FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO Strona Główna FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwszy dzień
Autor Wiadomość
Steve Sondej 

Potwierdzenie wizualne: 2006
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 699
Poziom: 24
HP: 27/1353
 2%
MP: 646/646
 100%
EXP: 1/68
 1%
Wysłany: 2015-04-19, 01:06   Pierwszy dzień

"(1) Na początku Bóg stworzył niebiosa i ziemię"

Z tego wersetu dowiadujemy się, że Bóg (w liczbie mnogiej) stworzył i Dał początek niebiosom i ziemi.


"(2) Zaś ziemia była niewidoczna, bezładna..."

I robi się ciekawiej; Bóg daje nam szczegółowy opis nowo stworzonej ziemi.
Aby opisać stan ziemi, Bóg wybrał bardzo konkretne słowa hebrajskich, "niewidoczna" i "bezładna". Te dwa słowa można również przetłumaczyć jako: bezforemność, nieład, nierzeczywistość, pustka, miejsce chaosu, pustynia/puszcza.

język równoległy:
(22) Tak, niemądry jest mój naród, nie uznają Mnie. Są dziećmi bez rozwagi, nie mają wcale rozsądku. Mądrzy są w popełnianiu nieprawości, lecz dobrze czynić nie umieją. (23) Spojrzałem na ziemię - oto zupełny bezład; na niebo - nie ma jego światła. (24) Spojrzałem na góry - oto drżą, wszystkie wzgórza się chwieją. (25) Spojrzałem - oto nie ma ludzi i uciekły wszystkie ptaki przestworzy. (26) Spojrzałem - oto ziemia urodzajna stała się pustynią, wszystkie miasta uległy zniszczeniu przed Panem, wobec Jego palącego gniewu. Ks. Jeremiasza 4
Język wygląda na "Dzień Sądu Ostatecznego".

Kontynuując werset 2
"...i ciemność nad otchłanią;..."

Wiemy, że słowo "ciemność" w Biblii oznacza nic innego, jak zło [przeciwnik?]. Jest to antonim słowa Światło. A wiemy, ze Bóg jest Światłem.
I dlaczego to było tak ważne dla Boga, aby nam powiedzieć o "otchłani"? Czyz otchłan nie jest obszarem piekła [grobu] pojmowanym również jako Czeluśc w Apokalipsa (Objawienie) 20:3? Zauważ, kto jest nad otchłanią? Ciemność [przeciwnik/szatan]. Co może oznaczać, że ma władzę nad otchłanią/piekłem.

Kontynuując werset 2
"...a Duch Boga unosił się nad wodami."

Chciałbym porównac to do Gołębicy, którą Noe wysłał z arki, kiedy Bóg osądził ziemię.
(8) Potem wypuścił z arki gołębicę, aby się przekonać, czy ustąpiły wody z powierzchni ziemi. (9) Gołębica, nie znalazłszy miejsca, gdzie by mogła usiąść, wróciła do arki, bo jeszcze była woda na całej powierzchni ziemi; Ks. Rodzaju 8
To był tez czas ciemności, nikt nie był w stanie byc zbawiony.

Gołębica w Biblii może charakteryzować Ducha Bożego:
A oto otworzyły Mu się niebiosa i ujrzał Ducha Bożego zstępującego jak gołębicę Ew. Mateusza 3:16


Tak więc, co stało się później, po tym jak Duch Boży zbadał ziemię i nic nie znalazł, lecz ciemności, otchłan, nieład? Czytamy:
" I rzekł Bóg: Niech będzie światłość; i stała się światłość."

Nie sądzę, że światło w widoku jest typowe światło fizyczne, ale raczej sam Jezus Chrystus [zbawienie]:
(46) Ja przyszedłem na świat jako światło, aby każdy, kto we Mnie wierzy, nie pozostawał w ciemności. Ew. Jana 12

Ponadto, światło nie zostało stworzone, lecz Bóg pozwolił światłu przejść na świat. To oznacza również, że światło musialo istnieć przed stworzeniem.



(4) I widział Bóg światłość, że była dobra; i uczynił Bóg rozdział między światłością i między ciemnością. (5) I nazwał Bóg światłość dniem a ciemność nazwał nocą; i stał się wieczór, i stał się zaranek, dzień pierwszy.

Tutaj widzimy, że Bóg widzi światło jako dobre ale Niema miłych słów odnośnie ciemności lub nowo utworzonej ziemi.
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2015-04-26, 22:21   

Steve Sondej napisał/a:
"(1) Na początku Bóg stworzył niebiosa i ziemię"

Z tego wersetu dowiadujemy się, że Bóg (w liczbie mnogiej) stworzył i dał początek niebiosom i ziemi.


Pierwsze słowo Tory Bereszit (praprzyczyna, a przetłumaczone jako „Na początku”) wraz z całym wersetem z Rdz. 1:1

-Bereszit bara Elohim et haszamaim we'et haarec

to skondensowany wyraz mądrości Boga, obejmujący całe dzieło sześciu dni stwarzania. Wyłania się ono z stanu poprzedzającego, opisanego w Rdz. 1:2, a od Rdz. 1:3 jest opisane to, co w streszczeniu wyraża Rdz. 1:1.

Hebrajskie słowo „bereszit’ tłumaczone, jako „na początku” , oznacza też ‘praprzyczynę/prazasadę rzeczy, a słowo ‘bara’ (czasownik) znaczy: tworzyć – jest w liczbie pojedynczej, zaś słowo Elohim z punktu widzenia gramatyki hebrajskiej jest rzeczownikiem występującym w liczbie mnogiej (świadczy o tym przyrostek -im, nadający znaczenie: Bogowie).
Czasownik bara „בָּרָא” oznacza „[ON] stwarza”

W praprzyczynie ON stwarza …' – בָּרָא בְּרֵאשִׁית ,

więc całą treść Rdz. 1:1 można odczytać następująco:

Kod:
W praprzyczynie (Głowie, wodzu) On stwarza Bogów niebios i ziemi (pospolitości).


Taki sens Rdz. 1:1 bezpośrednio pokazuje, że wielu było wykonawców = Bogów, którzy są posłańcami = aniołami do wykonania zamysłów woli Jehowy = Jahwe (tych) Bogów. JHWH w pierwszym sprawozdaniu występuje, jako bezimienny ON. Oni to według jego woli wykonywali poszczególne zadania, a w dniu szóstym wyrazili zamysł, aby uczynić człowieka na obraz i podobieństwo ich. To wyjaśnia też, dlaczego w sposób taktowny powstrzymali się od wydania dobrej oceny dla nieba uczynionego w dniu drugim i dla człowieka, stworzonego w dniu szóstym, ale w dniu szóstym gdy spojrzeli na wszystko, co dotychczas uczynili (nie stworzyli), w całej kompozycji jest bardzo dobre.

Obecnie odczułem większą potrzebę dokładniejszego poznania, że ładunek prawdy zawarty w Rdz. 1:1 jest bardzo twórczy, a przez to bardzo trudny do wyrażenia pełnego hebrajskiego, jakby wybuchowego sensu jego przesłania i odczytania go w odpowiednich słowach języka polskiego. Poznanie to jest dostępne dzięki Konkordancji Stronga i różnym opracowaniom internetowym, którymi potwierdzam, wcześniej wyrażane, dane mi zrozumienie z wiary.

Już wcześniej w treści Rdz. 1:1 dostrzegałem, jakby tytuł sprawozdania o całym dziele stworzenia wraz z sabatem Bogów. Obecnie z opracowań zamieszczonych w Internecie, uchwyciłem i wyciągnąłem tylko te szczególne informacje, które dotyczą przedrostka „be”. Według zasady „trochę tu, trochę tam”, zostały one ukryte, gdyż zmieszane z chybionymi dogmatami, np. z takim, że wszystko powstało z niczego, czego nie potwierdza Żyd. 11:3 (wszystko powstało według sensu Bożego), i co jest w jawnej sprzeczności z treścią zapisaną w Hio. 34:12-15, że wszystko jest z ducha Bożego, a ten nie jest niczym. Przedrostek „be” nie posiada numeru w Konkordancji Stronga, jednak jest o nim mowa w objaśnieniach.

Całe Pismo Święte zaczyna się od Tory, a ta od Księgi, która w języku hebrajskim nazwana jest od pierwszego jej słowa: .בְּרֵאשִׁית (Bereszit). Otwiera ono najważniejsze jej zdanie, a pochodzi od rdzenia rosz (ראשׁ) - Głowa lub wódz (naczelnik). Bereszit jest pierwszym słowem objawienia od Boga. Jest ono złożeniem znajdującym się w tym wyrazie.

W słowie Bereszit zwarta jest wybuchowa litera Bet (ב). Jest to przedrostek „be” o znaczeniu funkcji "w", sugerujący [b]zamiar Boga, TRWAJĄCY w sferze tworzenia
. Litera Bet ב oznacza bejt "dom" (תיב) i ma taką samą wartość liczbową, co słowo chai, oznaczające życie. Przez połączenie tych dwóch znaczeń powstaje DOM ŻYCIA

Dom stworzenia jest to, więc życie naszego Wszechświata w praprzyczynie, głowie (wodzu) stworzenia, w którym mieszka cała pełnia boskości, J. 1:1-3,14,18; Rz. 1:19,20; Kol. 1:15-20; 2:9. Napisane jest, że: Każdy dom (a w tym i dom Chrystusowy, dla którego on jest Głową) jest przez kogoś zbudowany, lecz tym, który z budował wszystko jest Bóg, Żyd. 3:1-6.

Zdanie z Rdz. 1:1 głosi, że bezimienny ON (Wyj. 6:3) jest stwórcą fizycznego świata. ON go wypełnia i jest nawet ponad nim, czyli nawet ponad stworzoną Naturą, i że wszechświat jest w praprzyczynie, w której nie powstał "sam z siebie", tylko w niej i dzięki niej.

Poza tym, sześć pierwszych liter z pierwszego SŁOWA Tory, Bereszit (בראשׁית), czasami jest porównywanych do sześciu dni stworzenia. Pierwsze i ostatnie dwie litery tworzą słowo brit (przymierze), a pozostałe (wewnętrzne) litery słowo esz (ogień), sugerując, że akt stworzenia, sam w sobie jest "Przymierzem ognia".

Steve Sondej napisał/a:
"(2) Zaś ziemia była niewidoczna, bezładna..."


Frazę tą można przetłumaczyć następująco:

Kod:
Ziemia (pospolitość) trwała nierzeczywistą nicością,


Nie było to nic, ale też nie stan, jaki rozpoczyna się, gdy światłość w jakiejś postaci zaczyna docierać do ziemi od pierwszego dnia stwarzania.

Steve Sondej napisał/a:
Kontynuując werset 2
"...i ciemność nad otchłanią;..."


Drugą frazę Rdz. 1:2 można przetłumaczyć następująco:

Kod:
tajemnym miejscem w otchłani.


Jest napisane, że Bóg mieszka w światłości niedostępnej, która dla nas jest ciemnością, jakby zasłona. Dla niego nawet ciemność jest światłością. To dzięki tej jego światłości, oglądamy naszą światłość, gdyż ta w ciemności świeci, a ciemność jej nie przemaga. Ten stan ciemności można, więc rozpoznać, jako rzeczywiste Boże światło Szekina, którego namiastka, znajdowała się za zasłoną w Miejscu Najświętszym.

Światłość kolejnych dni stwarzania wraz z ich wieczorami i porankami postępowała, czyli następowała jedna po drugiej, ale bez następowania ciemności, która od pierwszego dnia stwarzania, została nazwana nocą. Ciemność nie następuje, ponieważ wszystko, cała stwarzana rzeczywistość wyłania się na jej tle. Światłość w ciemności świeci, J. 1:4,5. Zarówno ciemność jak i światłość, występujące od pierwszego dnia stwarzania są stanami zwartymi. Dopiero od czwartego dnia stwarzania, dzień i noc, pojawiają się w sposób cykliczny, a ciała niebieskie po to, aby nimi rządzić, wyznaczać pory, dni i lata. Ten porządek nieba i jego władztwo, a w szczególności noc nie są przedstawione jako zło.

Steve Sondej napisał/a:
Kontynuując werset 2
"...a Duch Boga unosił się nad wodami."


Trzecią frazę Rdz. 1:2 można przetłumaczyć następująco:

Kod:
a Duch Boga unosił się w obliczu wód.


albo

Kod:
a Duch Boga unosił się z osobą wód.


ale taż:

Kod:
a Duch Boga odprężał się do odświeżenia.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Listek
VIP


Potwierdzenie wizualne: 2015
Pomógł: 581 razy
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 2615
Poziom: 40
HP: 351/5017
 7%
MP: 2395/2395
 100%
EXP: 154/168
 91%
Wysłany: 2015-06-11, 05:04   

Steve Sondej napisał/a:
Bóg (w liczbie mnogiej)


W języku hebrajskim Elohim oznacza jednego Boga prawdziwego ( liczba pojedyncza), co wynika z kontekstu, ,natomiast w przypadku bogów fałszywych oznacza wielu bogów ( liczba mnoga).

48-ta minuta 30 sekunda wykładu;

https://www.youtube.com/watch?v=lfuBosLvvpk

Steve Sondej napisał/a:
Czyz otchłan nie jest obszarem piekła [grobu] pojmowanym również jako Czeluśc w Apokalipsa (Objawienie) 20:3? Zauważ, kto jest nad otchłanią? Ciemność [przeciwnik/szatan]. Co może oznaczać, że ma władzę nad otchłanią/piekłem.
.

Żły rządzi w powietrzu.

Ef 2:2 bug "W których niegdyś postępowaliście według zwyczaju tego świata [i] według władcy, który rządzi w powietrzu, ducha, który teraz działa w synach nieposłuszeństwa."


Steve Sondej napisał/a:
Nie ma miłych słów odnośnie ciemności lub nowo utworzonej ziemi.


Przeciwnie.

Wszystko było bardzo dobre.

Rdz.1 (31) A Bóg widział, że wszystko, co uczynił, było bardzo dobre.
_________________
Bóg jest wciąż taki sam i się nie zmienia.
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2015-06-11, 23:35   

nike napisał/a:
Zapraszam do dyskusji :-D


Widać, że to chyba trudna sprawa w tym wątku, ale niech to pozostanie kwestią otwartą.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Karol 
Karol

Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 168
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 1/27
 3%
Wysłany: 2015-06-12, 08:42   

Temat bardzo ciekawy ponieważ właśnie od początku należałoby studiować Słowo Bożę wtedy się wiele rozumie a w szczególności opierać się na oryginalnych tłumaczeniach a nie na Biblii które są fałszowane pod różnymi względami.
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2015-06-12, 22:23   

Listek napisał/a:
Steve Sondej napisał/a:
Nie ma miłych słów odnośnie ciemności lub nowo utworzonej ziemi.


Przeciwnie.

Wszystko było bardzo dobre.

Cytat:
Rdz.1 (31) A Bóg widział, że wszystko, co uczynił, było bardzo dobre.


Wcześniej napisałem:

Pokoja napisał/a:
Pierwsze słowo Tory Bereszit (praprzyczyna, a przetłumaczone jako „Na początku”) wraz z całym wersetem z Rdz. 1:1

-Bereszit bara Elohim et haszamaim we'et haarec

to skondensowany wyraz mądrości Boga, obejmujący całe dzieło sześciu dni stwarzania. Wyłania się ono z stanu poprzedzającego, opisanego w Rdz. 1:2, a od Rdz. 1:3 jest opisane to, co w streszczeniu wyraża Rdz. 1:1.


Jeżeli ciemność z Rdz. 1:2 jest tajemnym miejscem, znanym wtedy tylko Bogu, to brak oceny jej przez tych, którzy później po staniu się światłości z Rdz. 1:3-6 zaistnieli jest zrozumiały.

Nie można oczekiwać oceny utworzonej ziemi, w trakcie jej stwarzania, gdyż treść Rdz. 1:1, dotyczy całego tygodnia stwarzania, a nie jakiegoś stanu go poprzedzającego.

Poza tym stwierdzenie, że

Cytat:
wszystko było bardzo dobre.


odnosi się do podsumowania całego dzieła stworzenia przy końcu sześciu dni stwarzania.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2015-06-13, 08:21   

Karol napisał/a:
Temat bardzo ciekawy ponieważ właśnie od początku należałoby studiować Słowo Bożę wtedy się wiele rozumie a w szczególności opierać się na oryginalnych tłumaczeniach a nie na Biblii które są fałszowane pod różnymi względami.


Dostępne nam przekłady w sprawozdaniach o stworzeniu nie dają podstawy do zrozumienia, skąd się wzięli Bogowie, w śród których zgodnie z Psalmem Jehowa Bogów sprawuje sąd.

Sugerują, że Bóg mówi sam do siebie "Niech się stanie", a przez to wskazują też na jakieś jego urojenia. Przekłady te przed spisaniem NT, informują w pierwszym sprawozdaniu tylko o jednym Bogu, który w Rdz. 1:26 mówi "Uczyńmy".

Słowo Boże jednak jest logiczne i spójne pod tym względem, gdyż od początku wskazuje, że to ON stwarza Bogów nieba i ziemi (albo Bogów Niebo i ziemię). Wyjaśnia też, dlaczego późniejsze sprawozdanie jest umieszczone jako pierwsze, a wcześniejsze jako drugie.

Cytat:
Objawiłem się Abrahamowi, Izaakowi i Jakubowi jako Bóg Wszechmocny (pierwsze sprawozdanie), lecz imienia mojego Jahwe im nie objawiłem (drugie sprawozdanie). Wyj. 6:3
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Krystian 
VIP
Chrystianin


Potwierdzenie wizualne: 1473
Pomógł: 795 razy
Wiek: 51
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 6626
Poziom: 56
HP: 2167/13546
 16%
MP: 5915/6468
 91%
EXP: 274/344
 79%
Wysłany: 2015-06-13, 17:31   

Pokoja napisał/a:
Sugerują, że Bóg mówi sam do siebie "Niech się stanie", a przez to wskazują też na jakieś jego urojenia.


Bardzo słusznie Pokoja.
Bóg te słowa skierował do swojego pierwszego stworzenia, czyli Jezusa pierworodnego wszelkiego stworzenia. Pisanie, że sam do siebie mówił uwłacza Mu jak to czynią trynitarze.
_________________
Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.
Jana 3:16
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2015-06-14, 22:56   

Krystian napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Sugerują, że Bóg mówi sam do siebie "Niech się stanie", a przez to wskazują też na jakieś jego urojenia. Przekłady te przed spisaniem NT, informują w pierwszym sprawozdaniu tylko o jednym Bogu, który w Rdz. 1:26 mówi "Uczyńmy".


Bardzo słusznie Pokoja.
Bóg te słowa skierował do swojego pierwszego stworzenia, czyli Jezusa pierworodnego wszelkiego stworzenia. Pisanie, że sam do siebie mówił uwłacza Mu jak to czynią trynitarze.


Trynitarze są bardziej gorliwi w udowadnianiu, że Bóg jest jeden niż ci, którzy prawidłowo rozumieją MONOTEIZM. Oni też narzucili interpretację, że w Rdz. 1:1-31 mówi tylko Bóg Wszechmogący, który się objawił Abrahamowi, a nie między sobą podrzędni Bogowie, których ON stwarza w swoim dziele stwarzania.

W powyższym cytacie zwracam uwagę na fakt, że czytelnik przed spisaniem NT, posiadający tylko pierwsze sprawozdanie w tradycyjnym tłumaczeniu nie ma możliwości logicznego zrozumienia po co Bóg mówi "Niech się stanie" i dlaczego mówi "Uczyńmy", jeżeli jest tylko sam, a tekst nie daje żadnej podstawy do stwierdzenia, że jest trójcą.

To nie jest przekaz dawany o sobie przez Boga.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
BannerFans.com
BannerFans.com
BannerFans.com
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13