduje zniknięcie miejsca ucieczki, nadziei wydechu duszy.
- Może chodzić o źródło, powstałe w rezultacie skierowania potoku drogą wykopanego kanału. Jeżeli kanał zostanie zamknięty, to zniknie odosobnione bezpieczeństwo tam osiedlonych.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 605 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 2786
Poziom: 41
HP: 752/5376
 14%
MP: 2567/2567
 100%
EXP: 157/177
 88%
Wysłany: 2019-04-26, 09:27   RÓŻNICA MIEDZY PRÓŻNĄ I NATURALNĄ MĄDROŚCIĄ

Hioba 12:1-10


Hioba 12:11-22


Hioba 12:23-25


Treść Hioba 11:1-20 na podstawie KS i komentarz:

RÓŻNICA MIEDZY PRÓŻNĄ I NATURALNĄ MĄDROŚCIĄ


1. Hiob odpowiadając, rzekł:
2. Z powodu tego wy prawdziwie, przeciw ludziom każecie zabić mądrość?

- Z powodu wywodu Sofar, dążącego do nawrócenia Hioba próżną mądrością.

3. Ja wewnątrz nie mam, jakby serca, tak jak tamci; Także nie doprowadzam do upadku bardziej niż ktokolwiek wyróżniająco oznakowany?
4. Stałem się pośmiewiskiem rodakowi wołającemu fałszywego boga; Sprawiedliwy, szyderczo wydaje świadectwo doskonałe?

- Działanie pod wpływem odpowiedzialności za innych i prawdziwej mądrości nie wyniszcza ich, co nie jest szyderczym świadectwem doskonałym, tak jak to czynią służący fałszywie

5. Ślizga się „noga boża”; Wzgardzoną myśl zuchwalec, uczynił pewną pochodnią?
6. Mając spokój, bezpieczeństwo, napada namioty, drażni Boga; Który bóg fałszywy przyjdzie z mocą?

- Nie jest to pewne postępowanie, gdy zuchwalec posługuje się w kraju, wzgardzoną myślą fałszywej mądrości. W Ps. 73:15-19 jest napisane o kroczeniu zuchwalców po śliskim gruncie. Tacy gdy nawet mają pokój i bezpieczeństwo, to napadają tych, którzy postępują inaczej. Fałszywa mądrość i złudna moc nie pomogą zapewnić trwałego panowania.

7. Więc przeciwnie: Pytam się bydląt, ptactwa niebieskiego; uczą, oznajmiają na korzyść.
8. Albo ziemia rozwija myśli, uczy; Ryby morskie opowiadają na korzyść.

- Hiob czerpie prawdziwą mądrość z życia w zgodzie z środowiskiem naturalnym, a nie z zgubnej myśli zuchwalca, którą pogardził

9. Któż tych wszystkich nie pozna poprzez doświadczenie, że te mocą Jehowy przynoszą skutek?
10. Od kiedy moc wszelkiej duszy życia, duchem męża wszelkich istot żywych.

- Wszelkie istoty żywe, wywodzące się z duszy żywej (alfa stworzenia Bożego na ziemi), duszy życia ziemskiego (Rdz. 2:7), powstałej wtedy, gdy tylko chmury obłoków zaczęły otaczać planetę Ziemię (pierścienie baldachimów wodnych, opadające od pierwszego dnia stwarzania, Rdz. 2:6), zostały stworzone dla męża tych wszelkich istot, czyli człowieka stworzonego na obraz Boży (ukoronowanie - omega stworzenia Bożego na ziemi), Rdz, 1:26. Hiob jest wyrazicielem postawy takiego człowieka, czyli żyjącego w zgodzie z naturą.

11. Nie uchem mowę doświadcza; Pokarm na korzyść ust smakuje?
12. Samokontrola czasu życia starca, nauczycielem mądrości.
13. Bardziej niż według siły mądrości, rady zrozumienia.

- Ucho przyjmuje dźwięki, głos, ale to umysł je analizuje, podobnie jak z pokarmem. Samokontrola doświadczonego człowieka, pomaga mu żyć w wolności, która na wszystko pozwala, ale niczego nie narzuca sobie, ani innym. Wszystko mu wolno, ale nie dla zniewalania siebie i innych fałszywą mądrością, gdyż nie buduje to, co psuje dobre zwyczaje.

14. Oto niszczyciel nie był ustanowionym na terenie, mężów uwięził, nie uwolnił.
- Znaczy to, że nie był w stanie przekonać ich do swojego sposobu postępowania.

15. Gdy zatrzymał wody, było bez wilgoci; Zostanie odesłanym oddalonym, zmieni się kraj.
- Gdy zuchwalec puścił potok, korytem wykopanego kanału, to tereny wcześniej uprawiane będą bezrolne, aż do czasu jego odprawienia z kraju.

16. Z powodu mocy przeciw mądrości, błądząc, błędnie prowadzi.
17. Powoduje chodzenie radców boso; Sędziowie postępują głupio.
18. Dyscyplinę królów skrępował, pasem biodra „grawerował”.
19. Powoduje chodzenie kapłanów boso, trwale wypacza.
20. Odrzuca mowę opiekunów, rozsądek starcom odbiera.

- Działając przeciwko prawdziwej mądrości, zuchwalec (ten który poprowadził potężną rzekę ponad wyżyną i ten z południa, który potok poprowadził kanałem) działał przeciwko fałszywej mądrości, dlatego błędnie prowadzi, powodując braki w podejmowaniu rad, w sądzeniu, dyscyplinie królów unii (pas zaciskany, aż do wyciśnięcia śladów na ciele). Wypacza ich i kapłanów w odzieniu mądrości i żywności poznania. Nie liczy się z tymi, którzy są opiekunami innych i tymi, którzy kierują się rozsądkiem.

21. Na terenie skłonny wylewać wzgardę; Zmniejsza pas kanału.
22. Od strony tajemnego miejsca, odkrywa tajemnicze światła na nieboskłonie, powodujące wyjście cienia śmierci.
23. Powiększające się rody wyniszcza; Przyprowadzone rody rozszerza.

- Zawężanie strefy zamieszkania, przylegającej do wykopanego kanału było przejawem wzgardy dla tych niedopuszczonych do niej. Czczenie niezwykłych gwiazdozbiorów w tajemnych komnatach władcy, wiązało się z ich mitologią, co powodowało, że rozdzielone rody nie były w stanie zgodnie działać, dla publicznego dobra kraju. To zapoczątkowało rywalizację i zamieranie aktywności życia, gdyż jedni nie mogli żyć bez drugich.

24. Odepchnął serca przedniejszych ludu kraju; Przez pustkę sposobu postępowania, wprowadził w błąd;
25. Pijany bez światła instrukcji, poczuł ciemność, wprowadza w błąd.

- Odepchnięcie tych, którzy znali zwyczaje i uczucia ludu, doprowadziło do zlekceważenia więzi zrozumienia władzy z ludem kraju, czyli do zniszczenia łączącego ich „mostu”. Z tego powodu władca – zuchwalec, „szedł korytarzem jak pijany”, uderzając na zmianę w jedną (wyniszczane rody) i w drugą (przyprowadzone rody) ścianę.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 605 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 2786
Poziom: 41
HP: 752/5376
 14%
MP: 2567/2567
 100%
EXP: 157/177
 88%
Wysłany: 2019-05-03, 10:38   ŚWIADECTWO OSKARŻENIA DANE PRZEZ HIOBA

Hioba 13:1-10


Hioba 13:11-21


Hioba 13:22-28


Treść Hioba 13:1-28 na podstawie KS i komentarz:

1. Oto w odniesieniu do wszystkiego, zwróciłem uwagę na spostrzeganie okiem, słuchanie uchem.
- Hiob zwrócił uwagę na skutki działania mocy, narzuconej na terenie kraju.

2. Wszakże ja mądrość, poznałem poprzez doświadczenie, ponieważ ja nie byłem podrzędnym.
- Hiob mądrość życia zdobywał przez zgodne obcowanie z przyrodą, a w tym i z ludźmi, gdyż działał jako decydent, a nie poddany.

3. Jednak ja w duchu ustawy Wszechmocnego mówiłem; Miałem upodobanie rozsądzać w duchu ustawy Mocarza.
- Jest to odniesienie się do podstawowej zasady życia człowieka na ziemi:

1 Moj. 1:27. I stworzył Bóg człowieka na obraz swój. Na obraz Boga stworzył go. Jako mężczyznę i niewiastę stworzył ich.
Cytat:
28. I błogosławił im Bóg, i rzekł do nich Bóg: Rozradzajcie się i rozmnażajcie się, i napełniajcie ziemię, i czyńcie ją sobie poddaną; panujcie nad rybami morskimi i nad ptactwem niebios, i nad wszelkimi zwierzętami, które się poruszają po ziemi!
29. Potem rzekł Bóg: Oto daję wam wszelką roślinę wydającą nasienie na całej ziemi i wszelkie drzewa, których owoc ma w sobie nasienie: niech będzie dla was pokarmem! (BW)

Człowiek otrzymał prawo do panowania nad przyrodą, a nie na szkodę drugiego człowieka.

4. Wy przeciwnie; Wszyscy, lekarze bezwartościowi, wciskacie kłamstwa.
- Zwiedli krewnych i powinowatych Hioba, a także innych rodaków z terenu kraju, dla którego odcięli dopływ wody.

5. Kto będąc narzuconym, milcząco knuje coś złego, będzie w stronę mądrości?
- Takie działanie, w którym w sposób podstępny, używa się argumentu siły, a nie siły argumentu nie jest działaniem w stronę mądrości.

6. Słuchajcie więc oskarżenia; Przysłuchajcie się kontrowersjom strony.
- Działanie mocy narzuconej, która występuje w sprawie jako strona jest kontrowersyjne

7. W odniesieniu do Boga mówicie niesprawiedliwie, doradzacie oszustwo?
- Głównym oszustwem może być wmawianie, że przeniesienie upraw na inny teren będzie korzystne także dla ludności miejscowej, ale tak się nie stało.

8. Czy też będziecie wywyższonymi, prowadząc sprawę w obliczu Boga?
- Strona oszukująca nie ma szans przed bezstronnym sądem, rzetelnie sądzącym.

9. Będziecie zadowolonymi, gdy dowód będzie badany? Z powodu oszukania człowieka, też szydzicie?
- Rzetelne zbadanie wniosku dowodowego, znajdującego się na terenie (w szczególności: wyschnięte tereny upraw bagiennych), zakończą szydzenie nawet z człowieka.

10. Zadecydowanie wykażecie rację dowodu, kiedy osoba skrycie była wywyższona?
- Rody sprowadzone przez osobę skrycie wywyższoną, wspólnie z zdradzieckimi krewnymi i powinowatymi Hioba, zniewalając i wykorzystując ludność miejscową, wykopali kanał. Korytem tego kanału popłynęła woda potoku. W ten sposób duży teren kraju, został pozbawiony w szczególności upraw bagiennych.

11. Wywyższeni nie przerazicie się dowodem? Zostaniecie powalonymi stosownie do przerażenia.
- W wyniku odcięcia dopływu wody z potoku, na terenach upraw wyłoniło się wyschnięte, popękane od słońca błoto. Autor Księgi, wyłoniony w ten sposób grzbiet błota. nazwał "Kurhanem". W tym przypadku chodzi o grobowiec przyrody, który może być też powiązany z grobowcami zabitych, tych z broniącej się tam ludności. Błoto, którego nie widać pod wodą, zostało ukazane, czyli wywyższone. To wyschnięte, popękane błoto stanowi dowód niegodziwości nie do ukrycia. On to ma spowodować przerażenie decydentów, którzy nakazali wykopanie kanału.

12. Aforyzmem pamiątki, czegoś bez wartości; „Kurhanem”, grzbietem błota.
- Aforyzm w tym przypadku jest wypowiedzią, wyrażająca ogólną prawdę o skutkach działania filozofii osoby wywyższonej. Jest to uczynione w sposób zaskakujący i błyskotliwy.

13. Ponieważ knujecie coś złego na terenie, ja doradzałem czynić coś dla innych, cokolwiek.
- Zamysł Hioba miał na celu, coś w rodzaju, jak naucza Nowy Testament: że bardziej błogosławioną rzeczą jest dawać a niżeli brać. Odczucie błogosławieństwa z uczynienia chociaż jednej rzeczy może spowodować dalsze takie działanie.

14. W jakim celu krewni wywyższają się na terenie? Ręce uczynili na znak, zębami duszy.
- Prawo odwetu "ząb za ząb" na własną rękę.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_talionu
https://www.jw.org/pl/nau...o-za-oko/#link0

15. Oto zabijają z powodu zwlekania; Sposób postępowania ustanowili obliczem, ale nie w duchu ustawy.
- Prawo odwetu na własną rękę nie było w duchu ustawy, która

Cytat:
1 Moj. 9:5. Będę też żądał krwi waszej, to jest dusz waszych. Będę jej żądał od każdego zwierzęcia. A od człowieka będę żądał duszy człowieka, za życie brata jego.
6. Kto przelewa krew człowieka, tego krew przez człowieka będzie przelana, bo na obraz Boży uczynił człowieka. (BW)

Nie wolno ci wywierać pomsty ani żywić urazy do synów swego ludu (Kapłańska 19:18).


16. Oni z powodu tego obłudnego oblicza nie przyjdą, nawet dla pomocy;
- Ludzie mściwi nie są skłonni do pomocy potrzebującemu.

17. Mieliście posłuch, głośno brzmiąc, słowem oznajmienia uszom?
- Mówi się: z niewolnika nie ma robotnika. Niewolnik nie wykonuje prac z oddaniem.

18. Patrzcie więc, posłużyłem się prawem; Ja wiem, że sprawiedliwie.
- Hiob wierzył w dobroczynne skutki posłużenia się prawem w duchu ustawy.

19. Któż to teraz, procesuje się przeciw? Wtedy knuł coś złego, był gotowym na śmierć.
- Jest to aluzja do świadectwa tych, niby świadków, wybranych z dokonanej wymiany jeńców, którzy byli trzymani w ukryciu po powrocie z niewoli. Ich zadaniem było świadczyć o tym, co się działo na terenie po opuszczeniu go przez nich. Tam już ich nie było, a w swoich stronach byli ukryci. Ci, którzy godzili się wystąpić w roli takich świadków, musieli być gotowymi na śmierć. Byli jakby ich nie było, a w wymaganym czasie, wybuchli świadectwem swoim.

20. Tak długo jak nie zaprowadzacie porządku, wtedy zaiste nie ukryjecie podwójnego oblicza.
- Podwójnym obliczem terenów zubożałego życia jest spustoszenie ich i reakcja poszkodowanych.

21. Przerażające, rozszerzone zagłębienie na terenie, nie zatrwoży się.
- Z powodu braku nawodnienia na terenach bagiennych, powstało wysuszone zagłębienie. Ukształtowało się także działanie w celu przywrócenia tam życia

22. Odpowiadam jako świadek; Ja byłem wybranym, zatem mówię: nawróćcie się.
- Hiob jest tu ukazany jako odważny wybrany świadek, broniący rzetelnie słusznej sprawy.

23. W jakim celu w odniesieniu do nieprawości grzechów, łańcuch grzechów, poznałem poprzez doświadczenie?
- Hiob nie jest świadkiem na podstawie tego, co usłyszał od innych, jak ci świadkowie, których nie było, a wybuchli świadectwem. Hiob był na miejscu i zmagał się z skutkami oszukańczych działań mocy tego, kto został narzucony na terenie.

24. Dlaczego osoby były ukryte? Były wziętymi pod uwagę w odniesieniu do nieprzyjaciela.
- Jest to odniesienie się do ukrywanych, niby świadków strony przeciwnej, którzy byli gotowymi na śmierć.

25. Będziecie przerażonymi liśćmi; Będziecie gnanymi, biegnącymi za suchymi pamiątkami ścierniska?
- Wnioski dowodowe, którymi posługuje się strona oskarżana nie mają wagi, wymaganej dla obrony jej stanowiska.

26. Ponieważ wydaliście dekret na terenie; Daliście innym w posiadanie gorzkości, młodość przewrotności;
- Dekret, który wydała strona mocy narzuconej, napełnił gorzkością, czyli swawolą młodzieńczej przewrotności.

27. Trzy razy nałożyliście kłody na nogi; Wszystkich wędrowników, zatrzymacie dnem wyrzeźbionym?
- Nałożenie kłód na nogi jest powiązane z przechodzeniem wędrowców. Mogło to nastąpić w czasie trzech różnych ataków z Hio. 1:13-15, 17-19, dokonanych z inicjatywy trzech uczestników procesu po stronie przeciwnej. Wykopanie kanału miało posłużyć też do skierowania wędrowców nowym szlakiem.

28. Ten rozkład zniszczy się w wyniku intensywnego użycia; Zdrada zniszczy trawy (zioła).
- Jeżeli nowy szlak, narzucony wędrowcom jest swego rodzaju prowizorką, to w różnym miejscu jest pokonywany. W wyniku zdrady krewnych i knucia zła potajemnie będą konsekwencje, czyli niszczenie nowych upraw ziół itp. Wędrowcy z powodu uczynionych im utrudnień na pierwotnym szlaku mogą to czynić nawet celowo. W ten sposób nowy rozkład szlaku stał się zagrożony zniszczeniem.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 605 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 2786
Poziom: 41
HP: 752/5376
 14%
MP: 2567/2567
 100%
EXP: 157/177
 88%
Wysłany: 2019-05-05, 22:37   PODOBIEŃSTWA ŻYCIA CZŁOWIEKA I PRZYRODY ORAZ SKUTKI.

Hioba 14:1-10


Hioba 14:11-20a


Hioba 14:11-20a


Treść Hioba 13:1-28 na podstawie Konkordancji Stronga i komentarz:

1. Człowiek niewiasty, wydany na świat, krótkiego czasu życia, obfituje niepokojem;
- Wynika to z faktu, ze człowiek trwa w stanie upadku przez grzech.

2. Był wywiedzionym kwieciem; Idąc przez cień, będąc wyciętym nie stawia oporu.
- Idąc przez cień, czyli cień przemijającego życia ludzkiego, człowiek jest zdany na bieg losu.

3. Również tutaj na terenie było otwarte źródło; Dowód przeciw, wniesiony do sprawy sądowej.
- było otwarte źródło, tzn. kwieciste źródło życia ludzi i przyrody, gdy przepływała woda. W szczególnej okoliczności, zaistniałej przez wykorzystanie zdrady krewnych i powinowatych moc narzucona, odcięła to źródło. Region życia został wycięty jak kwiat, czy człowiek. Stało się to w sposób, pozbawiający możliwości postawienia oporu, czyli potajemnie i zdradziecko.

4. Kto nieczysty będzie narzucony czystemu? Ani jeden;
- Człowiek czysty w intencjach swojego działania nie może pozwolić, aby został mu narzucony ktoś o nieczystych intencjach działania. Jeżeli zawrze z kimś umowę publiczno – prawną, to będzie się domagał, aby tylko z tym podmiotem był realizowany dwustronny stosunek prawny. Uczyni wszystko, co mu będzie dane, aby nie podpierać kogoś innego.

5. Kiedy według liczby dni kształtowania zarządzenia, nie razem, ustalono miesiące zmuszania do niewolniczej pracy?
- W tajemnicy ustalono, że za każdy dzień (trudnego, niezgodnego) kształtowania zarządzenia, będzie przypadał jeden miesiąc niewolniczej pracy. W przypadku przyniesienia złej wieści przez wywiadowców, wysłanych z pod Góry Synaj do Kanaanu za jeden dzień była kara jednego roku, czyli ostrzejszy rygor.

6. Zaprzestanę zdumiewać się na terenie, aż dzień pracy najemnika, uczynicie godnym przyjęcia.
- Wskazuje to na działanie według oszukaństwa. Najemnik został przebiegle wykorzystany i potraktowany jako niewolnik.

7. Zapewne drzewo ma nadzieję; Kiedy będzie wycięte, jeszcze się odmłodzi; Latorośli nie powstrzymasz.
- Dobrze to obrazuje potężne drzewo, wycięte, na którego pień, nałożono obręcz, Dn. 4 rozdz.
Drzewo to jest obrazem władzy człowieka, który upadł, tak tego stworzonego na obraz Boży (Rdz. 1:27), jak i jego sukcesora, Nabuchodonozora.

8. Kiedy korzeń prochu ziemi zestarzeje się, pień umrze:
- Taki korzeń nie jest w stanie sprostać potrzebom potężnego drzewa. Także społeczeństwo, dotknięte skażeniem oszukaństwa nie da odpowiedniego wsparcia swojemu władcy.

9. Powodowanie kwitnienia odrośli, jakby woń, spowoduje odświeżenie uprawy.
- Taki korzeń może jednak sprostać potrzebom nowej latorośli, która z czasem, utworzy swój własny system korzeniowy, jak w przypadku opisanym w Dn. 11:7 (z korzenia króla południa, wyrósł Islam).

10. Silny wojownik bywa wydany na śmierć; Gdzie człowiek niewoli był słabym?
- Jeżeli silnego wojownika można zabić, to czy słuszne jest zarzucanie słabości człowiekowi niewoli? Jeżeli ją przetrwa, odrodzi się jego moc.

11. Uszły wody z potężnej rzeki; Rzeka będzie wyschnięta, będzie bez wilgoci.
- Są rzeki okresowe, albo wyschnięte w taki sposób, że jej woda, zostanie skierowana korytem wykopanego kanału. Czy to jest wina rzeki, że nie ma w niej wody?

12. Mąż z wyjątkiem, położony tak jak niebo nie stanie się potężnym; Nie przejawi oznaki przebudzenia bez postępowania w sposób pobudzony snem.
- Odrodzić się maże, tylko wyjątkowy mąż – władca nad rozległym terytorium, tak jak niebo nad ziemią. Tak jak niebo przemijają i nastaje w nowej szacie, tak i wyjątkowy mąż może odzyskać władzę, jeżeli działa według snu przebudzenia. Musi śnić o odzyskaniu władzy.

13. Kto uczynioną otchłań, chroni przed odkryciem był narzuconym; Dopuścił się odstępstwa, ukrywa się podczas złości; W odniesieniu do zarządzenia, zostawił pamiątkę!
- Otchłanią są tereny pozbawione wody, puszczonej korytem kanału. Ten kto był narzucony, skutek swojego bezprawia, chroni przed ujawnieniem go, aby nie ponosić konsekwencji.

14. Silny wojownik kiedy będzie wydany na śmierć działań wojennych, pozostając przy życiu, wszystkie dni ma nadzieję, aż do przyjścia wyzwolenia.
15. Będzie wywołanym, ja otrzymam odpowiedź; Moc dzieła będzie pożądana.

- Tak jak jest z drzewem, dopóki jego korzeń nie zamieni się w proch, tak i z władcą, który działa przez silnych wojowników, zdolnych do wykonania dzieła mocy władcy

16. Z powodu tego teraz, grzech postępowania na terenie, zostanie zrelacjonowany bez, ograniczenia.
- To wskazuje, że zadaniem silnego wojownika było działanie na rzecz zabezpieczenia dowodu bezprawnego działania na terenie, mocy narzuconej.

17. Łańcuch knucia nieprawości na terenie, zapieczętowano kamieniami.
- Aby wodę potoku, puścić wykopanym korytem kanału, górski potok rzeki zasypano kamieniami. Woda mogła się tylko przesączać przez te kamienie.

18. Jednak siedziba zaatakowanej górzystej krainy, skalistego zbocza, opada z sił, zostanie usunięta.
19. Woda miałko utłucze kamienie, wypłukuje proch ziemi, tego co wyrasta samo; Spowoduje zniknięcie nadziei człowieka.
20. Niosąc moc, przemaga; Zostanie oddalona, zmienia się powierzchnia.

- Ci którzy skierowali potok rzeki kanałem, mieli swoją siedzibę wyżej, gdzie woda nie sprzyjała uprawom rolnym. Wymagało to wzmożonego wysiłku, dla zaspokojenia potrzeb, dlatego opadali z sił, trcili nadzieję na przetrwanie. Ten słaby punkt, sprzyjał atakującym, dla usunięcia ich siedziby i miejsca bałwochwalczego kultu gwiazdozbiorów Oriona, Wielkiej Niedźwiedzicy i Plejad.

21. Członkowie grupy stowarzyszenia byli niewrażliwymi w związku; Będąc pogardzonymi, nie zrozumieli, nie byli uznanymi.
22. Biorąc pod uwagę lamentowanie, tylko dusze krewnych na terenie, odczuwają ból.

- Związek członków grupy stowarzyszenia nie był zgodny, co do oceny swojej sytuacji przez ludność miejscową. Tylko zwiedzeni krewni, zaczęli odczuwać ból.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
bernard 

Potwierdzenie wizualne: 123
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 12
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 2/8
 25%
Wysłany: 2019-05-07, 17:29   

Się rozpisałes, szacun za wkład pracy.

Dla mnie osobiście historia Hioba to obraz wierności Bogu mimo wszystkich przeciwności życiowych.
_________________
serviam
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 605 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 2786
Poziom: 41
HP: 752/5376
 14%
MP: 2567/2567
 100%
EXP: 157/177
 88%
Wysłany: 2019-05-10, 00:08   

bernard napisał/a:
Się rozpisałes, szacun za wkład pracy.

Dla mnie osobiście historia Hioba to obraz wierności Bogu mimo wszystkich przeciwności życiowych.


Księga Hioba jest szczególna i w taki sposób przemawia do nas, dlatego dzielę się jej tłumaczeniem i zrozumieniem. Wystawiłem je na próbę wnikliwych badaczy Słowa Bożego, Dz. 17:11.

Zgadzam się, że historia Hioba to obraz wierności Bogu w dobrym i w złym, a także pragnienie bardziej odczuwalnego zbliżenia się do niego, dla bezpośredniego poznania.

Słowo Boże zasługuje na przyjęcie miłości prawdy. Przez swe Słowo, to Bóg ma ją do nas.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 605 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 2786
Poziom: 41
HP: 752/5376
 14%
MP: 2567/2567
 100%
EXP: 157/177
 88%
Wysłany: 2019-05-12, 22:16   ZŁUDNE I LEKCEWAŻĄCE OSKARŻENIA HIOBA PRZEZ ELIFAZA

Hioba 15:1-11


Hioba 15:12-22


Hioba 15:23-32a


Hioba 15:32b-35


ZŁUDNE I LEKCEWAŻĄCE OSKARŻENIA HIOBA PRZEZ ELIFAZA

Treść Hioba 15:1-35 na podstawie Konkordancji Stronga i komentarz:


1. Elifas Temańczyk wydając świadectwo rzekł:
- Elifas Temańczyk znaczy: „Mój Bóg jest szczerym złotem” (464) „od południa” (8489)

2. Mądry duchem, umiejętnie daję odpowiedź; Wschodni wiatr napełnia głębię Szeolu?
- Według niego zagrożenie idzie ze Wschodu (Hio. 1:17), ale jak wynika z Hio. 1:13-15 na kraj Hioba napadli najpierw Sabejczycy z południa. Z południa jest też Elifaz. W Hio. 1:18,19 czytamy też o gwałtownym wichrze od pustyni.
Głębię Szeolu stanowi kraina, którą z powodu wykopania kanału pozbawiono wody z potoku.

3. Udowodnię: Wypowiedź nie zgadza się; Z mowy nie ma pożytku.
4. Nadto ty naruszyłeś bojaźń; Zanosisz modlitwy przed boga fałszywego.
5. Wybrałeś język przebiegłych, ponieważ ustami uczysz nieprawości;
6. Postępowałeś niegodziwie, nie ja; Wydałeś świadectwo w postaci warg ust.

- Są to bardzo ogólne zarzuty o bałwochwalstwie, ale bez żadnego uzasadnienia, które w końcu nie wytrzymają próby.

7. Przedniejszy mężczyzna, wydany na świat w obecności wzgórza, męczy się?
8. Posłuchałeś rad boga fałszywego, będziesz umniejszonym w odniesieniu do mądrości?

- Osamotniony Hiob był zmuszony do wykonania trudnych działań, zabezpieczających przed skutkami, podstępnego działania wroga i zdrady ze strony krewnych. To ma świadczyć o jego podążaniu za fałszywym bogiem, a stąd i o braku jego mądrości

9. Jak bez bycia mądrym, poznałeś poprzez doświadczenie? To z wyjątku, bez wytłumaczenia?
10. Nawet sędziwy starzec, jako ojciec, wielki z powodu czasu życia?
11. Zaledwie przez sposób Bożego pocieszenia w kierunku nekromanty?

- Hiob wcześniej oświadczył, że mądrość poznał przez doświadczenie. Jeżeli jednak według Elifaza nie posiadał jej, to jak to może wytłumaczyć? Czy tylko samą długością życia, czy jako nekromanta. Kraina pozbawiona wody była wymarła. Hiobowi pozwolono przetrwać ataki próby, ale kraj upadł. Elifaz sugeruje, że ten może od tych umarłych czerpie mądrość.

12. Dlaczego podnosisz serce? W jakim celu mrugasz oczami?
13. Jeżeli w duchu ustawy Bożej odpowiadasz, duch mowy wyjdzie ustami.

- W ten sposób Elifaz próbuje stawiać zarzut Hiobowi.

14. Jakiego rodzaju niewiasta wydała na świat męża, aby był czystym, to jest sprawiedliwym?
15. Oto niebiosa nie wspierają krzyku rozpaczy; Nie byliście czystym źródłem.
16. Byliście obrzydliwymi także, ponieważ skażony mąż, pije wodę nieprawości.

- Jeżeli pomoc nie przyszła od razu, to ma to być dowód niesprawiedliwości obrzydliwych, ponieważ zostali pozbawieni wody.

17. Ten oznajmia według rozumienia? Widzi jako prorok, uczony w piśmie?
18. Tak jak mądry będziesz widocznym? Bez ojców będziesz wytraconym;

- Domniemana inna podstawa mądrości Hioba, który niby nie miał ojców w tej krainie.

19. Którym samym powierzono kraj? Nie stał się cudzym ośrodkiem, zmuszającym do niewolniczej pracy?
- Zarzut jest oparty, jakby na tym, że nikt nie otrzymuje ziemi raz na zawsze, ale i na sugestii, że za czasów Hioba też zmuszano do niewolniczej pracy.

20. Wszystkie dni ten bezbożnik będzie udręczonym, według liczby groźnych lat gromadzenia do skarbca.
- Tu jest zasada „dzień za rok”, niby wyzyskiwania poddanych przez Hioba.

21. Lekkomyślność, przerażenie uszu, pustoszy osiągnięcie pokoju.
- Ma to być uzasadnienie dla zastosowania argumentu siły w stosunku do tych, którzy nie chcieli się poddać narzuconej mocy podstępnego okrutnika – człowieka grzechu, który potajemnie czcił trzy gwiazdozbiory (Oriona, Wielkiej Niedźwiedzicy i Plejad – wszystkie posiadają po siedem gwiazd)

22. Nie byłeś wiernym, zwróć się ku tajemnemu miejscu; Ono w duchu zarządzenia strzeże bardziej niż miecz.
23. Odchodzisz? Gdzie to jest chleb? Czasu życia byłeś przygotowanym poznać poprzez doświadczenie, moc tajemnego miejsca?

- Propozycja szukania pomocy u okrutnika, to tak jak przytulanie się kury do tyrana, który ją oskubał z piór, a następnie ubrany w korzuch wyszedł z nią na mróz, aby się do niego tuliła, a on miał satysfakcję, że jest lubiany i jej pomaga.

24. Straszy utrapieniem, uciskiem; Pokona króla, przygotowanym, gwałtownym atakiem
25. Ponieważ obrócił moc przeciw Bogu, przeciw Najpotężniejszemu zachowywał się dumnie.

- Elifaz ukazuje moc okrutnika z tajemnego miejsca kultu i zarzuca Hiobowi, że ten zwrócił się przeciwko Najpotężniejszemu.

26. Prędko przyniosą grubość szyi, wewnątrz wypukłej powierzchni tarczy.
27. Jeżeli okrył twarz nadmiarem obfitości tłuszczu, spowodował szaleństwo na terenie.
28. Nie pozwolił zamieszkać w domach miast unicestwionych, które pozostawały, były przygotowanymi mogiłami.

- To jest zarzut w rodzaju: Jeżeli okrutnie władałeś poddanymi, to sąd to pozna i będzie dowód, że zarzut jest słuszny i kara, czyli głowa na tarczy. Nie wrócisz zwycięski z tarczą, lecz twoja głowa na tarczy.

29. Nie zbogaci się, nie stanie się potężnym mocą, ani będzie rozciągnięta pomyślność kraju.
30. Nie zostanie usunięte tajemne miejsce, ponieważ młodą odrośl wysuszył płomień; Zostanie usunięta duchem ust.

- Domniemane zarzuty potwierdzą się, jeżeli Hiob ponownie nie stanie się potężnym (władcą) i nie zdoła pokonać okrutnika z tajemnego miejsca kultu. Młoda odrośl, to następca Hioba.

31. Nie wierzy, że zeszła na bezdroża próżności; Próżność stanie się wynagrodzeniem.
32. Przed wypełnieniem dni, gałąź nie będzie stawać się bujną.
33. Winorośl utraci niedojrzałe grona, oliwa kwiecie zrzuci.

- Latorośl niby pogubiła się, więc nie będzie w stanie kontynuować następstwa w władzy. To może być przyczyna, dla której synowie Hioba stali się jeńcami. W tym czasie mogli być kształtowani na skutecznych następców w władzy.

34. Z powodu tego, nieużytecznemu zgromadzeniu obłudnych, ogień pożre przybytki łapówek.
35. Obmyślili krzywdę, poczęli nieprawość; Zdrada przygotowała głębię Szeolu.

- Zarzut (pomówienie) o bogacenie się przez korupcję. To ma być przyczyna knucia zdrady przez krewnych.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 605 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 2786
Poziom: 41
HP: 752/5376
 14%
MP: 2567/2567
 100%
EXP: 157/177
 88%
Wysłany: 2019-05-17, 23:21   PRZEWROTNOŚĆ MOCARZA, JEGO FAŁSZ I OKRUCIEŃSTWO

Hioba 16:1-10a


Hioba 16:10b-21a


Hioba 16:21b,22


PRZEWROTNOŚĆ MOCARZA, JEGO FAŁSZ I OKRUCIEŃSTWO
Treść Hioba 16:1-22 na podstawie Konkordancji Stronga i komentarz:


1. Hiob odpowiadając jako świadek, rzekł:
2. Słyszałem wielu tamtych; Każdy utrapiony okazywał skruchę.

- Jest to dowód, świadczący o tym, że moc na terenie kraju, została narzucona przez podstęp i zdradę. Nawet ci, którzy stanęli po stronie przeciwnika, zostali utrapieni i okazywali skruchę.

3. Koniec pobudzenia mowy? Zatem w jakim celu byłeś dotkliwym, gdy wydałeś świadectwo?
- Dotkliwa przemowa Elifaz była pobudzeniem, a nie powoływaniem się na fakty.

4. Wszakże ja mówię: Skoro macie duszę, by tylko, zamiast mowy, zjednoczyła dusze na terenie; W dodatku chwieją się przy wodzu.
5. W ustach był silnym drżeniem warg; Mowę zatrzymał dla siebie.

- Jeżeli dusza wodza – przeciwnika zasługuje na poparcie, to powinna zjednoczyć innych, ale nawet, ci przy nim chwieją się. Jest on silnym drżącą, niepewną mową, gdyż prawdziwy cel działania na terenie kraju, skrył tylko dla siebie. Celem tym jest złamanie postawy wiernej Bogu, ale o tym nie może przekonywać innych. Musi więc zwodzić nawet stronników.

6. Kiedy mówił: Nie odejdę! Jakiego rodzaju boleści ukoję przez zaprzestanie?
7. Ale teraz zmęczył się; Było zaskoczone całe zgromadzenie; Było schwytane przedwcześnie.

- Ten z południa, którego moc była narzucona, usprawiedliwiał okupację kraju, gdyż uważał, że nie zadaje większych boleści niż władza dotychczasowa. Sugerował, że jego odejście może nawet zwiększyć ją. Jednak słabł w tym przekonaniu, co było zaskoczeniem, dla zwiedzionego zgromadzenia.

8. Ukazało się świadectwo, stało się potężne; W postaci oszustwa twarzy wydało świadectwo.
9. Złością porwał; Żywiąc wrogość, zgrzyta zębami; Kowal na terenie źródłem dla nieprzyjaciela.

- Drżenie niepewnego głosu i wyraz twarz, złość w działaniu i mściwość (łac.”lex talionis” prawo odwetu „ząb za ząb”), stały się potężnym świadectwem, wskazującym na niegodziwe zamiary wodza. Kowal był dla niego źródłem, dla wykuwania narzędzi walki.

10. Szeroko otwierają usta obelg na terenie, uderzają szczękami; Unia gromadzi się przeciwko na terenie.
- Poniżanie tubylców wiernych Bogu i przesadna mściwość za to, świadczy o tym, że unia działała jako ich przeciwnik.

11. Mocarz, ktoś przewrotny, w duchu zarządzenia, ściśle złączył moc bezbożników na terenie; Będzie strąconym.
12. Był beztroski; Uchwyciwszy hardego karku złamał, skruszył, podburzył według celu.

- Mocarz połączoną moc, podporządkowanych sobie bezbożników wykorzystywał w niegodziwych celach przeciwko tubylcom

13. Łucznicy zgromadzili się wokół na terenie; Przebijali lędźwie, nie oszczędzali; Była wylana żółć kraju.
14. Przedarli się wyłamanym murem na terenie; Odważni w obliczu wyłamanego muru, szybko się poruszali na terenie.

- To jako łuczników, mocarz wykorzystywał bezbożników.

15. Uszyłem wór na skórę, zbierałem proch rogiem.
16. Twarz oblepiona z powodu płaczu; Na powiekach cień śmierci.
17. Wypowiadam modlitwę czystą bez okrucieństwa rąk na terenie.

- Tak zareagował Hiob na skutki barbarzyńców. mocarza

18. Mieszkańcy kraju! Nie utajniajcie rzeczy związanych z przelaniem krwi; Przestrzeń zniszczenia nie woła!
19. Patrzcie teraz także niebiosa; Bądźcie zasmuconymi świadkami wysokości.

- Modlitwa jest szczerym pragnieniem serca, wyrażonym słowami, ale i (najczęściej) bez nich. Hiob kieruje do mieszkańców kraju, jak i tych, którzy nad nimi czuwają.

20. Oczy płaczą w duchu ustawy! Inni wyśmiewają Boga!
21. Silny wojownik wykaże rację przeciw fałszywemu bogu rodaków, członków grupy stowarzyszenia mężczyzn!

- Bóg wysłuchuje modlitwy, wołających w obliczu bezprawia, tak ustanowił. Ci którzy to wyśmiewają, wyśmiewają tą ustawę Boża. W ten sposób dowodzą, że służą bogu fałszywemu.

22. Kilka lat od przybycia, sprawiają że coś błyszczy; Sposobu bycia nie naprawiają.
- Mieszkańców kraju zwodzili iluzją, że wszystko świetnie czynią, ale fakty przeczyły temu.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 605 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 2786
Poziom: 41
HP: 752/5376
 14%
MP: 2567/2567
 100%
EXP: 157/177
 88%
Wysłany: 2019-05-26, 17:20   STAN DUCHA I JEGO DZIAŁANIE NA TERENIE BEZ WODY POTOKU

Hioba 17:1-11


Hioba 17:12-16


STAN DUCHA I JEGO DZIAŁANIE NA TERENIE POZBAWIONYM WODY POTOKU

Treść Hioba 17:1-16 na podstawie Konkordancji Stronga i komentarz:


1. Duch mozolił się; Dni były zgaszone w kierunku grobu.
- Z powodu wykopania kanału i przekierowania nim wody potoku, taki stan ducha, panował w krainie pozbawionej wody. Pociągał on za sobą większą umieralność ludzi i przyrody.

2. Kiedy nie buntował się? Okiem skarży się przeciw szyderstwom.
- Cały czas buntował się przeciwko temu i skarżył się na szyderstwa tych, którzy zorganizowali swoje życie w wyższej krainie, czyli wokół wykopanego kanału.

3. Ten który uderza ręką, postanowił więc, ręczyć przeciw.
- Duch krainy włada ciałem społeczności pokrzywdzonej i występuje przeciw przemocy.

4. Z powodu tego zrozumienie trzyma w ukryciu serca; Zgodny z prawdą nie wywyższa się na terenie.
- Może to oznaczać działalność konspiracyjną i partyzancką.

5. Oznajmia rodakom pochlebstwa; Źródło członków grupy stowarzyszenia będzie wyczerpane.
- Ujawniano pochlebstwa ze strony mocy narzuconej, co zapowiada jej wyczerpanie się.

6. Przedstawił ludziom powiedzenie; Stało się pluciem sprzed oblicza;
7. Zasłoną wszystkich członków; Zaćmione jest źródło smutku.

- Powiedzenie to poniżało innych, tak jak plucie przed nimi. Powtarzano je tak często, że to „plucie”, jakby zasłaniało obłudne oblicze członków grupy stowarzyszenia. Z tego powodu, źródło smutku pokrzywdzonych tubylców nie było wyraźne.

8. Ta prostota na terenie, powoduje spustoszenie; Niewinny przeciwko obłudnemu będzie obudzonym.
9. Sprawiedliwy uchwyci sposób postępowania; Czyste ręce, przydadzą mocy.
10. Wszyscy jednak nawróćcie się, przyjdźcie więc; Pod mądrym nie będziecie pozostawionymi.

- Prostactwo obłudnego „plucia” siało spustoszenie, dlatego budziło sprawiedliwych do oporu przeciwko tej iluzji i do zaprowadzeniu porządku z mocą.

11. Dni bałwochwalstwa, zmuszaniem do niewolniczej pracy; Posiadłości wnętrza człowieka zostały rozerwane.
- Kolorowa mowa bałwochwalstwa, dla jednych wiązała się z niewolnictwem innych. W ten sposób ich duchowe bogactwo został rozerwane.

12. Tajemne miejsce, światłość dnia, uczyniło bliskim obliczem nocy.
- Z miejscem bałwochwalczego kultu, trzech gwiazdozbiorów (Oriona, Wielkiej Niedźwiedzicy i Plejad), wiązało się zamienianie światła prawdy Bożej w ciemność nocy.

13. Kiedy związywałem sprawy domowe, tajemne miejsce rozciągnęło posłanie otchłani.
14. Zniszczeniem woła: Wy ojcem, matką, siostrą robaków.

- Odcięcie dopływu wody potoku na teren zamieszkiwany przez Hioba, spowodowało, że kraina ta stała się otchłanią śmierci. Ojciec, matka i siostra/y Hioba pomarli.

15. Gdzie więc nadzieja? Kto ujrzy cel nadziei?
16. Kiedy sam odpoczynek, otchłań prochu, będzie zniesiona wspólnie na terenie?

- Pytania wynikajace ze stanu ducha, wymagające odpowiedzi przez wspólne działanie (nadal żyjących mieszkańców krainy) przeciwko mocy narzuconej.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 605 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 2786
Poziom: 41
HP: 752/5376
 14%
MP: 2567/2567
 100%
EXP: 157/177
 88%
Wysłany: 2019-06-03, 23:35   POGARDA BILDADA SUCHYTCZYKA, DLA ODDANYCH OBROŃCÓW KRAJU

Hioba 18:1-12


Hioba 18:13-21


Objaśnienia, cd.
W pierwszej kolumnie tabelki jest tekst podstawowy, według BG z numerami Stronga. Są w niej zaznaczone słowa, zgodnie z powyższym objaśnieniem. W drugiej i trzeciej jest tłumaczenie danego tekstu na podstawie Konkordancji Stronga. W drugiej z numerami, dla badania przez wnikliwych, "szlachetnych Berejczyków" (Dz. 17:11), a w trzeciej bez numerów, dla ułatwienia płynnego czytania, każdemu zainteresowanemu. Poza tabelką w tym JPG – u , czyli w jawnej treści postu, znajduje się treść bez numerów, czyli z trzeciej kolumny i komentarz do niej. Kto uzna to za wystarczające, to może w pierwszej kolejności, zapoznać się z jawną treścią , czyli z tłumaczeniem i z komentarzem, zamieszczonymi w poście.

To, co znajduje się w pierwszej kolumnie, można przeczytać w sposób płynny, bezpośrednio z BG, dlatego brak jest drugiej kolumny, tak jak w trzeciej kolumnie w odniesieniu do tłumaczenia na podstawie KS. Czynię to dla ułatwienia badania i czytania "szlachetnym Berejczykom", którzy przyjmują dane tłumaczenie tekstu, czy dane mi zrozumienie w komentarzu i chcą badać, czy tak się rzeczy mają, Dz. 17:11. Podkreślenia dla dwóch lub więcej słów, występujące w kolumnach tabelki i w komentarzu oznaczają, że jest to tłumaczenie z jednego określenia hebrajskiego, czy greckiego.

W tłumaczeniach Pisma Świętego, które podaje w wątkach na forum, kieruje się zasadą, aby nie dodawać, czy odejmować, ani zamieniać liter, słów, czy fraz. Opieram się na słowach, które według konsensusu, zostały ujawnione w Konkordancji Stronga. Jeżeli w języku hebrajskim nie posługiwano się samogłoskami w pisowni, to i ja w tłumaczeniu stosuje się do tej zasady, aby zwrócić uwagę czytelnika na fakt, że nie mamy doczynienia z dziedzictwem prawdy danym w naszym języku, lecz hebrajskim, aramejskim, czy greckim. Przy tym jednak jestem świadomym, że w naszym, polskim języku piszemy samogłoski, więc tekst może być odbierany nieswojo. W takich przypadkach czytelnik sam powinien odczytać litery, których w tłumaczeniu nie ma, lecz zostały zastąpione przecinkiem, np. synowie, córki w języku polskim piszemy synowie i córki.

Księga Hioba (w szczególności 38 rozdział), zwróciła moją uwagę, równolegle z badaniem sprawozdania o stworzeniu od 1978r. Obecnie stała się dla mnie szczególniejszym wyzwaniem, które odczułem w związku z zainteresowaniem innych jej przesłaniem. Jestem otwarty na uwzględnienie uzasadnionej krytyki dyskutanta. Jednak krytyka w rodzaju nic nie jest dla mnie zrozumiałe bez wskazania konkretnie na cokolwiek nie zasługuje na uwagę. Traktuję ją jako bezmyślne i usłużne „bicie po twarzy”.

Treść Hioba 18:1-21 na podstawie Konkordancji Stronga i komentarz:

POGARDA BILDADA SUCHYTCZYKA, DLA ODDANYCH OBROŃCÓW KRAJU


1. Bildad Suchytczyk wydając świadectwo, rzekł:
- Bildad Suchytczyk (BS) = ”Zmieszana miłość bogactwa”

2. Kiedy w końcu, sidło mowom, uczynicie na znak? Bądźcie inteligentnymi, potem mówcie.
3. Dlaczego byliście policzonym bydłem? Będziecie uważanymi za nieczyste źródło.
4. Duszę złości rozerwaliście na kawałki; Z powodu ludu ziemi będzie porzucona; Urząd skalistego zbocza podąża?

- BS zarzuca bezmyślność mowom tych, których uznano za bydło, źródło nieczystości i złości duszy kraju, rozrywającej go. Najeźdźcy dąży do położenia temu kresu.

5. Także zgaśnie światłość niepobożnych; Nie rozświeci płomieniem, ognia ołtarza.
6. Światło przybytku zgaśnie; Razem z lampą będzie wygaszone.

- BS ludność podbitego kraju, uznał za bezbożną, skazaną na wyniszczenie jej światła duchowego i zakończenie kultu w ich Przybytku (świątyni).

7. Będzie ograniczone postępowanie; Wigor odrzuci radę.
8. Z powodu tego była posłana sieć; Nogi w sidle niesie.
9. Były pojmane z tyłu; Pułapką sidła uchwycone.
10. Linę potrzasku na ścieżce, zagrzebano ziemią.

- BS ujawnia wcześniej prowadzoną potajemną działalność wśród młodzieży, aby doprowadzić do konfliktu pokoleń i w ten sposób schwytać ludność w pułapki zbiorowe i pojedyncze.

11. Nogi straszą strachy; Na wszystkie strony będziecie wypędzonymi.
12. Siła fizyczna zgłodniałego człowieka zginie; Rozkaże ukazać się żebrom.
13. Sama pożre skórę; Miejsce śmierci, samo dla siebie pożre pierworodnych.

- Jest to sposób na zakończenie przekazu pokoleń dla zaprowadzenia tyranii najeźdźcy, a nie na wzbogacenie ludu wyższą kulturą i pobożnością.

14. Akt króla strachów, każe maszerować; Namiot będzie wyciągnięty.
15. Osiedlą się by mieszkać wewnątrz namiotów; Siarką zniszczone; Będą rozpędzonymi na terenie okolicy mieszkania.

- Nawet jeśli wielu uda się na emigrację, godząc się zamieszkać na osiedlu namiotowym to i tam to będzie im zniszczone ogniem, a sami rozpędzeni

16. Od dołu korzeń wyschnie; Na wierzchu zostanie obcięty plon.
17. Z powodu pamiątek pamięci na terenie, mieszkańcy kraju bez oblicza wewnątrz, zabłąkają się na zewnątrz.

- Z powodu braku plonu, stanu krainy pozbawionej wody i jednoczącego ludność przywództwa w kraju, ta rozproszy się na zewnątrz.

18. Przeciw tajemnemu miejscu, odrzucili światłość świata; będą ściganymi.
19. Reszta członków rodu bez członków grupy stowarzyszenia, bez potomstwa, nie ma miejsca zamieszkania na korzyść.

- Zemstą za odrzucenie mądrości, bałwochwalczego kultu, tajemnego miejsca jest ściganie członków rodu, aby ich pozbawić społeczności nawet z potomstwem i trapić niepokojem.

20. Czasu życia na terenie, ostatni będą przerażonymi, będą pojmanymi wichurą wschodnią.
21. Zaiste ci, złoczyńcami miejsca zamieszkania regionu, który Boga nie poznał poprzez doświadczenie.

- wichurą wschodnią, to może oznaczać też agresywne działania z wschodniej unii. BS
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 605 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 2786
Poziom: 41
HP: 752/5376
 14%
MP: 2567/2567
 100%
EXP: 157/177
 88%
Wysłany: 2019-06-25, 23:37   OBJAŚNIENIA CD.

Objaśnienia, cd.

W pierwszej kolumnie tabelki jest tekst podstawowy, według BG z numerami Stronga. Są w niej zaznaczone słowa, zgodnie z powyższym objaśnieniem. W drugiej i trzeciej jest tłumaczenie danego tekstu na podstawie Konkordancji Stronga. W drugiej z numerami, dla badania przez wnikliwych, "szlachetnych Berejczyków" (Dz. 17:11), a w trzeciej bez numerów, dla ułatwienia płynnego czytania, każdemu zainteresowanemu. Poza tabelką w tym JPG – u , czyli w jawnej treści postu, znajduje się treść bez numerów, czyli z trzeciej kolumny i komentarz do niej. Kto uzna to za wystarczające, to może w pierwszej kolejności, zapoznać się z jawną treścią , czyli z tłumaczeniem i z komentarzem, zamieszczonymi w poście.

To, co znajduje się w pierwszej kolumnie, można przeczytać w sposób płynny, bezpośrednio z BG, dlatego brak jest drugiej kolumny, tak jak w trzeciej kolumnie w odniesieniu do tłumaczenia na podstawie KS. Czynię to dla ułatwienia badania i czytania "szlachetnym Berejczykom", którzy przyjmują dane tłumaczenie tekstu, czy dane mi zrozumienie w komentarzu i chcą badać, czy tak się rzeczy mają, Dz. 17:11. Podkreślenia dla dwóch lub więcej słów, występujące w kolumnach tabelki i w komentarzu oznaczają, że jest to tłumaczenie z jednego określenia hebrajskiego, czy greckiego.

W tłumaczeniach Pisma Świętego, które podaje w wątkach na forum, kieruje się zasadą, aby nie dodawać, czy odejmować, ani zamieniać liter, słów, czy fraz. Opieram się na słowach, które według konsensusu, zostały ujawnione w Konkordancji Stronga. Jeżeli w języku hebrajskim nie posługiwano się samogłoskami w pisowni, to i ja w tłumaczeniu stosuje się do tej zasady, aby zwrócić uwagę czytelnika na fakt, że nie mamy doczynienia z dziedzictwem prawdy danym w naszym języku, lecz hebrajskim, aramejskim, czy greckim. Przy tym jednak jestem świadomym, że w naszym, polskim języku piszemy samogłoski, więc tekst może być odbierany nieswojo. W takich przypadkach czytelnik sam powinien odczytać litery, których w tłumaczeniu nie ma, lecz zostały zastąpione przecinkiem, np. synowie, córki w języku polskim piszemy synowie i córki.

Księga Hioba (w szczególności 38 rozdział), zwróciła moją uwagę, równolegle z badaniem sprawozdania o stworzeniu od 1978r. Obecnie stała się dla mnie szczególniejszym wyzwaniem, które odczułem w związku z zainteresowaniem innych jej przesłaniem. Jestem otwarty na uwzględnienie uzasadnionej krytyki dyskutanta. Jednak krytyka w rodzaju nic nie jest dla mnie zrozumiałe bez wskazania konkretnie na cokolwiek nie zasługuje na uwagę. Traktuję ją jako bezmyślne i usłużne „bicie po twarzy”.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 605 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 2786
Poziom: 41
HP: 752/5376
 14%
MP: 2567/2567
 100%
EXP: 157/177
 88%
Wysłany: 2019-06-25, 23:47   

Hioba 19:1-12


Hioba 19:13-23


Hioba 19:14-23


Objaśnienia cd.
http://biblos.feen.pl/vie...p=109358#109358

STAN STOSUNKÓW SPOŁECZNYCH I PRAWNYCH, ODCZUWANY PRZEZ HIOBA

Treść Hioba 19:1-29 na podstawie Konkordancji Stronga i komentarz:


1. Hiob wydając świadectwo rzekł:
2. Jak długo w końcu, zasmucona dusza będzie upokorzona mowami?
3. Tutaj dziesięćkroć byliście zgromionymi, nie odczuwaliście wstydu; Byliście okrutnymi wewnątrz?

- Poddani tyrana, (mocy nieprawości), pomimo zgromienia ich okrucieństwa, upokarzali dusze zasmucone z powodu doznanej niegodziwości.

4. Zaprawdę wprowadzacie w błąd i błąd powoduje narzekanie stamtąd.
5. Jeśli prawdziwie czynicie wielkie rzeczy na terenie, osądźcie obelgi na terenie,
6. Ponieważ teraz fałszywego boga poznałem poprzez doświadczenie; Osacza, obala twierdze na terenie.

- Z powodu podstępu najeźdźcy, narzekają nawet ci z jego strony, gdyż nie dążył do zgody w społeczności, lecz stosował przemoc.

7. Oto, krzyczy krzywda; Nie bywa wysłuchana; Nie ma wołania sądu.
8. Drogę zagrodził, zmusza do niewolniczej pracy na terenie; Tajemne miejsce nie podróżnikowi uczynił na znak.

- Sąd uczyniono niedostępnym na wołanie pokrzywdzonych, z powodu zagrodzenia drogi wzdłuż odciętego koryta potoku, pozbawionego wody i niewolniczej pracy na rzecz tych, którzy dla siebie uczynili miejsce tajemnego kultu.

9. Dla bogactw napadł; Koronę przywódcy odłożył.
- Tyran zabiegał o bogactwa krainy, a nie o królewskie panowanie.

10. Niszcząc sposób życia wokoło, wyrywa drzewo nadziei.
11. Rozpalił się gniewem na twarzy; Z powodu utrapienia będzie wzięty pod uwagę.
12. Przyszły hufce unii, wybudowały drogę przeciwko gościńcowi, wokoło rozbiły obóz namiotów.

- Niszczono utrwalone więzi społeczne. Za pomocą hufców, jak i ludności zmuszanej do niewolniczej pracy, budowano drogę wzdłuż wykopanego kanału i inne obiekty na rzecz siedziby tajemnego miejsca.

13. Bracia okazują dystans na terenie; Zaiste z powodu skarbca, ukazują się.
14. Bliscy opuścili, ukazując się nie zważają.
15. Poszukiwać gościny służebnicy domu? Wyobrażać sobie być obcym oczom? Stałem się obcokrajowcem?
16. Wołam sługę, nie otrzymuję odpowiedzi na korzyść; Byłem łaskawym w ustach.
17. Żonie byłem obrzydliwym oddechem; Zmiłowali się członkowie grupy głębi Szeolu.
18. Nawet przy chłopcach byłem wzgardzonym; Sprawili poruszenie w postaci kłamania.
19. Postępują obrzydliwie wszyscy mężczyźni zgromadzenia, którzy wywrócili się w miłowaniu.

- Pokazuje to rodzaj i moc upokarzania, dla człowieka, który trwa w obronie ważnego systemu wartości, a nie tylko prawomocnego. Rodzina udaje, że nie zna, sługa odmawia posłuszeństwa. Empatię okazali tylko współcierpiący na terenie pozbawionym wody potoku (głębia Szeolu).

20. Skóry zwierząt pozostają przy kości; Skóra wymknęła się zębom.
- Brak wymaganego nawodnienia, to brak paszy dla zwierząt, powodujący ich wychdzenie.

21. Byłem łaskawym; Wy rodacy okażcie przychylność! Zapewne z powodu boga fałszywego moc zostanie pokonana. W jakim celu prześladujecie, jako zwierzęta mocarza? Nie byliście nasyconymi?
- Ludzie szybko zapominają wcześniejsze dobro, aż do czasu, gdy odczują zgubne skutki bałwochwalstwa, za którym się udają.

23. Kto teraz pozwoli opisać mowy? Kto wyda księgi prawa?
24. Ołów, skała, zawsze były wyryte twardością rylca!

- Tam gdzie jest pożądany tylko zysk tam jest ręczne sterowanie, więc nie ma mowy mądrości, ani utrwalania prawa dla wszystkich.

25. Poznałem poprzez doświadczenie; Ja ostatecznie będę wykupiony aktywnym; Na terenie suchej ziemi powstanę.
26. Potem ta skóra zaokrągli ciało; Boga dostrzegam przez doświadczenie;
27. Którego wewnątrz ja widzę jako prorok; Oczami mam wizję; Nie będę wyalienowanym; Będzie wypełnione wnętrze lędźwi.

- Hiob mocno wierzył, że wytrwa na terenie pozbawionym wody potoku i tam powstanie. Pomimo odizolowania od społeczeństwa, on jako prorok posiada sposób postrzegania rzeczywistości, który chroni go przed wyalienowaniem, więc ma możliwość odzyskać siły.

28. Z powodu tego mówicie: W jakim celu wewnątrz zmuszamy do ucieczki? Sprawa wyjdzie na jaw na gruncie.
29. Obawiacie się wobec miecza wewnątrz; Z powodu tego zamiar, gniew nieprawości miecza, pozna sąd.

- Niektórzy rodacy Hioba, którzy po odwróceniu się od niego, zaczynają odczuwać skutki swojego odstępstwa, zastanawiają się dlaczego prześladują swoich. Obawiają się, że ta sprawa, tak jak i nieprawość walki tyrana, wyjdą na jaw przed sądem.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2019-06-25, 23:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 605 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 2786
Poziom: 41
HP: 752/5376
 14%
MP: 2567/2567
 100%
EXP: 157/177
 88%
Wysłany: 2019-07-09, 23:40   SOFAROWE OSKARŻENIA ZA SKUTKI NIBY NIEGODZIW. ROZKAZÓW HIOBA

Hioba 20:1-12


Hioba 20:13-23


Hioba 20:24-29


Objaśnienia cd.
http://biblos.feen.pl/vie...p=109358#109358

Treść Hioba 20:1-29 na podstawie Konkordancji Stronga i komentarz:

SOFAROWE OSKARŻENIA ZA SKUTKI NIBY NIEGODZIWYCH ROZKAZÓW HIOBA


1. Sofar Naamatczyk odpowiadając rzekł:
2. Tak więc z powodu sprzeczności z sobą, powróciłeś w myśli aby pośpieszać.

- Sofar zarzuca, że stan rzeczy opisany w 19 rozdziale jest wynikiem sprzeczności w Hiobie;

3. Słyszałem o dyscyplinie hańby; Duch wyrozumienia wydał świadectwo.
4. Tą z powodu postawienia mężczyzny na terenie kraju, poznano poprzez doświadczenie bardziej niż wieczność.
5. Z powodu tego krzyk niegodziwych, podczas chwili, bliski uciesze obłudnej.
6. Kiedy uniósł się wyniosłością obłoku nieba, spowodował dotknięcie przywódcy:

- Niby chwilowy krzyk niegodziwej dyscypliny Hioba i jego wyniosłość ma być przyczyną, że wszedł w konflikt z przywódcą (najeźdźcą).

7. Moc spowoduje zniknięcie łajna; Powiedzą: Gdzie masz wizję?
8. Uleci prorocza wizja, nie wyjdzie na jaw; ucieknie, widzenie nocne.
9. Okiem, patrząc, nie zrobisz coś znowu; Nie ujrzysz więcej miejsca zamieszkania.

- Wizja rzeczywistości kraju do której realizacji dąży Hiob ma się okazać mrzonką.

10. Słabi członkowie grupy stowarzyszenia starają się o łaskawość; Moc przywraca wigor.
11. Ciało napełnia wigor z wyjątkiem położenia na terenie suchej ziemi.

- Na terenie suchej ziemi, czyli tej część kraju, którą pozbawiono wody potoku;

12. Kiedy nieszczęście nadaje słodki smak ustom, przykrywa dolną część języka;
13. Współczucia na terenie nie uwolni; Zatrzymuje smak wnętrza:
14. Pokarm wnętrzności, odmienia jad wnętrza żmii.

- Nieszczęście pozbawia współczucia jak jad żmii smaku pokarmu;

15. Głębia Szeolu pochłania moc; Wypluje mocarza, będzie wygnanym.
16. Językiem ssie żmiję, będzie zabitym trucizną żmii.
17. Nie ma wizji potoku rzeki, strumienia miodu, masła.
18. Zwróci zapłatę, nie będzie połkniętym; Zamiennikiem bogactwa nie cieszy się.
19. Ponieważ biednych ciemiężył, byli porzuconymi; Plądrował; Nie spowodował trwania domu; Z powodu tej beztroski nie odczuwa głębi Szeolu,
20. Pragnąc namiętnie nie zostanie oszczędzonym.
21. Zatem, zapasy jedzenia, te co ocalały na terenie nie czekają bez dobroci.
22. Był napełnionym wszystkim, powodował ucisk według wszelkiej mocy; Poszkodowanych zaatakował.

- Głębią Szeolu jest kraina pozbawiona wody potoku. Sofar zarzuca Hiobowi, że ten nie odczuwa tej głębi, ponieważ nadal stosuje uciskanie tych, którzy jeszcze tam trwają;

23. Będziecie gromadzić się przeciwko z powodu głębi Szeolu, zostaniecie oddalonymi; Gniewem wnętrzności, spuścicie grad złości na terenie.
24. Strzelanie łucznika, zastąpi broń twardego brązu.
25. Wyciągnięty grzbiet wydaje błysk; Sprawia że coś błyszczy strasznie żółcią na terenie.

- Organizowanie obrony przez nadal tam trwających ma być srogo ukarane. Strzelanie łucznika ma zastąpić miecz z brązu, który rozpruwa brzuchy, wylewając żółć;

26. Tajemne miejsce wszystko trzyma w ukryciu; Potajemnie przygotowuje zabicie, tych co ocaleli; Przybytek zadrży przed ogniem dmuchanym.
27. Mieszkańcy kraju powstają wewnątrz; Niebiosa odkryją przewrotność.
28. Będzie zabrany plon miejsca zamieszkania; Zniknie okres czasu złości.

- Zarówno Miejsce tajemnego kultu, kultu trzech gwiazdozbiorów, jak i mieszkańcy kraju, którzy przechodzą na jego stronę mieli zakończyć okres czasu, złości ocalałych w krainie głębi Szeolu;

29. Ten dział człowieka niegodziwego Bogu, dziedzictwem rozkazów mocarza.
- Sofar, zaistniały stan rzeczy w krainie głębi Szeolu, postrzega jako skutki niegodziwych rozkazów Hioba.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 605 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 2786
Poziom: 41
HP: 752/5376
 14%
MP: 2567/2567
 100%
EXP: 157/177
 88%
Wysłany: 2019-07-24, 09:54   [b]OBIETNICA HIOBOWA I JEGO OCENA LOSU STRON BAŁWOCHWALSTWA.

Hioba 21:1-12


Hioba 21:13-22


Hioba 21:23-33


Hioba 21:34


Objaśnienia cd.
http://biblos.feen.pl/vie...p=109358#109358


Treść Hioba 21:1-34 na podstawie Konkordancji Stronga i komentarz:

OBIETNICA HIOBOWA I JEGO OCENA LOSU STRON BAŁWOCHWALSTWA.


1. Hiob wydając świadectwo rzekł:
2. Słuchając, słuchajcie z uwagą mowy; Ta będzie pocieszeniem.
3. Ja obiecałem pomóc; Z tyłu mówicie ze sobą, szydzicie.

- Hiob pocieszał, gdyż mocno wierzył w odmianę swego losu i pomoc nawet tym, którzy odstąpili od Boga. Ta mowa jest jednocześnie zniszczeniem złudnego pocieszenia ze strony uciskającego.

4. Kiedy narzekał człowiek, dlaczego ja nie byłem rozdrażniony duchem?
5. Obróciliście się naprzeciw, będziecie zaskoczonymi; Będzie ustanowiony koniec mocy na terenie.
6. Jeśli przypominacie sobie, będziecie przestraszonymi, drżenie ogarnie ciało.

- To, co nie jest ważne, a tylko prawomocne z czasem wydaje złe owoce. Ci, którzy poszli za złudzeniem domniemania, gdy zostaną przekonani, jak wiele mogą stracić z tego powodu, ci nagle zostaną zaskoczeni. Gdy poznają, że moc układu, ujawnionego stanu prawnego, tylko w sposób prawomocny kończy się, to będą przerażeni.

7. Dlaczego żyjący niepobożni, zostaną usuniętymi, także moc mająca siłę?
8. Czyniciel sprawiedliwości, na przedzie zdroju potomstwa, będzie przygotowanym przeciw.
9. Domom nie spokojnym, klanom postrachu, fałszywego boga na terenie.

- Podstępnie przez intrygę wprowadzona rzeczywistość, ujawnionego stanu prawnego, pozbawionego podstawy ważności, przeminie. Przeminie wtedy, gdy prawy człowiek pociągnie za sobą także innych. Powstaną przeciwko układowi manipulacji i postrachu, działającemu dla korzyści biznesowych, a nie dla dobra publicznego.

10. Byk zmuszany do służby, nie czuje wstrętu; Krowa nie ucieka bez powodzenia.
11. Chłopaki wolno puszczają młode; Trzoda podskakuje.
12. Niosą bębny harfy, weselą się dźwiękiem instrumentów muzycznych.
13. Będąc wykorzystanymi korzystają z dobrych dni; Nagle przyciśnie otchłań.

- Tak jak zwierzęta pochodzące z miotu wymuszonego, tak i wykorzystani ludzie, pomimo tego szukają radości dobrych dni, ale przywołanie w pomięci wymarłej krainy z powodu odcięcia wody, nagle gnębi.

14. Mówicie: Z powodu sposobu postępowania, Bóg zostanie usuniętym; Mądrości nie mamy w upodobaniu.
- Myśleli, że samo wzgardzenie systemem wartości, mądrości Boga, spowoduje jego usunięcie. Tak to nie działa.

15. Dlaczego pomimo to służymy Wszechmocnemu? Jakiego rodzaju mamy korzyść? Zapewne w postaci dojścia do celu?
16. Oto moc bezbożnika z powodu nie dobrej rady będzie oddalona.
17. Dlaczego lampa bezbożnych gaśnie? Utrapienie przychodzi na terenie? Rozdziela smutek złości.
18. Stają się plewą przed tchnieniem powietrza, uprowadzoną sieczką wichru.

- Hiob w innych sprawach doświadczył, że służenie Bogu zapewniało, więc i w nowej sytuacj zapewni dojście do celu. Ci, którzy kierują się intrygami i dążeniem do zysku przez wyzysk z czasem nie są w stanie ukryć, że działają przeciwko innym, których mamią iluzją, napełniając smutkiem złości.

19. Bóg był ukryty członkom grupy stowarzyszenia; W duchu ustawy potwierdzi bałwochwalstwo, położy kres.
20. Zauważą oczy nieszczęście; Gniewem Wszechmocnego będą pijanymi.
21. Zatem w jakim celu, domy przedmiotem upodobania, poza podsumowaniem miesięcy strzelania?
22. Bóg nauczy rozróżnienia, on będzie wywyższonym sądzić?

- Członkowie grupy stowarzyszenia z powodu uprawiania w tajemnym miejscu, bałwochwalczego kultu trzech gwiazdozbiorów (Wielkiej Niedźwiedzicy, Oriona i Plejad), ignorowali Boga i jego sąd, dlatego ich nieszczęściem miało być zataczanie się od jego gniewu. Skutkiem tego postępowania jest pożądanie domów w nagrodę za strzelanie.

23. Tutaj umiera przedwcześnie prawość istoty, Każdej bezpiecznej, cichej;
24. Wiadra były pełne mleka, napoiły szpikiem kości,
25. Tutaj gorzkie wołania dusz nie były pochłonięte powodzeniem.
26. Na terenie suchej ziemi leżą wspólnie, okryci przez robaki.

- Taki stan panował na terenie krainy, którą z powodu wykopania kanału pozbawiono wody potoku.

27. Oto znam plan spisku, uciskania na terenie.
28. Z powodu tego mówicie: Gdzież dom książęcy? Gdzie namiot przybytku bezbożników?
29. Nie spełniliście prośby: służcie zwyczajem? Nie uznajecie standardów?
30. Z powodu tego zły dzień, utrapienia zatrzymaliście dla siebie; Dzień, gniew będzie przywiedziony.

- Tak jak ludność sprowadzona na ziemię dziesięciu pokoleń Izraela, po ich uprowadzeniu do niewoli z powodu niewiedzy co do sposobu jej uprawiania była trapiona przez dzikie zwierzęta, tak i najeźdźcy w kraju Hioba. Nie uznając standardów środowiska, przygotowywali sobie utrapienie.

31. Kto z powodu sposobu postępowania będzie widocznym na przedzie? Ten ktoś zaprowadzi porządek na korzyść, będzie w przymierzu pokoju?
32. On grobowce zachowuje na terenie; Stoi na straży grobów.
33. Grudom wewnątrz wadi, nadaje słodki smak; Potem pociągnie wszystkich ludzi; Nie masz wyliczania osób.
34. Tchnieniem okazuje współczucie ostatkowi, jako odpowiedź zdradzie.

- Czyniciel sprawiedliwości będzie prowadził innych w przymierzu pokoju. On zachowuje ciągłość pokoleń bez dzielenia ludzi. To, co było lub nadal rośnie w korycie potoku (wadi), do którego woda przesącza się przez tamę, zapewnia słodki smak. Jego współczucie dla trwających jest odpowiedzią dla zdradzających
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 605 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 2786
Poziom: 41
HP: 752/5376
 14%
MP: 2567/2567
 100%
EXP: 157/177
 88%
Wysłany: 2019-08-09, 23:21   DĄŻENIE ELIFAZA DO POZYSKANIA POPARCIA OD HIOBA, DLA MOCARZA

Hioba 22:1-11


Hioba 22:12-22


Hioba 22:12-22


Objaśnienia cd.
http://biblos.feen.pl/vie...p=109358#109358


Treść Hioba 22:1-30 na podstawie Konkordancji Stronga i komentarz:

DĄŻENIE ELIFAZA DO POZYSKANIA POPARCIA OD HIOBA, DLA MOCARZA


1. Elifaz Temańczyk odpowiadając rzekł:
2. Mocarz odnosi korzyści na terenie; Z powodu tego zna osobiście człowieka odnoszącego sukces.
3. Kiedy upodobaniem Najpotężniejszego sprawiedliwy? Raczej zysk, gdy gościniec będzie skończonym.

- Mocarz ten nie władał krajem dla korony, dla narodu, lecz dla zysku, którego spodziewał się po zakończeniu budowy gościńca wzdłuż wykopanego kanału.

4. Udowodnij terror przeciw wstąpieniu do sądu?
5. Nie wielkie utrapienie; Granica bez nieprawości?

- Jest to reakcja na stanowisko, zajęte przez Hioba w 21 rozdziale. Ludzie zniewoleni podstępem szukają zastępczego sposobu, nawet dla prowizorycznego sposobu życia. Jak nie widzą szansy na sprawiedliwość w sądzie, to do niego nie pójdą. Tylko ktoś zdeterminowany ważnymi okolicznościami, mocno wierzący Bogu niebieskiemu może się na to zdobyć.

6. Ale raczej krewni byli zrujnowani, bez przyczyny oszukani; Zaatakowano obnażonych.
7. Wody wyczerpanemu nie podano, głodnemu odmówiono chleba.
8. Mąż siły w odniesieniu do mieszkańców kraju, był wywyższonym; Z powodu oblicza miał swoją siedzibę.
9. Wdowy puszczano z niczym, sieroty mocą były upokorzone.
10. Dlatego ze wszystkich stron na terenie, nagle byliście zatrwożonymi zasadzkami postrachu.
11. Również tajemne miejsce przytłoczyło; Nie macie wizji obfitości wody.

- To odcięcie ludziom dostępu do wody z potoku po wykopaniu kanału, spowodowało pogorszenie ich standardu życia. Ci, którzy byli wytrwali, organizowali się aby przetrwać kryzys wody i wyprzeć z kraju nieprzyjaciela.

12. Majestat Boga bez niebios? Przyglądaj się wodzowi gwiazd, jak jest wywyższonym.
13. Mówię: Cóż wie Bóg? Przez chmury rozsądza kontrowersje?
14. Z powodu zasłony, obfitości obłoków, masz wizję? Niebiosa nie unoszą przechadzających się.

- Hiob nie czcił gwiazdozbiorów nieba, jako Boga. Czynił to jednak Mocarz, uprawiając bałwochwalstwo związane z trzema gwiazdozbiorami. Elifaz lekceważył moc niewidzialnego Boga, któremu służył Hiob i jego samego.

15. Przestrzegasz trwania kolei losu, która prowadzi ludzi bałwochwalstwa?
16. Którzy doświadczeni przez spód wypróżnionej rzeki, byli schwytani przedwcześnie.

- Elifaz uważał, że to Hiob uprawia bałwochwalstwo, gdyż Bóg któremu on służył nie obronił ich przed odcięciem dopływu wody z potoku. Wielu, którzy wcześniej byli z nim z tego powodu, ulegli Mocarzowi.

17. Cokolwiek czynili odnośnie Najpotężniejszego, zostali usuniętymi z powodu wyzywania Mocarza.
18. Ponieważ zamiar bezbożników był oddalonym on napełnił domy dobrem.
19. Prawi patrząc na siebie wzajemnie, weselą się; Szydzą odnośnie wolnych od zobowiązań.
20. Jeśli nie byli wytraconymi, przeciwnik ostatki ogniem pożre.

- Mocarz uznany przez Elifaz za najpotężniejszego, jako przeciwnik patriotów czynił wszystko, aby złamać opór.

21. Więc bądź użytecznym w kierunku zawarcia pokoju; Będziesz wprowadzonym w postaci szczęśliwej.
22. Nuże zaakceptuj koniec zwyczaju; Kształtuj obietnicę sercu.
23. Usuń nieprawość przybytku; Jeśli się nawrócisz do Najpotężniejszego, zbudowany będziesz.
24. Na terenie skalistego zbocza kraju, ustawisz się złotym kruszcem potoku Ofiru.
25. Najpotężniejszy, złotym kruszcem, srebrem, stanie się siłą na korzyść.

- Elifaz za cenę rezygnacji z służby Bogu, oferował Hiobowi możliwość osiągnięcia korzyści, dlatego próbował przeciągnąć go na stronę Mocarza.

26. Z powodu tego wówczas będziesz uszczęśliwionym na terenie Najpotężniejszego; Podniesiesz ku Bogu oblicze.
27. Da się ubłagać; W duchu zarządzenia wysłucha ślubów zapewniających pokój.
28. Będzie postanowiony rozkaz na korzyść, stanie się potężnym, rozjaśni światło sposobu postępowania na terenie.
29. Gdy okażesz uniżenie będziesz powołanym; Będziesz zbawiony wywyższeniem uniżonych oczu.
30. Zostaniesz oszczędzonym przez czystego; Czystością rąk zostaniesz uratowany.

- Z osiągnięciem tych korzyści, wiązało się jednak zaniechanie służby Bogu, według utrwalonego zwyczaju i sposobu postępowania.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
BannerFans.com
BannerFans.com
BannerFans.com
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13