FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO Strona Główna FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dwóch Świadków z Apokalipsy!
Autor Wiadomość
nike 
Administrator


Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1321 razy
Dołączyła: 13 Sty 2013
Posty: 13547
Poziom: 71
HP: 9650/29245
 33%
MP: 0/13963
 0%
EXP: 326/608
 53%
Wysłany: 2017-08-04, 19:35   

Temat o dwóch świadkach jest tu: http://biblos.feen.pl/vie...r=asc&start=120
_________________
שים לב במי אתה בוטח
patrz komu ufasz !
mile pozdrowionka nike.
 
     
RR

Potwierdzenie wizualne: 7437
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 34
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 7/11
 63%
Wysłany: 2017-08-04, 19:52   

Steve Sondej napisał/a:
Słowo Boze [Biblia] jest dwoma świadkami.

Nie jest.
 
     
nike 
Administrator


Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1321 razy
Dołączyła: 13 Sty 2013
Posty: 13547
Poziom: 71
HP: 9650/29245
 33%
MP: 0/13963
 0%
EXP: 326/608
 53%
Wysłany: 2017-08-05, 10:58   

Ponieważ temat ten jest już dosyć mocno rozszerzony, proponuję, rozwijać dyskusję o DWÓCH ŚWIATKACH W TYM TEMACIE. :-D
Zapraszam. :-D
_________________
שים לב במי אתה בוטח
patrz komu ufasz !
mile pozdrowionka nike.
 
     
bartek212701 
VIP


Potwierdzenie wizualne: 27
Pomógł: 1006 razy
Wiek: 31
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 5722
Poziom: 54
HP: 1694/12102
 14%
MP: 5778/5778
 100%
EXP: 17/317
 5%
Wysłany: 2017-08-05, 16:19   

RR napisał/a:
Steve Sondej napisał/a:
Słowo Boze [Biblia] jest dwoma świadkami.

Nie jest.

To może rozwiń? Ale nie tym idiotyzmem z jw.org, wysil się. https://www.jw.org/pl/pub...ytelnik%C3%B3w/
_________________
Efez. 5:17. Dlatego nie bądźcie nierozsądni, ale rozumiejcie, jaka jest wola Pańska

"Piękno sceny kuszenia można dostrzec tylko wtedy, gdy zamknie się ją w umyśle Chrystusa" Jaaqob

NIEBO - Chrześcijanie tyle mówią o niebie, ponieważ Nowy Testament głosi niebo jako nadzieję dla wierzących (1 Piotra 1:4; Kolosan 1:5; Hebrajczyków 3:1). Mówienie o niebie nie wyklucza wiary w życie na ziemi, ponieważ niebo jest tam, gdzie jest Bóg. Gdy Bóg zstąpi między ludzi i zamieszka wśród nich, to tam będzie też niebo (Objawienie 21:1-5). Wielu komentatorów uważa, że niebo i ziemia staną się jednym.
 
     
Steve Sondej 

Potwierdzenie wizualne: 2006
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 699
Poziom: 24
HP: 27/1353
 2%
MP: 646/646
 100%
EXP: 1/68
 1%
Wysłany: 2017-08-08, 05:55   

RR napisał/a:
Steve Sondej napisał/a:
Słowo Boze [Biblia] jest dwoma świadkami.

Nie jest.


Myślę, że tych "dwóch świadków" odnosi się do "dowodzących wersetów" co oznacza, że pojedynczy werset nie powinien być izolowany i wykorzystywany jako dowód. A ponieważ Biblia mówi nam, że jak porównujemy Pismo (jeden świadek) z Pismem (co najmniej z drugim świadkiem) [1Kor2:13], to Duch Święty uczy, że ustanowił zasadę, gdzie istnieje potrzeba drugiego lub trzecigo wersetu [świadka] potwierdzającego udowodnić coś czego naucza Biblia.
 
     
Steve Sondej 

Potwierdzenie wizualne: 2006
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 699
Poziom: 24
HP: 27/1353
 2%
MP: 646/646
 100%
EXP: 1/68
 1%
Wysłany: 2017-08-09, 05:07   

W Objawieniu 11:3-4, „dwóch świadków” określeni są także jako „Dwa drzewa oliwne” i „Dwa świeczniki”.

(3) I dam je dwom świadkom moim, którzy prorokować będą tysiąc dwieście i sześćdziesiąt dni, obleczeni będąc w wory. (4) Ci są dwie oliwy i dwa świeczniki, stojące przed obliczem Pana wszystkiej ziemi.


Co to jest? Według Zachariasza 4:6, „Dwa drzewa oliwne” i „świecznik”: "To jest Słowo Pańskie"

Czytamy:
(2) I rzekł do mnie: Cóż widzisz? I rzekłem: Widzę, a oto świecznik wszystek złoty, a czasza na wierzchu jego, i siedm lamp jego na nim, siedm też nalewek do onych siedmiu lamp, które są na wierzchu jego;
(3) Dwie też oliwy przytem, jedna po prawej stronie czaszy, a druga po lewej stronie jej.
(4) Tedy odpowiadając rzekłem do Anioła, który mówił zemną, mówiąc: Cóż to jest, panie mój?
(5) I odpowiedział Anioł, który mówił zemną, i rzekł mi: Izaż nie wiesz, co to jest? I rzekłem: Nie wiem, panie mój!
(6) Tedy odpowiadając rzekł do mnie, mówiąc: Toć jest słowo Pańskie do Zorobabela mówiące: Nie wojskiem ani siłą stanie się to, ale duchem moim, mówi Pan zastępów.



W tym samym rozdziale, wierszu 14; Jehowa nawiązuje do "Dwoch Drzew Oliwnych" jako "Dwóch Pomazańców".
Ostatnio zmieniony przez Steve Sondej 2017-08-09, 05:17, w całości zmieniany 4 razy  
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2017-08-13, 14:18   Re: Dwóch Świadków z Apokalipsy!

http://biblos.feen.pl/pos...44daf6fdb239902

Skoro wątek nadal inspiruje merytorycznie, to w formie uzupełnienia i rozszerzenia swoich postów, wracam i odnoszę się do niego:

Pokoja napisał/a:
nike napisał/a:
Ap. Jan napisał/a:
W Obj. 11:3 czytamy:
„I dam je dwom świadkom moim, którzy prorokować będą tysiąc dwieście i sześćdziesiąt dni, obleczeni będąc w wory.”

Jak rozumiecie ten tekst?
Zapraszam do dyskusji


Dodaję jeszcze jeden tekst:
Cytat:
A ich trupy leżeć będą na ulicy wielkiego miasta, które w przenośni nazywa się Sodomą i Egiptem, gdzie też Pan ich został ukrzyżowany. (9) I patrzeć będą ludzie ze wszystkich ludów i plemion, i języków, i narodów na ich trupy przez trzy i pół dnia, i nie pozwolą złożyć ich trupów w grobie. (10) A mieszkańcy ziemi radować się będą nimi i weselić się, i podarunki sobie nawzajem posyłać, dlatego że ci dwaj prorocy udręczyli mieszkańców ziemi. (11) Lecz po upływie trzech i pół dnia wstąpił w nich duch żywota z Boga i stanęli na nogi swoje, i strach wielki padł na tych, którzy na nich patrzyli. Ap. 11:8-12; J. 16:21,22


Od śmierci Pana Jezusa do jego zmartwychwstania też opłynęło 3.5 doby, tak jak w czasie Wielkiej Rewolucji Francuskiej, gdy Pismo Święte było zakazane przez 3.5 roku.

USTALENIE TOŻSAMOŚCI DWÓCH ŚWIADKÓW
Pan Jezus do tego, kto dąży do tego, aby sprawa grzechu została rozstrzygnięta, powiedział:
Cytat:
weź z sobą jeszcze jednego lub dwóch, aby na oświadczeniu dwu lub trzech świadków była oparta każda sprawa. Mt. 18:16; P.Pr. 19:15

Ap. 11:3 w zw. z w. 8 jest w zgodzie z tą zasadą? Wcześniej w Apokalipsie, też jest napisane o dwóch, albo trzech świadkach, na których ma być oparta każda sprawa. Oto oni:
Cytat:
1. (4) Jan do siedmiu zborów, które są w Azji: Łaska wam i pokój od tego, który jest i który był, i który ma przyjść, i od siedmiu duchów, które są przed jego tronem, (5) i od Jezusa Chrystusa, który jest świadkiem wiernym, pierworodnym z umarłych i władcą nad królami ziemskimi. Jemu, który miłuje nas i który wyzwolił nas z grzechów naszych przez krew swoją,
2. A do anioła zboru w Pergamie napisz: To mówi Ten, który ma ostry miecz obosieczny. (13) Wiem, gdzie mieszkasz, tam, gdzie jest tron szatana; a jednak trzymasz się mocno mego imienia i nie zaparłeś się wiary we mnie, nawet w dniach, kiedy Antypas, świadek mój wierny, został zabity u was, gdzie szatan ma swoje mieszkanie. Ap. 2:13
3. A do anioła zboru w Laodycei napisz: To mówi ten, który jest Amen, świadek wierny i prawdziwy, początek stworzenia Bożego: Ap. 3:14

Sedno
1. Jezus Chrystus jest świadkiem wiernym, (Pan natury i łaski)
2. Antypas, świadek mój wierny (łaska cierpienia, dla sprawy Bożej, przez wiernych z świata poddanego szatanowi)
3. Amen, świadek wierny i prawdziwy, początek stworzenia Bożego
(natura stworzenia Bożego)


O trzech świadkach inaczej
Cytat:
Lecz ja wam mówię prawdę: Lepiej dla was, żebym ja odszedł. Bo jeśli nie odejdę, Pocieszyciel do was nie przyjdzie, jeśli zaś odejdę, poślę go do was. (8) A On, gdy przyjdzie, przekona świat:
1. O grzechu (upadła natura, jako żywioły świata tego) i
2. O sprawiedliwości (Pan Jezus składając okup za człowieka, zaspokoił wymagania Bożej sprawiedliwości), i
3. O sądzie (jest to wyraz łaski Bożej dla uwolnienia człowieka z pod władzy szatana);
(9) o grzechu, gdyż nie uwierzyli we mnie; (10) o sprawiedliwości, gdyż odchodzę do Ojca i już mnie nie ujrzycie; (11) o sądzie zaś, gdyż książę tego świata został osądzony. J. 16:7-11

Nie mogę sam z siebie nic uczynić. Jak słyszę, tak sądzę, a sąd mój jest sprawiedliwy, bo staram się pełnić nie moją wolę, lecz wolę tego, który mnie posłał. (31) Jeżelibym Ja wydawał o sobie świadectwo, świadectwo moje nie byłoby wiarogodne. (32) Jest inny, który wydaje o mnie świadectwo, i wiem, że świadectwo, które On o mnie wydaje, jest wiarogodne. (33) Wy posłaliście posłańców do Jana, a on dał świadectwo prawdzie (natura).
(34) Ja zaś nie polegam na świadectwie ludzkim, ale to mówię, abyście byli zbawieni. (35) On był światłem gorejącym i świecącym, a wyście chętnie do czasu radowali się jego światłem. (36) Ja zaś mam świadectwo, które przewyższa świadectwo Jana; dzieła bowiem, które mi powierzył Ojciec, abym je wykonał, te właśnie dzieła, które czynię, świadczą o mnie, że Ojciec mnie posłał (łaska).
(37) A sam Ojciec, który mnie posłał, wydał o mnie świadectwo - (Wiekuisty Pan natury i łaski).
Ani głosu jego nigdy nie słyszeliście, ani postaci jego nie widzieliście, (38) ani słowa jego nie zachowaliście w sobie, ponieważ nie wierzycie temu, którego On posłał. J. 5:30-38
I pytali go uczniowie, mówiąc: Czemu więc uczeni w Piśmie powiadają, że wpierw ma przyjść Eliasz (Pan natury i łaski, czyli Chrystus z ziemskimi i niebieskimi klasami zbawienia – P.n. i ł)? (11) A On, odpowiadając, rzekł: Eliasz (P.n. i ł) przyjdzie i wszystko odnowi. (12) Lecz powiadam wam, że Eliasz (natura) już przyszedł i nie poznali go, ale zrobili z nim, co chcieli. Tak i Syn Człowieczy (łaska) ucierpi od nich. (13) Wtedy zrozumieli uczniowie, że mówił do nich o Janie Chrzcicielu.
(5) Któż jest, co zwycięża świat, tylko kto wierzy, iż Jezus jest Synem Bożym? (6) Tenci jest, który przyszedł przez wodę i krew, Jezus Chrystus, nie w wodzie tylko, ale w wodzie i we krwi; a Duch jest, który świadczy, iż Duch jest prawda. (7) Albowiem trzej są, którzy świadczą […] Duch (od Wiekuistego Pana natury i łaski) i woda (natura – chrzest poświęcenia i ofiarowania), i krew (Łaska zbawienia – chrzest w śmierć), a ci trzej ku jednemu są. 1J. 5:5-8


Słowo Boże przedstawia nam trzy sposoby poznania Prawdy o Bożej rzeczywistości i woli:
1. Przyjęcie przez Apostołów nauki i mądrości bezpośrednio od Pana Jezusa (P. n. i ł.);
2. Objawienie przez Pana Jezusa Ap. Pawłowi, Prawdy ukrytej w cieniach zakonu (łaska);
3. Poznanie Boga przez naturę, dane w szczególności zborowi rzymskiemu (natura).
Wszystkie powyższe przypadki, określające tożsamość trzech świadków są przedstawione w Ewangelii Pana Jezusa Chrystusa, jako Pana natury i łaski. Następnie w Starym Testamencie, opisującym, głównie naturę stworzenia i w Nowym Testamencie opisującym głównie łaską zbawienia.


Prorokowanie dwóch świadków, obleczonych w wory przez tysiąc dwieście i sześćdziesiąt dni to natura i łaska, o których naucza Stary i Nowy Testament. Ich typem są Mojżesz i Eliasz.
Można jeszcze wskazać na człowieka stworzonego na obraz Boży, jako króla nad stworzeniami ziemskimi (natura). Człowiek ten upadł, ale ostrzegawczo przemawia. Drugim świadkiem jest człowiek czyniony w sabat Boży (7 000 lat) na podobieństwo Boże, jako kapłan – Arcykapłan, podejmujący dzieło wiary i podniesienia pierwszego z upadku (łaska). Dwaj łączą się w jedno, jak skarb w naczyniu glinianym, 2Kor. 4:7.

nike napisał/a:
Dwaj świadkowie to dwie części Biblii: Stary i Nowy Testament. Tym dwom Świadkom Bóg udzielił mocy (z gr. exousia, co znaczy autorytet), aby opowiadali Jego posłannictwo i świadczyli o Nim i Jego planie.
Prorokowanie Starego i Nowego Testamentu przez 1260 dni odnosi się do Słowa Bożego
wydającego posłannictwo w tym szczególnym okresie 1260 symbolicznych dni czyli 1260 lat –
od 539 do roku 1799. Do tego samego symbolicznego okresu odnoszą się inne wersety, mówią
o 3. 1/2 czasach lub w innym miejscu o 42 miesiącach (Dan. 7:25 [czas + czasy + połowa czasu]; 12:7; Obj. 11:2).
Wzmianka o worach jest znamienna: Wór był odzieniem z szorstkiego materiału utkanego z
koziej lub wielbłądziej wełny.
On był noszony jako znak żałoby lub postu.
Podczas tego okresu 1260 lat, Stary i Nowy Testament swe posłannictwo, wykonywali pod przykryciem martwych języków i poglądów ciemnych wieków.
Uchwalono nawet prawo, które zabraniało posiadania Biblii.
Takie warunki powodowały duchowy głód wśród ludu – naprawdę smutny stan.
Dwa drzewa oliwne i dwa świeczniki
W następnym wersecie (Obj.11:4, czytamy:„Oni są dwoma drzewami oliwnymi i dwoma
świecznikami, stojącymi przed Bogiem całej ziemi.”
Znajdujemy tutaj Stary i Nowy Testament, o których jest powiedziane w dwóch innych symbolach drzew oliwnych i świeczników.
One są nazwane drzewami oliwnymi, ponieważ zawierają symboliczny olej ducha zrozumienia Prawdy (Ps. 141:5; Mat. 25:3,4,8).
One są nazwane świecznikami, ponieważ wydają symboliczne światło, Prawdę (Ps. 119:105,130).


Dwaj świadkowie, wydają świadectwo - światło, Prawdę, ponieważ są oni przedstawicielami natury (ST) i łaski (NT). 1260 dni odczytujemy jako symbol 1260 lat, jednak jest wskazane, aby uwzględnić także potrzebę odczytania ich jako okresu trwającego 1260 dni, czyli 3.5 roku. Jest to druga część panowania bestii z morza, co zostanie dopełnione po wyjściu tej bestii z otchłani. Okrycie szkarłatem maskuje fakt, że jest to bestia z morza po ożywieniu jej posągu. Uwzględnienia tego wymaga fakt, że w bestii dwurożnej, wychodzącej z ziemi, ukazane jest łączne panowanie w sumie dłuższe niż pierwsze panowanie bestii z morza. Z tego powodu bestia z morza jest kojarzona z małym rogiem bestii czwartej z 7 rozdz. Ks. Daniela.
Róg bestii czwartej nie jest bestią z morza, ani jednym z jej pierwotnych 10 rogów. Jednak w bestii z morza można dostrzec znamiona jego aktywności, gdyż jest ona dualistyczna. Znamionami tej dualistycznej aktywności są w szczególności:

1. Paszcza mówiąca rzeczy wyniosłe i bluźniercze - jak u małego aktywnego rogu (jumar);
2. Bluźnienie przeciwko Bogu, jego imieniu, przybytkowi i niebianom - jumar;
3. Walka ze świętymi - jumar

Dualizm małego rogu bestii czwartej, wynika z faktu, że jest on częścią starego świata w czasie odpowiadającym glinie z posągu Nabuchodonozora, ale chce uchodzić za Kamień uderzający w stopy tego posągu. Z tego powodu bestia z ziemi, rości sobie pretensje, że ma dwa rogi Barankowe (Chrystusowe), a faktycznie są to rogi, jak rogi baranie z Dan. 8:3. Róg grecki jako państwo i jako ustrój demokratyczny wyrósł pierwszy, a róg rzymski jako władza w pogańsko – chrześcijańskim świecie i jako nadchodzący teraz ustrój społeczno polityczny, wyrasta jako drugi, ale ma się stać większym od pierwszego. Stosownie do tego napisał prorok Izajasz:
Do przedstawicieli gliny z snu Nabuchodonozora o posągu, gliny która istnieje w związku z żelazem, ale mieni się być kamieniem, odnoszą się słowa proroka Izajasza 28:14-20:

Kod:
[b]Słuchajcie Słowa JHWH mężowie szydercy. Ponieważ zachowujecie się dumnie: Uczyniliśmy przymierze obok królestwa śmierci, od otchłani zaprowadzamy porządek proroków, bicz gwałtowny nie dosięgnie nas kiedy przejdzie; ponieważ kłamstwo uczyniliśmy schronieniem, fałszywą przysięgę zatailiśmy[/b].
(zgodnie z Konkordancją Stronga )

c.d. wg. NP.
Cytat:
Schronienie kłamstwa zmiecie grad, a kryjówkę zaleją wody, I wasze przymierze ze śmiercią zostanie zerwane, a wasza umowa z krainą umarłych nie ostoi się. Gdy nadejdzie klęska potopu (bicz gwałtowny), zostaniecie zdeptani. Ilekroć nadejdzie, pochwyci was, a będzie nadchodzić każdego ranka, we dnie i w nocy i tylko grozą będzie rozumienie objawienia. Gdyż za krótkie jest łoże, aby się można wyciągnąć, a za wąskie przykrycie, aby się można otulić.


zachowujecie się dumnie - mówicie w sercu swoim;
Uczyniliśmy przymierze - zawarliśmy układ, roszcząc sobie pretensję, aby być jako kamień z Dan 2;34,35;
obok królestwa śmierci - obok królestwa posągu z 2 rozdz. Daniela, chociaż są jego gliną;
od otchłani - bestia z morza po ożywieniu jej posągu, występująca z otchłani błędu;
bicz gwałtowny - Jer. 16:19-21; Iz 11:4; 2Tes 2:8
kłamstwo uczyniliśmy schronieniem - prowadząc za pośrednictwem emisariuszy, do tworzenia różnych ruchów religijnych (córki Babilonu Wielkiego), na ich koszt doświadczają różne swoje dywagacje, błędne dogmaty. Czynią to nadzieją na trwanie w stanie dumy za pośrednictwem fałszywych roszczeń;
fałszywa przysięga - dotyczy ona np. tłumaczenia Mt. 28:19 przez w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego; zamiast: dla sławy Ojca i Syna i to Duchem Świętego, albo najprościej w imieniu Syna (kto ma Syna, ten ma i Ojca). Duch Świętego Boga Ojca nie ma imienia więc nie jest osobą.
tylko grozą będzie rozumienie objawienia - Objawienie (Apokalipsa), została już spisana w ST w Księgach różnych proroków. Natomiast Księga Apokalipsy NT jest wypadkową istotą (ujednoliceniem) tych opisów z ST. Podobnie jest jak w przypadku czerech bestii z 7 rozdz. Ks. Daniela. W Wieku Ewangelii, łączącym wszystkie narody, doszło do ujednolicenia ich pod postacią bestii wychodzącej z morza (a później z otchłani), smoka i fałszywego proroka.

Wszystkie cztery bestie z 7 rozdz. Dan. razem wzięte, posiadają to samo co bestia z Apokalipsy.
U bestii dwurożnej, wychodzącej z ziemi, jeden z rogów (róg rzymskiej, czwartej bestii z 7 rozdz. Dan.), sprawował władzę przez 1260 lat, a grecki z 8 rozdz. Dan. ją uzupełniał potajemnie. Z tego dwojakiego panowania (Dn. 11:27), wynika tajemna moc nieprawości. W czasie obecności Pańskiej, występują one jako kolejne dwa (szósty i siódmy) ustroje społeczno – polityczne z Ap. 17:10. Jest o nich napisane, że „jeden jest”, a „inny jeszcze nie przyszedł”. Ten, który nadchodzi, jako siódmy, stanie się też bestią, gdyż przy wsparciu szóstego, ustępującego, bestia z ziemi tchnie ducha swego w posąg bestii z morza. W rezultacie tego bestia z morza, wyjdzie z otchłani na zginieńcie, razem z bestią dwurożną, Ap. 17:8,11; 19:19,20.

Należy uwzględnić także fakt odrodzenia się króla południa na czele z Kalifem (czy Sułtanem) Islamu, który dopełni wszystkiego, Dn. 11:7, 36-38. Tej latorośli króla południa jest bliżej do rogu greckiego bestii dwurożnej (Wschodnie Chrześcijaństwo), niż do rogu rzymskiego tej bestii. Celem tego króla jest podbicie Rzymu (Watykanu). Widać to nawet w Unii Europejskiej, która pobłaża Rosji i bardziej otwiera się na Turcję, niż na Watykan.
http://biblos.feen.pl/pos...44daf6fdb239902

1260 dni prorokowania dwóch świadków, odczytujemy najpierw jako symbol. Odczytujemy je tak, według zasady danej Mojżeszowi i Ezechielowi, tzn. „wyznaczam ci dzień za każdy rok”, Ezec. 4:4-6 (1260 lat) i "dzień licząc za rok", Lb. 14:34 (3,5 dnia). W uproszczeniu jest to "rok za dzień" (zwiadu Kanaanu; za 40 dni, nastąpiło 40 lat) i „dzień za rok” (odstępstwa od Boga; za 390 lat winy Izraela, nastąpiło 390 dni cierpienia proroka, a za 40 lat winy Judy, nastąpiło 40 dni cierpienia proroka).
Służba Pana Jezusa trwała 3,5 roku, a stan w śmierci 3.5 dnia. Okres z Dn. 7:25 i Ap. 11:3, pierwotnie trwał 1260 lat, a zakaz wprowadzony na Biblię, trwał 3.5 roku w czasie Wielkiej Rewolucji Francuskiej. Są to jednokładne wydarzenia. Jedno obejmuje działalność Pana, Jezusa, drugie jego okres śmierci a inne duchowego "Chrystusa" - "Głowę" i "Ciało".

40 lat Izraela (za 40 dni zwiadu), podczas wędrówki po pustyni, "poszczącego" od standardowego życia, rozpoczęło jego życie w figuralnej wolności, i to jeszcze na terytorium podległym Egiptowi? Także 40 lat upłynęło od chrztu Pana Jezusa do zburzenia Jeruzalem i świątyni. Jest to związek z 40 dniami postu Pana Jezusa na pustyni, rozpoczynającymi życie Synów Bożych w wolności jeszcze w królestwie podległym szatanowi?

W II Tomie WPŚw. (Człowiek Grzechu - Ostateczny koniec anty - Chrystusa) i w IV (strony z cyframi rzymskimi) jest napisane, że podczas obecności Pańskiej, szatan użyje systemu anty - Chrystusa, aby zrobić rozpaczliwy wysiłek dla ratowania chwiejącego się systemu rzeczy, ale Pan panów i Król królów będzie kontrolował jego poczynania. Do kontroli tej posłuży się rozmnażającą się umiejętnością w społeczeństwie wyboru.

Odnosząc się ogólnie do ukazania małego rogu bestii czwartej w jednym z dwóch rogów bestii z ziemi, można zauważyć, że wynika to z faktu, że jeden z rogów bestii dwurożnej, występującej z ziemi, czyli róg z Dn. 7:8,20-22,24-26, razem z wtórnym wielkim rogiem (księciem) kozła, sprawuje władzę bestii występującej z morza, która była śmiertelnie zraniona, a rana była czczona. Znaczy to, że panuje tyle samo czasu, co ona, czyli 42 miesiące. W czasie czczenia śmiertelnej rany panują i w czasie wyjścia z otchłani na zginiecie bestii, która wcześniej wyszła z morza,. W związku z tym, że dwa rogi panują razem, więc ten wspólny okres ich panowania jest dłuższy niż bestii z morza, gdyż drugi róg z Dn. 8:9-12,23-25, dopełnia tą ich władzę.

Gdy zasadę Mojżeszową i Ezechielową zastosujemy w odniesieniu do sposobu mierzenia czasu, czyli liczby 1260 dni, to otrzymujemy 1260 lat i 3.5 dnia. Trzy i pół czasu, według zasady "rok za dzień", daje 1260 dni, a według zasady dzień za rok wynosi 3.5 dnia.
Jest 3.5 dnia śmierci Pana Jezusa i dwóch świadków (co w ich przypadku oznacza 3,5 roku);
Jest 3.5 roku służby Pana Jezusa;
Jest 1260 lat (symboliczne 1260 dni, 3.5 czasu) prorokowania dwóch świadków w worach i żywienia niewiasty na pustyni z dala od smoka.
Jest też 1260 lat małego rogu z Dn. 7:25 i bestii z Ap. 13:5

Kwestię 3.5 dnia od śmierci do zmartwychwstania Pana Jezusa, już wyjaśniałem w wątku Zmartwychwstanie Jezusa, więc podaję tylko link do moich tam postów i ostateczny ich wynik:
http://biblos.feen.pl/vie...start=255#41120
Swięto Przejścia 14 Nisana, a święto Wyjścia 15 Nisana
http://biblos.feen.pl/vie...start=255#41120
Uroczyste Zgromadzenie w sabat Kościoła Żyd. 12:22
http://biblos.feen.pl/vie...start=150#39233
http://biblos.feen.pl/vie...start=180#39334

TRZY I PÓŁ DNIA ŚMIERCI JEZUSA, A TRZY DNI W ŁONIE ZIEM
http://biblos.feen.pl/vie...start=180#39337
I. Stały wieczorny i porankowy porządek, dla miejscowych Żydów(W2,N,M/P,2,3,4/W1).
.............“P”2,3,4...............14 NISAN
W2,N,M..............„W1”........Pascha

.............P,2,3,4.......................15 NISAN
W2,N.M..............W1.................Sabat ogłaszany, UROCZYSTY

.............P,2,3,4.......................16 NISAN
W2,N.M.............W1..................zwykły postny dzień

.............P,2,3,4.......................17 NISAN
W2,N.M.............W1.................Sabat zwoływany, ZWYKŁY

..............................W2
............................................P,2,3,4.............18 NISAN
................................."Pł”,M............Z„Pł”......Niedziela
http://biblos.feen.pl/vie...start=180#39577

Podaje także sposób wyjaśnienia w kwestii podnoszenia snopa jęczmienia od dnia 16 Nisana:
http://biblos.feen.pl/vie...c&start=0#98530

Pokoja napisał/a:
nike napisał/a:
Oliyahu napisał/a:
Według mnie Jezus wstąpił wcześniej do nieba.
W pierwszy dzień tygodnia kiedy ofiarowane były pierwociny...


Cytat:
([b]10) Mów do Izraelitów i powiedz im: Kiedy wejdziecie do ziemi, którą Ja wam dam, i zbierzecie plon, przyniesiecie kapłanowi snop jako pierwociny waszego plonu. (11) On dokona gestu kołysania snopa przed Panem, aby był przez Niego łaskawie przyjęty. Dokona nim gestu kołysania w następnym dniu po szabacie. (12) W dniu gestu kołysania snopa złożycie ofiarę całopalną dla Pana, baranka bez skazy, urodzonego w tym samym roku, (13) wraz z ofiarą pokarmową dwóch dziesiątych efy najczystszej mąki zaprawionej oliwą, jako ofiarę spalaną, miłą woń dla Pana, a także ofiarę płynną - ćwierć hinu wina. (14) Aż do tego dnia nie będziecie jedli ani chleba, ani prażonych ziaren, ani kaszy, zanim nie przyniesiecie daru dla waszego Boga. Jest to ustawa wieczysta dla waszych pokoleń, we wszystkich waszych siedzibach. (15) I odliczycie sobie od dnia po szabacie, od dnia, w którym przyniesiecie snopy do wykonania nimi gestu kołysania, siedem tygodni pełnych, (16) aż do dnia po siódmym szabacie odliczycie pięćdziesiąt dni i wtedy złożycie nową ofiarę pokarmową dla Pana.

moja wiedza do tych tekstów jest: Kapł.23:10-18
Cytat:
3Moj.23:11; 1Kor.15:20.
[b]Nazajutrz po sabacie=>
Dzień 16 Nisan jest właściwym dniem. Pan nasz był ukrzyżowany w piątek na wieczór, a wzbudzony z umarłych w niedzielę rano.
[...]


Na podstawie trzech różnych określeń, użytych w NT w odniesieniu do wzbudzenia Chrystusa z Kościołem i jego zmartwychwstania w takim układzie, oraz zmartwychwstania jego w Kościele, rozpoznałem, że mamy do czynienie z procesem czterech dni.
Pan Jezus powiedział, że trzeciego dnia powstanie, po trzech dniach powstanie, i to, że będzie w sercu świata dokładnie trzy dni i trzy noce. Są to trzy różne okresy. W środę Pan Jezus na krzyżu powiedział: Ojcze w ręce Twoje polecam Ducha mego i w ten sposób skonał. Nastał uroczysty, ogłaszany sabat.

I. Liczymy teraz trzeciego dnia od wydania:
1. 14 Nisan w nocy -wydanie Piłatowi, Herodowi. Rankiem 14 Nisana zasiadł sąd świata, aby sądzić
2. 15 Nisan - uroczysty, ogłaszany sabat;
3. 16 Nisan po uroczystym sabacie - potrząsanie snopem jęczmienia. Bóg wzbudza Chrystusa z Kosciolem w sercach jego poszczególnych uczniów;

II. A teraz liczymy po trzech dniach, czyli już czwartego dnia, ale jako zmartwychwstanie Chrystusa z Kościołem w sercach jego poszczególnych uczniów;
4. 17 Nisan - sabat zwyczajny, zwoływany, co tydzień wśród Żydów

III. Pozostaje jeszcze trzy dni i trzy noce, według rachuby rzymsko - chrześcijanskiej:
1. 15 Nisan, dzień i noc - Nazajutrz po sabacie, czyli rankiem 15 Nisana, ale według rachuby rzymskiej, Żydzi zjawili się u Piłata i wystawiono straże. Rozpoczyna się trzy dni i trzy noce Chrystusa w sercu świata, a nie tylko w sercu Żydów, jak było wcześniej (wasza to rzecz, powiedział Piłat 14 Nisana).
2. 16 Nisan, dzień i noc, jw.
3. 17 Nisan, dzień i noc jw. - typ na Wielki Tysiącletni Sabat Ziemi, czyli zbiorowy sąd i Restytucja świata;

Następuje wprowadzenie nowego porządku mierzenia doby. Według rachuby Żydów, trwa jeszcze noc, duga ćwierć doby, a u Rzymian jest już początek nowej doby. Tyle wynosi zazębienie między tym dwiema rachubami mierzenia doby.

18 Nisan, Niedziela w nocy - rozpoczyna się nowy porządek od północy, kiedy to ciepło Słońca dla następnej doby, bierze swój początek. W tym dniu dokonuje się już powstanie Chrystusa w Kościele, czyli wzajemne wydawanie sobie świadectwa wiary o zmartwychwstaniu Chrystusa. Jest to czynione najpierw według cielesnej znajomości sposobu bycia Pana Jezusa. Jest to typ na Wielki Tysiącletni Jubileusz Ziemi, czyli indywidualny sąd i Restytucja, tych, którzy zostaną wzbudzeni z prochu ziemi. Wtedy w Epifanii Paruzji Chrystusa, ujrzy go wszelkie oko, Ap. 1:7

Mamy wiec wszystko precyzyjnie, jak powiedział Pan Jezus


A teraz nowy trop wątku:

Oliyahu napisał/a:
(11) I zwróciłem się do niego z takim zapytaniem: Co oznaczają te dwie oliwki z prawej i z lewej strony świecznika? (12) Powtórnie tak go zapytałem: Co oznaczają te dwie gałązki oliwne, z których złotymi rurkami płynie złota oliwa? (13) Nie wiesz - odpowiedział mi - co one oznaczają? Odrzekłem: Nie, panie mój! (14) I wyjaśnił: To są dwaj pomazańcy, którzy stoją przed Panem całego świata. (Zachariasza 14:11-14)
Synu człowieczy, weź sobie kawałek drewna i napisz na nim: Juda i Izraelici jego sprzymierzeńcami. Potem weź sobie inny kawałek drewna i napisz na nim: Józef, drewno Efraima i cały dom Izraela jego sprzymierzeńcami. (17) Złącz je z sobą jedno z drugim w jeden kawałek drewna, tak by w ręku twoim stanowiły jedną całość. (18) A jeśli potem mówić będą do ciebie rodacy: Czyż nam nie powiesz, co przez to masz na myśli? (19) Wtedy powiedz im: Tak mówi Pan Bóg: Oto biorę drewno Józefa, które jest w ręce Efraima oraz plemion Izraela, jego sprzymierzeńców, i przykładam je do drewna Judy, i czynię je jednym drewnem po to, by w ręku moim byli jedno. (20) A drewna, na których będziesz pisał, będą przed ich oczami w twym ręku. (21) Wtedy powiedz do nich: Tak mówi Pan Bóg: Oto wybieram Izraelitów spośród ludów, do których pociągnęli, i zbieram ich ze wszystkich stron, i prowadzę ich do ich kraju. (22) I uczynię ich jednym ludem w kraju, na górach Izraela, i jeden król będzie nimi wszystkimi rządził, i już nie będą tworzyć dwóch narodów, i już nie będą podzieleni na dwa królestwa. (23) I już nie będą się kalać swymi bożkami i wstrętnymi kultami, i wszelkimi odstępstwami. Uwolnię ich od wszystkich ich wiarołomstw, którymi zgrzeszyli, oczyszczę ich i będą moim ludem, Ja zaś będę ich Bogiem. (24) Sługa mój, Dawid, będzie królem nad nimi i wszyscy oni będą mieć jedynego Pasterza, i żyć będą według moich praw, i moje przykazania zachowywać będą i wypełniać. (25) Będą mieszkali w kraju, który dałem słudze mojemu, Jakubowi, w którym mieszkali wasi przodkowie. Mieszkać w nim będą, oni i synowie, i wnuki ich na zawsze, a mój sługa, Dawid, będzie na zawsze ich władcą. (26) I zawrę z nimi przymierze pokoju: będzie to wiekuiste przymierze z nimi. Założę ich i rozmnożę, a mój przybytek pośród nich umieszczę na stałe. (27) Mieszkanie moje będzie pośród nich, a Ja będę ich Bogiem, oni zaś będą moim ludem. (28) Ludy zaś pogańskie poznają, że Ja jestem Pan, który uświęca Izraela, gdy mój przybytek będzie wśród nich na zawsze. (Ezechiel 37:16-27)
(11) A po trzech i pół dniach duch życia z Boga w nich wstąpił i stanęli na nogi. A wielki strach padł na tych, co ich oglądali. (12) Posłyszeli oni donośny głos z nieba do nich mówiący: Wstąpcie tutaj! I w obłoku wstąpili do nieba, a ich wrogowie ich zobaczyli.(Obj 11:11-12)

Ostatni werset mówi o zmartwychwstaniu sprawiedliwych
i porwaniu w na obłoki na spotkanie Pana jak w Tesal.
A więc dwoma świadkami są Efraim i Juda.
Mesjańsko 8-)
Obrazek

A to ci dopiero fortel, ale jak to merytorycznie połączyć z opisem dwóch świadków, skoro Jzrael i Juda byli uznani za martwych od upadku tych królestw, a nie tylko przez 3.5 dnia, czy 3.5 roku? Jednak należy dać szansę.

A jak kwestię dwóch świadków tłumaczą Świadkowie?
Kim są dwaj świadkowie wspomniani w 11 rozdziale Księgi Objawienia?
https://www.jw.org/pl/pub...zytelnik%C3%B3w /
Cytat:
W Księdze Objawienia 11:3 jest mowa o dwóch świadkach, którzy mieli prorokować przez 1260 dni. Następnie, jak czytamy w sprawozdaniu, bestia „zwycięży ich i ich zabije”, „a po trzech i pół dnia” świadkowie ci zostaną przywróceni do życia, ku zdumieniu wszystkich obserwatorów (Obj. 11:7, 11).
Kim są ci dwaj świadkowie? Ich tożsamość pomagają ustalić szczegóły tej relacji. Po pierwsze, powiedziano w niej, że „symbolizują [ich] dwa drzewa oliwne i dwa świeczniki” (Obj. 11:4). Przypomina to wzmiankę o świeczniku i dwóch drzewach oliwnych z proroctwa Zachariasza. O drzewach tych powiedziano, że wyobrażają „dwóch pomazańców” — namiestnika Zerubbabela i arcykapłana Jozuego, „którzy stoją przy Panu całej ziemi” (Zach. 4:1-3, 14). Po drugie, o wspomnianych dwóch świadkach napisano, że dokonują znaków podobnych do tych, których dokonywali Mojżesz i Eliasz (porównaj Objawienie 11:5, 6 z Liczb 16:1-7, 28-35 i z 1 Królów 17:1; 18:41-45).
Co jest cechą wspólną łączącą te relacje? W każdym wypadku sprawozdanie nawiązuje do pomazańców Bożych, którzy zapewniali przewodnictwo ludowi Jehowy w trudnych okresach prób. Dlatego w ramach spełnienia się wizji z 11 rozdziału Księgi Objawienia to namaszczeni bracia, którzy zapewniali przewodnictwo, gdy w roku 1914 ustanowiono w niebie Królestwo Boże, głosili w „worach” przez trzy i pół roku.
Po tym okresie świadczenia w worach pomazańcy ci zostali w sensie przenośnym zabici, kiedy na stosunkowo krótki czas, na symboliczne trzy i pół dnia, wtrącono ich do więzienia. W oczach wrogów ludu Bożego działalność tych świadków zamarła, co wywołało ogromną radość w szeregach oponentów (Obj. 11:8-10).
Jednak zgodnie z proroctwem po okresie trzech i pół dnia tych dwóch świadków zostało przywróconych do życia. Pomazańcy odzyskali wolność, a ci, którzy okazali się wierni, otrzymali od Boga przez ich Pana, Jezusa Chrystusa, szczególne zadanie. W roku 1919 znaleźli się wśród wyznaczonych do usługiwania w charakterze „niewolnika wiernego i roztropnego”, by troszczyć się o duchowe potrzeby ludu Bożego w dniach ostatnich (Mat. 24:45-47; Obj. 11:11, 12).
Co ciekawe, Księga Objawienia 11:1, 2 łączy te wydarzenia z czasem, kiedy miała być obmierzana duchowa świątynia. O podobnym przeglądzie tej świątyni, po którym miał nastąpić okres oczyszczania, wspomina 3 rozdział Księgi Malachiasza(Malach. 3:1-4). Jak długo trwała ta inspekcja i oczyszczanie? Od 1914 roku do początków roku 1919. Okres ten obejmował zarówno 1260 dni (42 miesiące), jak i symboliczne trzy i pół dnia, o których wspomina 11 rozdział Księgi Objawienia.
Jakże jesteśmy szczęśliwi, że Jehowa przeprowadził to duchowe uszlachetnianie, by oczyścić szczególny lud mający odznaczać się szlachetnymi uczynkami! (Tyt. 2:14). Ponadto cenimy przykład wiernych pomazańców, którzy zapewniali przewodnictwo w czasie prób i tym samym służyli w charakterze dwóch symbolicznych świadków *.

https://www.jw.org/pl/pub...ytelnik%C3%B3w/
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2017-08-13, 14:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Olus 
VIP

Potwierdzenie wizualne: 1
Pomógł: 113 razy
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 3860
Poziom: 47
HP: 1115/7965
 14%
MP: 3803/3803
 100%
EXP: 32/234
 13%
Wysłany: 2017-09-03, 15:50   

Do ziemi obiecanej w dorosłym wieku weszli tylko Jozue i Kaleb.
Jozue był z plemienia Efraima,A Kaleb z plemienia Judy.
Wszyscy dobrze wiemy jak skończyła część Izraela.
Została wypędzona..a potem zasymilowała się
z poganami do tego stopnia,że zapomniała
wszystkim:Bogu,Prawe,Korzeniach.
Bóg nie zapomniał o nich i miał
co do nich od początku plan..



(16) Anioł, który mię wyrwał ze wszystkiego złego, niech błogosławi dzieciom tym, a niech będą nazywani od imienia mego, i od imienia ojców moich, Abrahama i Izaaka, a jako ryby niech się rozmnożą na ziemi. (17) A obaczywszy Józef, iż włożył ojciec jego rękę prawą swoję na głowę Efraimowę, nie miło mu było; i ujął rękę ojca swego, aby ją przeniósł z głowy Efraimowej na głowę Manasesowę. (18) I rzekł Józef do ojca swego: Nie tak, ojcze mój; albowiem ten jest pierworodny, włóżże prawicę swoję na głowę jego. (19) Ale się zbraniał ojciec jego, i rzekł: Wiemci synu miły, wiem; i tenci się stanie w lud wielki, tenci też urośnie; a wszakże brat jego młodszy urośnie nadeń, a z nasienia jego wyjdzie mnóstwo narodów(PEŁNIA POGAN).(Genezis 48:16-19)


8 Z narodami się zmieszał Efraim
i jest podobny do podpłomyka,
którego nie odwrócono.
9 Siłę jego pochłaniają obcy,
a on nic o tym nie wie;
przyprószyła mu włosy siwizna,
a on nic o tym nie wie.
(Ozeasz 7:8-9)


21 A Ja zasadziłem ciebie jako szlachetną latorośl winną,
tylko szczep prawdziwy.
Jakże więc zmieniłaś się
w dziki krzew, zwyrodniałą latorośl?11(Jeremiasz 2:21)

9 Oto wyszli z płaczem,
lecz wśród pociech ich przyprowadzę.
Przywiodę ich do strumienia wody
równą drogą - nie potkną się na niej.
Jestem bowiem ojcem dla Izraela,
a Efraim6 jest moim [synem] pierworodnym.
(Jer 31:9)



27 O Izraelu zaś głosi Izajasz13:
Choćby liczba synów Izraela była jak piasek morski,
tylko Reszta będzie zbawiona. (Rzym 9:27)



Nie chcę bowiem, bracia, abyście byli nieświadomi tej tajemnicy — żebyście nie mieli zbyt wysokiego mniemania o sobie — że niewrażliwość przyszła na część Izraela aż do (czasu), gdy wejdzie pełnia pogan,i w ten sposób będzie zbawiony cały Izrael, jak napisano: Przyjdzie z Syjonu Wybawiciel i odwróci bezbożności od Jakuba.(Rzym 11:26-27)


Tak więc gdy reszta wejdzie/nawróci się
i wejdzie też pełnia pogan czyli nawróceni poganie
ale można też powiedzieć Efraim to cały Izrael zostanie zbawiony.

Tak więc Juda powinna uznać Mesjasza jak niektórzy w pierwszym wieku(Dzieje...)
A poganie/Efraim wiadomo wierzy,ale też musi wrócić do swojej tożsamości:)korzeni/Prawa/Tory/Słowa.

Wracając do świadków.


11 I zwróciłem się do niego z takim zapytaniem: «Co oznaczają te dwie oliwki z prawej i z lewej strony świecznika? 12 Powtórnie tak go zapytałem: Co oznaczają te dwie gałązki oliwne, z których złotymi rurkami płynie złota oliwa3?» 13 «Nie wiesz - odpowiedział mi - co one oznaczają?» Odrzekłem: «Nie, panie mój!» 14 I wyjaśnił: «To są dwaj pomazańcy4, którzy stoją przed Panem całego świata». (4:11-14)

16 «Synu człowieczy, weź sobie kawałek drewna i napisz na nim: "Juda i Izraelici jego sprzymierzeńcami". Potem weź sobie inny kawałek drewna i napisz na nim: "Józef, <drewno Efraima> i cały dom Izraela jego sprzymierzeńcami". 17 Złącz je z sobą jedno z drugim w jeden kawałek drewna, tak by w ręku twoim stanowiły jedną całość. 18 A jeśli potem mówić będą do ciebie rodacy: "Czyż nam nie powiesz, co przez to masz na myśli?" 19 Wtedy powiedz im: Tak mówi Pan Bóg: Oto biorę drewno Józefa, które jest w ręce Efraima oraz plemion Izraela, jego sprzymierzeńców, i przykładam je do drewna Judy, i czynię je jednym drewnem po to, by w ręku moim byli jedno. 20 A drewna, na których będziesz pisał, będą przed ich oczami w twym ręku. 21 Wtedy powiedz do nich: Tak mówi Pan Bóg: Oto wybieram Izraelitów spośród ludów, do których pociągnęli, i zbieram ich ze wszystkich stron, i prowadzę ich do ich kraju. 22 I uczynię ich jednym ludem w kraju, na górach Izraela, i jeden król będzie nimi wszystkimi rządził, i już nie będą tworzyć dwóch narodów, i już nie będą podzieleni na dwa królestwa. 23 I już nie będą się kalać swymi bożkami i wstrętnymi kultami, i wszelkimi odstępstwami. Uwolnię ich od wszystkich ich wiarołomstw, którymi zgrzeszyli, oczyszczę ich i będą moim ludem, Ja zaś będę ich Bogiem.
24 Sługa mój, Dawid, będzie królem nad nimi i wszyscy oni będą mieć jedynego Pasterza, i żyć będą według moich praw, i moje przykazania zachowywać będą i wypełniać. 25 Będą mieszkali w kraju, który dałem słudze mojemu, Jakubowi, w którym mieszkali wasi przodkowie. Mieszkać w nim będą, oni i synowie, i wnuki ich na zawsze, a mój sługa, Dawid, będzie na zawsze ich władcą. 26 I zawrę z nimi przymierze pokoju: będzie to wiekuiste przymierze z nimi. <Założę ich i rozmnożę>, a mój przybytek pośród nich umieszczę na stałe. 27 Mieszkanie moje będzie pośród nich, Ja będę ich Bogiem, oni zaś będą moim ludem. 28 Ludy zaś pogańskie poznają, że Ja jestem Pan, który uświęca Izraela, gdy mój przybytek będzie wśród nich na zawsze». (Ezechiel 38:16-28)





Cytat:
Jednak należy dać szansę.

Dzięki.
Głosimy,prorokujemy,giniemy...
A gdy nadejdzie ostateczna godzina
i nastąpi zmartwychwstanie wszyscy(my świadkowie,Efraim i Juda) "wstąpimy do nieba"

11 A po trzech i pół dniach
duch życia z Boga w nich wstąpił
i stanęli na nogi9.
A wielki strach padł na tych, co ich oglądali.
12 Posłyszeli oni donośny głos z nieba do nich mówiący:
«Wstąpcie tutaj!»
I w obłoku wstąpili do nieba,
a ich wrogowie ich zobaczyli10.
(Objawienie 11:11-12)





8-)
_________________
(2) Strzeż moich przykazań, a będziesz żył, strzeż mojego wskazania jak swej źrenicy! (3) Przywiąż je do swoich palców i wypisz je na tablicy swojego serca(Prz 7:2)
(2) Po tym poznajemy, że miłujemy dzieci Boże, gdy miłujemy Boga i wypełniamy Jego przykazania, (3) albowiem miłość względem Boga polega
na spełnianiu Jego przykazań,a przykazania Jego nie są ciężkie(1Jan 5:2,3)

https://www.youtube.com/watch?v=ScjViSj6jiE
Ostatnio zmieniony przez Olus 2017-09-03, 15:54, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
Olus 
VIP

Potwierdzenie wizualne: 1
Pomógł: 113 razy
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 3860
Poziom: 47
HP: 1115/7965
 14%
MP: 3803/3803
 100%
EXP: 32/234
 13%
Wysłany: 2017-09-03, 18:11   

Jeszcze małe uzupełnienie.



(20) Tajemnicę onych siedmiu gwiazd, któreś widział w prawej ręce mojej i siedmiu świeczników złotych. Siedm onych gwiazd są Aniołowie siedmiu zborów, a siedm świeczników, któreś widział, jest siedm zborów. (Obj 1:20)

I dam je dwom świadkom moim, którzy prorokować będą tysiąc dwieście i sześćdziesiąt dni, obleczeni będąc w wory. (4) Ci są dwie oliwy i dwa świeczniki, stojące przed obliczem Pana wszystkiej ziemi. (5) A jeźliby im kto chciał szkodzić, ogień wynijdzie z ust ich i pożre nieprzyjacioły ich; a jeźliby im kto chciał szkodzić, ten też tak musi być zabity. (Obj 11:3-5)



Tak więc chodzi o jakąś większą grupę osób.
Czyli dwa nawrócone domy:Izrael,Juda
które tworzą Izrael Boży/Oblubienice.

_________________
(2) Strzeż moich przykazań, a będziesz żył, strzeż mojego wskazania jak swej źrenicy! (3) Przywiąż je do swoich palców i wypisz je na tablicy swojego serca(Prz 7:2)
(2) Po tym poznajemy, że miłujemy dzieci Boże, gdy miłujemy Boga i wypełniamy Jego przykazania, (3) albowiem miłość względem Boga polega
na spełnianiu Jego przykazań,a przykazania Jego nie są ciężkie(1Jan 5:2,3)

https://www.youtube.com/watch?v=ScjViSj6jiE
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
BannerFans.com
BannerFans.com
BannerFans.com
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13