|
FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)
|
PIEKŁO |
Autor |
Wiadomość |
Markerów
VIP Mistrz
Potwierdzenie wizualne: 2012
Pomógł: 92 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Gru 2017 Posty: 7077 Skąd: Tarnów
Poziom: 58
|
Wysłany: 2023-09-25, 18:20
|
|
|
małyfilozof napisał/a: | Markerów napisał/a: | małyfilozof napisał/a: | Markerów napisał/a: | małyfilozof napisał/a: | Powtórzę, Judasz wykonał perfekcyjnie zamierzenie BOGA względem śmierci JEZUSA, natomiast czyn PIOTRA nie miał nic wspólnego z Bożym zamierzeniem.
inny z IZRAELA. |
Różnica między tymi dwoma jest taka że Piotr przyszedł prosząc o przebaczenie, ten drugi zaś sam wymierzył sobie sprawiedliwość zamykając się na łaskę Ducha Swiętego |
Witaj Markerów , to co napisałeś to punkt widzenia człowieka.
Ja napisałem (czytaj z zrozumieniem), że sprawa Judasza, to PLAN ZAMIERZENIA BOGA.
Nie musiał prosić o przebaczenie - BYŁ WYKONAWCĄ ZADANIA SAMEGO BOGA, tak jak JEZUS stał się wykonawcą PLANU BOGA.
Proszę o zrozumienie a nie drążenie tematu, mój wywód jest oparty na suchych faktach zawartych w PS.
Poczynania Judasza i Piotra nie mają żadnej wspólnej cechy jak nadmieniasz.
Powtórzę JUDASZ wykonał wolę Boga, natomiast Piotr uczynił z trwogi czyli ludzkiej słabości.
Dlatego JUDASZA czyn zaliczam pozytywnie, Piotra negatywnie. |
Nie słusznie tak Judasza pochwalasz zwłaszcza że Sam Jezus mówił co Innego
Plan Boga był taki że Syn człowieczy ma odejść..
Pozostawiam głos samemu Jezusowi:
Wprawdzie Syn Człowieczy odchodzi, jak o Nim jest napisane, lecz biada temu człowiekowi, przez którego Syn Człowieczy będzie wydany. Byłoby lepiej dla tego człowieka, gdyby się nie narodził»
Mt .26.,24 |
pogrubienie osobiste
Drogi Markerów, zapytam - kto był tym człowiekiem? - jak podaje PS
Czy Judasz, Piłat albo faryzeusze (zbiorowo, jako ''człowiek'').
To dylemat dość mocny w interpretacji wskazując na Judasza, wszyscy przypisują winę tylko jemu - JUDASZOWI, bo tak się utarło - nie biorąc pod uwagę poczynań FARYZEUSZY i PIŁATA. |
No cóż.
Raz jeszcze oddajmy głos samemu Jezusowi w dialogu z Judaszem.
Mt.26.25
Wprawdzie Syn Człowieczy odchodzi, jak o Nim jest napisane, lecz biada temu człowiekowi, przez którego Syn Człowieczy będzie wydany. Byłoby lepiej dla tego człowieka, gdyby się nie narodził».
Wtedy Judasz, który Go miał zdradzić, rzekł: «Czy nie ja, Rabbi?» Odpowiedział mu: «Tak jest, ty». |
_________________ Mdr 3.1 A dusze sprawiedliwych są w ręku Boga
i nie dosięgnie ich męka
Zdało się oczom głupich, że pomarli, |
|
|
|
|
małyfilozof
Zasłużony
Potwierdzenie wizualne: 67
Pomógł: 23 razy Dołączył: 07 Cze 2023 Posty: 965
Poziom: 27
|
Wysłany: 2023-09-25, 19:29
|
|
|
Markerów Z pokorą uznaję Twoją argumentację w dyskusji.
Wielki Szacunek z mojej skromnej strony względem Twojej wiedzy Biblijnej.
Miło było wypowiedzieć obopólne argumenty w dyskusji o Judaszu.
To nad wyraz była szlachetna pełna szacunku oraz kulturalna wymiana poglądów, mam nadzieję, że nie ostatnia NASZA dyskusja- serdecznie pozdrawiam
|
_________________ Przyjaźń łączy nas z tymi, z którymi znajdujemy wspólny język, ale prawdziwa przyjaźń to akceptacja tego, co nas różni. |
|
|
|
|
Markerów
VIP Mistrz
Potwierdzenie wizualne: 2012
Pomógł: 92 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Gru 2017 Posty: 7077 Skąd: Tarnów
Poziom: 58
|
Wysłany: 2023-09-25, 20:04
|
|
|
małyfilozof napisał/a: | Markerów Z pokorą uznaję Twoją argumentację w dyskusji.
Wielki Szacunek z mojej skromnej strony względem Twojej wiedzy Biblijnej.
Miło było wypowiedzieć obopólne argumenty w dyskusji o Judaszu.
To nad wyraz była szlachetna pełna szacunku oraz kulturalna wymiana poglądów, mam nadzieję, że nie ostatnia NASZA dyskusja- serdecznie pozdrawiam
Obrazek |
Dziękuję Ci Bracie za Twoje zrozumienie i Twą kulturę wypowiedzi. Niech Cię Bóg błogosławi 🙏 |
_________________ Mdr 3.1 A dusze sprawiedliwych są w ręku Boga
i nie dosięgnie ich męka
Zdało się oczom głupich, że pomarli, |
Ostatnio zmieniony przez Markerów 2023-09-25, 20:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Markerów
VIP Mistrz
Potwierdzenie wizualne: 2012
Pomógł: 92 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Gru 2017 Posty: 7077 Skąd: Tarnów
Poziom: 58
|
Wysłany: 2023-09-26, 18:30
|
|
|
. O piekle tak jak Jezus nauczali chrześcijanie pierwszych wieków:
Ignacy (zm. 107) - „Człowiek tak skalany pójdzie w ogień niegasnący, podobnie jak i ten, kto go słucha” („Do Kościoła w Efezie” 16:2).
Tzw. „II List do Koryntian” (ok. 150) - „A sprawiedliwi (...) zobaczą jaką straszną karę ponoszą cierpiąc w ogniu nieugaszonym ci wszyscy, którzy zdradzili (...) Jezusa” (17:7).
„Męczeństwo św. Polikarpa” (zm. 155) na którego tak bardzo powołują się Badacze 😉-
„Grozisz mi ogniem, który płonie przez chwilę i po niedługim czasie gaśnie. Nie wiesz bowiem nic o ogniu przyszłego sądu i wiecznej kary” (11:3).
Justyn Męczennik (ur. 100) - „wierzymy zaś, że ci co żyją niegodziwie i nie nawracają się, będą ukarani ogniem wiecznym” („Apologia” I:21,6); por. I:19,8. „Tak więc jedne z nich, te które okazały się godnemi Boga, już nigdy nie umrą, inne natomiast ponoszą karę, a istnieją i cierpią tak długo, jak Bóg chce” („Dialog z Żydem Tryfonem” 5:3).
Minucjusz Feliks (ok. 160) - „Nikt zaś nie wątpi, chyba że bezbożnik, że ludzie którzy Boga znać nie chcą, słusznie idą na mękę jako źli i niesprawiedliwi” („Oktawiusz” 35:4).
„Do Diogneta” (II w.) - „wzgardzisz tym, co tutaj wydaje się śmiercią, a będziesz się lękał śmierci rzeczywistej, jaka oczekuje skazanych na ogień wieczny” (10:7).
Atenagoras (II w.) - „jesteśmy przekonani, iż po wyzwoleniu od obecnego życia będziemy wieść inne życie, doskonalsze od obecnego, życie niebiańskie, a nie ziemskie, bo będziemy trwać z Bogiem i przy Bogu niezłomni i nie doznając namiętności duszy, nie jako istoty cielesne, chociaż ciało mieć będziemy, ale jako duch niebieski - albo że upadłszy wraz z innymi wieść będziemy gorsze życie pośród ognia; Bóg bowiem nie stworzył nas niedbale jak owce czy juczne zwierzęta byśmy mieli zginąć i zostać unicestwieni; a skoro takie są nasze przekonania, to nie jest prawdopodobne byśmy rozmyślnie popełniali zło i sami wydali siebie Wielkiemu Sędziemu na ukaranie” („Prośba za chrześcijanami” 31).
Tertulian (ur. 155) - „Bezbożni (...) ci ponosić będą karę w ogniu równie wiecznym, który przez swą naturę (...) nie strawi ich nigdy” („Apologetyk” 48:13).
Ireneusz (ur. 130-140) - „Którym zaś rzekł Pan: Idźcie precz ode mnie, przeklęci, w ogień wieczny [Mt 25:41], ci będą zawsze potępieni” („Przeciw herezjom” 4:28,2).
Hermas (ok. 140) - „Przyszły świat bowiem jest latem dla sprawiedliwych, a dla grzeszników zimą” (2), „Poganie natomiast i grzesznicy - to drzewa uschłe, któreś widział - ci takimi się właśnie okażą, będą wyschnięci i bezpłodni w owym świecie. Jak drzewo uschłe zostaną spaleni i stanie się jawne, że źle postępowali w życiu swoim. Grzesznicy będą płonąć, ponieważ zgrzeszyli i się nie nawrócili, a poganie ponieważ nie poznali Stwórcy swego” („Pasterz”, Przypowieść czwarta 4).
Teofil Antiocheński (zm. 182) - „Pyszałków zaś i niedowiarków tych, którzy się przeciwstawiają i nie uznają prawdy, ale wierzą nieprawości (...) zatrzyma wiekuisty ogień” („Do Autolyka” I:14,6), „I ty również ulegnij, jeśli chcesz , wierząc Bogu, abyś przez obecną niewiarę, kiedyś nie musiał wierzyć, będąc skazany na kary wieczne” („Do Autolyka” I:14,1).
Hipolit (ur. przed 170) - „ponieważ dobrze czyniącym zostanie udzielone wiekuiste korzystanie z życia, żądnym zaś zła kara wiekuista” (AdversusGraecos). Patrz też „O antychryście” 65:3.
Cyprian (zm. 258) - „Palić będzie skazanych zawsze gorejące piekło i żywymi płomieniami żarłoczna kara, i nie będzie możności, by kiedyś ustały tortury...” („Do Demetriana” 24).
Nawet środowiska chrześcijańskie, nie w pełni ortodoksyjne wobec nauki Kościoła, nauczały o piekle |
_________________ Mdr 3.1 A dusze sprawiedliwych są w ręku Boga
i nie dosięgnie ich męka
Zdało się oczom głupich, że pomarli, |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|