FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO Strona Główna FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kanon Pisma Świetego.
Autor Wiadomość
Markerów 
VIP
Mistrz


Potwierdzenie wizualne: 2012
Pomógł: 92 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2017
Posty: 7077
Skąd: Tarnów
Poziom: 58
HP: 4536/15122
 30%
MP: 0/7220
 0%
EXP: 22/373
 5%
Wysłany: 2023-05-07, 18:49   

nike napisał/a:
Jeżeli był prorokiem Bożym , to w jakiś sposób Bóg przez niego przemawiał, pewnie otrzymywał myśli od Boga w danej sprawie i je opisywał.
Wszystko co pisał było pod wpływem Ducha Świętego ja tak wierzę.


No super. Czyli Bóg Ci powiedział że jego pisma są natchnione .👍
A nie powiedział Ci że np. 2 księgi Machabejskie też są natchnione?
_________________
Mdr 3.1 A dusze sprawiedliwych są w ręku Boga
i nie dosięgnie ich męka
Zdało się oczom głupich, że pomarli,
 
     
nike 
Administrator


Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1321 razy
Dołączyła: 13 Sty 2013
Posty: 13651
Poziom: 71
HP: 9650/29245
 33%
MP: 0/13963
 0%
EXP: 430/608
 70%
Wysłany: 2023-05-07, 19:01   

Szkoda z tobą gadać.
_________________
שים לב במי אתה בוטח
patrz komu ufasz !
mile pozdrowionka nike.
 
     
Markerów 
VIP
Mistrz


Potwierdzenie wizualne: 2012
Pomógł: 92 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2017
Posty: 7077
Skąd: Tarnów
Poziom: 58
HP: 4536/15122
 30%
MP: 0/7220
 0%
EXP: 22/373
 5%
Wysłany: 2023-05-07, 19:08   

nike napisał/a:
Szkoda z tobą gadać.


Dlaczego?
Bo zadałem niewygodne pytanie :
na co się powołujesz i jak weryfikujesz które księgi są natchnione a które nie ?? 🤔🤔
_________________
Mdr 3.1 A dusze sprawiedliwych są w ręku Boga
i nie dosięgnie ich męka
Zdało się oczom głupich, że pomarli,
 
     
Henryk 
VIP

Potwierdzenie wizualne: 9
Pomógł: 481 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 7136
Poziom: 58
HP: 2570/15122
 17%
MP: 5460/7220
 75%
EXP: 81/373
 21%
Wysłany: 2023-05-07, 19:21   

Markerów napisał/a:

Dlaczego?
Bo zadałem niewygodne pytanie :
na co się powołujesz i jak weryfikujesz które księgi są natchnione a które nie ?? 🤔🤔

Nie. Bo jesteś najzwyklejszym ignorantem w tych sprawach.
Umiesz powielać jedynie katolickie subiektywne opinie.
Brak Tobie rzetelnej wiedzy i jeszcze... kultury dyskusji.
 
     
Markerów 
VIP
Mistrz


Potwierdzenie wizualne: 2012
Pomógł: 92 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2017
Posty: 7077
Skąd: Tarnów
Poziom: 58
HP: 4536/15122
 30%
MP: 0/7220
 0%
EXP: 22/373
 5%
Wysłany: 2023-05-07, 19:23   

Henryk napisał/a:
Markerów napisał/a:

Dlaczego?
Bo zadałem niewygodne pytanie :
na co się powołujesz i jak weryfikujesz które księgi są natchnione a które nie ?? 🤔🤔

Nie. Bo jesteś najzwyklejszym ignorantem w tych sprawach.
Umiesz powielać jedynie katolickie subiektywne opinie.
Brak Tobie rzetelnej wiedzy i jeszcze... kultury dyskusji.


Powinieneś skierować tą opinię również do samego siebie..to działa w dwie strony
Z mojej strony, przyznaje się że zniżam swój poziom dyskusji do rozmówcy ..
A poza tym nie ciebie pytałem więc co się wtrącasz 🤔
_________________
Mdr 3.1 A dusze sprawiedliwych są w ręku Boga
i nie dosięgnie ich męka
Zdało się oczom głupich, że pomarli,
Ostatnio zmieniony przez Markerów 2023-05-07, 19:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
nike 
Administrator


Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1321 razy
Dołączyła: 13 Sty 2013
Posty: 13651
Poziom: 71
HP: 9650/29245
 33%
MP: 0/13963
 0%
EXP: 430/608
 70%
Wysłany: 2023-05-13, 11:21   

Stary Testament zawiera 39 ksiąg, a Nowy Testament ksiąg 27, co w sumie daje 66 ksiąg w całej Biblii. Liczba 39, jako liczba ksiąg Starego Testamentu, jest także pokazana w pismach hebrajskich z powodu właśnie takiego sposobu ich wydrukowania. Liczba 66 jest także pokazana w typach Biblii, np. dwa stosy chlebów pokładnych, każdy składający się z 6 bochenków stojących obok siebie, 6 i 6, reprezentują 66 ksiąg Biblii, które są szczególnym pokarmem dla prawdziwego kapłaństwa. Podobnie deski, słupy i drągi Przybytku (drągi ułożone w odpowiednich relacjach wobec siebie): to również liczba 66, symbolizująca 66 ksiąg Biblii.
Biblia Żydów miała swój początek za dni Mojżesza, a koniec za dni Artakserksesa I, króla Persji, który panował od 474 do 425 r. p.n.e. i był mężem Estery (Est.2:16,17). W siódmym roku swego panowania posłał on Ezdrasza do Jeruzalem, by szerzył tam kult Jehowy (Ezdr. 7:7,11-28),
w dwudziestym roku swego panowania posłał tam Nehemiasza, by odbudował mury miasta Jeruzalem i samo miasto (Neh. 2:1-8), zaś w trzydziestym drugim roku panowania posłał go tam ponownie w celu kontynuowania jego pracy pomagania Żydom w Jeruzalem i Judei (Neh. 13:6,7). Józef Flawiusz był bardzo wykształconym Żydem kapłańskiego pochodzenia i historykiem swego narodu, który miał zatem odpowiednie kwalifikacje, by zgodnie z prawdą stwierdzić, jakie księgi Żydzi uważali za kanoniczne.
Zgodnie ze świadectwem innych żydowskich autorytetów żyjących przed nim i po nim, stwierdził on, że duch proroctwa natchnienia – ustał wraz z Malachiaszem, którego księga została napisana między 443 a 425 r. p.n.e., tj. pod koniec panowania Artakserksesa i po drugiej podróży Nehemiasza z Persji
do Jeruzalem.
Stary Testament był badany w swym podziale na trzy części przez Jezusa, syna Syracha, autora apokryficznej księgi Kaznodziei, który żył około 200 r. p.n.e. W czasach Judasza Machabeusza, około roku 167 p.n.e., on i inni opłakiwali fakt, że po śmierci Malachiasza nie było już w Izraelu ducha
proroctwa – natchnienia.
A zatem zasadnicza treść wyżej cytowanych słów Flawiusza była z całą powagą uznana w Izraelu o
kilkaset lat wcześniej, zanim Flawiusz w roku 93 n.e. pisał te słowa.
Około 75 lat później, traktat talmudyczny, Baba Bathra, napisany przez Judę Hakkodosza, podawał katalog świętych ksiąg. Stary Testament potwierdza swoje powstanie jako kanonu.
Według Biblii tym, co nadaje księdze kanoniczność jest fakt napisania jej przez męża natchnionego przez Boga.
Pierwszą częścią kanonu jest Pięcioksiąg, dzieło Mojżesza, uroczyście złożone,
zdeponowane w rogu arki jako dowód jego Boskiego pochodzenia i autorytetu (5 Moj. 31:24-26). Musiał być on w całości odczytywany ludowi przynajmniej raz na siedem lat (5 Moj. 31:10-13). (5 Moj. 17:18,19). Przez Sędziów, potem Królów .
księgi Starego Testamentu trafiały do Biblii po czasach Pięcioksięgu. Gdy w Wieku Żydowskim jakaś księga została napisana przez natchnionego męża, właśnie z tego powodu stawała się częścią Starego Testamentu, który w ten sposób się rodził. Nigdy nie był zwoływany żaden sobór, by – jak twierdzą
wyżsi krytycy – kanonizować księgi Starego Testamentu.
Przebiegało to raczej w ten sposób, że jeśli kiedykolwiek mąż, prawdziwie uznany za natchnionego przez Boga, napisał księgę, lud Izraela przyjmował ją jako część kanonu, Biblię.
W ten sposób powstawał kanon, aż w końcu za dni Ezdrasza, Nehemiasza i Malachiasza osiągnął pełnię w swej części starotestamentowej.
To, że właśnie w taki sposób rodził się kanon, jest dowiedzione nie tylko przez dotychczas potwierdzone fakty, lecz także przez Iz. 34:16, który odwołuje się do księgi Jehowy, w której
spisane były proroctwa wcześniejsze od proroctwa Izajasza.
Potwierdza to również kolejny fakt, że Daniel mówi o „księgach”, w których podane było proroctwo Jeremiasza, jakie właśnie miało się wypełnić (Dan. 9:2). Tak więc księgi Starego Testamentu były stopniowo zbierane w jedną całość, w miarę jak spisywana była każda natchniona księga.
Księgi apokryficzne, których opiekunowie Boskich wyroczni Starego Testamentu nigdy nie uznawali za część kanonu i które z tego powodu nie mogą być jego częścią, choć Rzym próbował je kanonizować, swoją własną zawartością okazują się być niegodne miejsca w kanonie. Testem ksiąg apokryficznych, a także wszelkich innych Pism, jest siedem negatywnych pewników biblijnego pochodzenia i biblijnej nauki: księga lub nauka nie może być natchniona, jeśli przeczy sama sobie lub biblijnym wersetom, doktrynom, charakterowi Boga, ofiarom za grzech, faktom i celom Boskiego objawienia. Apokryfy poddane temu testowi oraz zasadzie liczbowania biblijnego okazują się być nienatchnione: księgi Tobiasza i Judyty zawierają wiele geograficznych, chronologicznych i historycznych pomyłek; wspierają przesądy i oszustwa, a usprawiedliwienie uzależniają od formalnych zewnętrznych uczynków.
Księgi Mądrości Salomona i Kaznodziei, choć zawierają kilka wspaniałych rzeczy, wpajają moralność opartą głównie na wygodzie i stoją w sprzeczności ze świętością Boga. Ich mądrość nie jest Salomonowa, lecz aleksandryjska. Uczą o wcześniejszym istnieniu duszy, przy czym jej los wyznaczony jest postępowaniem przed narodzeniem się człowieka (Mądrości 8:19,20). Uczą, że materialne ciało jest ciężarem i kłodą dla duszy (9:15). Uczą o fantazjach zamiast o cudach (16:20,21).
Do egipskich plag dodają niewiarygodne szczegóły (16;17). Fałszyszego kapłana (18:24,25). Zabójstwo Abla przez Kaina jest błędnie przedstawione jako przyczyna potopu (10:4)! Salomon nie mógł być ich autorem, ponieważ uczą one, że Izrael był wtedy poddany swoim wrogom.
Poza tym zostały napisane po grecku! Kaznodzieja, między wieloma dobrymi rzeczami, uczy o następujących błędach: że dawanie jałmużny jest pokutą za grzech, że złym nie należy okazywać wspaniałomyślności, że wobec niewolników można stosować okrucieństwo, że należy
nienawidzić Samarytan, że wygoda jest ważniejsza od prawości (3:30; 12:4-7; 33:26,28; 43:5; 50:25,26; 38:17).
Księga Barucha, rzekomo napisana przez towarzysza Jeremiasza, cytuje z Daniela i Nehemiasza, którzy swe księgi napisali kolejno 70 i prawie 200 lat później! Także i ona napisana jestpo grecku! Mówi się, że Baruch został wzięty do Babilonu, a Biblia podaje, że wraz z Jeremiaszem udał się do Egiptu (Jer.
43:6,7). Podaje ona, że Świątynia się zachowała i że składano w niej ofiary, natomiast Biblia uczy, że została ona wraz z miastem zniszczona w 607 r. p.n.e. Podaje, że naczynia Świątyni
wróciły do Jeruzalem za dni Jeremiasza, a Biblia uczy, że stało się to za dni Zorobabela i Ezdrasza. Stwierdza, że Bóg wysłuchuje modlitwy zmarłych. Martwy Jeremiasz rzekomo modlił
się za Izraelem (jest to jednym z powodów, dla których Rzym kanonizował apokryfy). Przeczy ona Jeremiaszowi twierdzeniem, że niewola babilońska trwała co najmniej siedem pokoleń.
1 i 2 Machabejskie zawierają liczne błędy. Ta ostatnia obfituje w legendy i bajki, podając niezwykłe fantazje na temat zachowania świętego ognia: Jeremiasz miał ukryć Przybytek(wówczas już nie istniejący), arkę i złoty ołtarz na górze Nebo.
Usprawiedliwia samobójstwo i także sankcjonuje modlitwy i ofiary za zmarłych (stąd kanonizacja Rzymu). Autor nie przyznaje się do natchnienia, lecz tylko do pisania według zdolności. Dodatki do Estery przeczą biblijnej księdze o tej nazwie i wprowadzają zamieszanie do jej opisów. Dodatki do Daniela, tzn. rzekoma modlitwa trzech młodzieńców w ognistym piecu, nie jest modlitwą, lecz medytacją, niestosowną dla takiej chwili, z pewnymi szczegółami niezgodnymi z prawdziwym
opisem (w.23-27). Historia Zuzanny zawiera grę słów dowodzącą, że została napisana po grecku. Legenda o Belu i smoku to czysta wyobraźnia. Tak więc apokryfy gwałcą wszystkie siedem
pewników Biblii i biblijnej interpretacji i dlatego nie mogą być częścią Biblii.
Gdyby nią były, Żydzi, którzy byli jej opiekunami uznanymi przez Boga, przyjęliby je i zachowali. Wynika to z faktu, że Bóg wyznaczył ich na opiekunów objawienia Starego Testamentu.
Nie wybrałby On nieodpowiednich opiekunów, którymi by byli, gdyby nie przyjęli i nie zachowali całego Boskiego objawienia. Prawdziwy Stary Testament w swoich księgach i ich naukach jest zgodny z tymi siedmioma pewnikami i dlatego z tego punktu widzenia w żaden sposób nie można zakwestionować jego natchnienia.
_________________
שים לב במי אתה בוטח
patrz komu ufasz !
mile pozdrowionka nike.
 
     
Markerów 
VIP
Mistrz


Potwierdzenie wizualne: 2012
Pomógł: 92 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2017
Posty: 7077
Skąd: Tarnów
Poziom: 58
HP: 4536/15122
 30%
MP: 0/7220
 0%
EXP: 22/373
 5%
Wysłany: 2023-05-13, 14:23   

nike napisał/a:
Stary Testament zawiera 39 ksiąg, a Nowy Testament ksiąg 27, co w sumie daje 66 ksiąg w całej Biblii. Liczba 39, jako liczba ksiąg Starego Testamentu, jest także pokazana w pismach hebrajskich z powodu właśnie takiego sposobu ich wydrukowania. Liczba 66 jest także pokazana w typach Biblii, np. dwa stosy chlebów pokładnych, każdy składający się z 6 bochenków stojących obok siebie, 6 i 6, reprezentują 66 ksiąg Biblii, które są szczególnym pokarmem dla prawdziwego kapłaństwa. Podobnie deski, słupy i drągi Przybytku (drągi ułożone w odpowiednich relacjach wobec siebie): to również liczba 66, symbolizująca 66 ksiąg Biblii.
Biblia Żydów miała swój początek za dni Mojżesza, a koniec za dni Artakserksesa I, króla Persji, który panował od 474 do 425 r. p.n.e. i był mężem Estery (Est.2:16,17). W siódmym roku swego panowania posłał on Ezdrasza do Jeruzalem, by szerzył tam kult Jehowy (Ezdr. 7:7,11-28),
w dwudziestym roku swego panowania posłał tam Nehemiasza, by odbudował mury miasta Jeruzalem i samo miasto (Neh. 2:1-8), zaś w trzydziestym drugim roku panowania posłał go tam ponownie w celu kontynuowania jego pracy pomagania Żydom w Jeruzalem i Judei (Neh. 13:6,7). Józef Flawiusz był bardzo wykształconym Żydem kapłańskiego pochodzenia i historykiem swego narodu, który miał zatem odpowiednie kwalifikacje, by zgodnie z prawdą stwierdzić, jakie księgi Żydzi uważali za kanoniczne.
Zgodnie ze świadectwem innych żydowskich autorytetów żyjących przed nim i po nim, stwierdził on, że duch proroctwa natchnienia – ustał wraz z Malachiaszem, którego księga została napisana między 443 a 425 r. p.n.e., tj. pod koniec panowania Artakserksesa i po drugiej podróży Nehemiasza z Persji
do Jeruzalem.
Stary Testament był badany w swym podziale na trzy części przez Jezusa, syna Syracha, autora apokryficznej księgi Kaznodziei, który żył około 200 r. p.n.e. W czasach Judasza Machabeusza, około roku 167 p.n.e., on i inni opłakiwali fakt, że po śmierci Malachiasza nie było już w Izraelu ducha
proroctwa – natchnienia.
A zatem zasadnicza treść wyżej cytowanych słów Flawiusza była z całą powagą uznana w Izraelu o
kilkaset lat wcześniej, zanim Flawiusz w roku 93 n.e. pisał te słowa.
Około 75 lat później, traktat talmudyczny, Baba Bathra, napisany przez Judę Hakkodosza, podawał katalog świętych ksiąg. Stary Testament potwierdza swoje powstanie jako kanonu.
Według Biblii tym, co nadaje księdze kanoniczność jest fakt napisania jej przez męża natchnionego przez Boga.
Pierwszą częścią kanonu jest Pięcioksiąg, dzieło Mojżesza, uroczyście złożone,
zdeponowane w rogu arki jako dowód jego Boskiego pochodzenia i autorytetu (5 Moj. 31:24-26). Musiał być on w całości odczytywany ludowi przynajmniej raz na siedem lat (5 Moj. 31:10-13). (5 Moj. 17:18,19). Przez Sędziów, potem Królów .
księgi Starego Testamentu trafiały do Biblii po czasach Pięcioksięgu. Gdy w Wieku Żydowskim jakaś księga została napisana przez natchnionego męża, właśnie z tego powodu stawała się częścią Starego Testamentu, który w ten sposób się rodził. Nigdy nie był zwoływany żaden sobór, by – jak twierdzą
wyżsi krytycy – kanonizować księgi Starego Testamentu.
Przebiegało to raczej w ten sposób, że jeśli kiedykolwiek mąż, prawdziwie uznany za natchnionego przez Boga, napisał księgę, lud Izraela przyjmował ją jako część kanonu, Biblię.
W ten sposób powstawał kanon, aż w końcu za dni Ezdrasza, Nehemiasza i Malachiasza osiągnął pełnię w swej części starotestamentowej.
To, że właśnie w taki sposób rodził się kanon, jest dowiedzione nie tylko przez dotychczas potwierdzone fakty, lecz także przez Iz. 34:16, który odwołuje się do księgi Jehowy, w której
spisane były proroctwa wcześniejsze od proroctwa Izajasza.
Potwierdza to również kolejny fakt, że Daniel mówi o „księgach”, w których podane było proroctwo Jeremiasza, jakie właśnie miało się wypełnić (Dan. 9:2). Tak więc księgi Starego Testamentu były stopniowo zbierane w jedną całość, w miarę jak spisywana była każda natchniona księga.
Księgi apokryficzne, których opiekunowie Boskich wyroczni Starego Testamentu nigdy nie uznawali za część kanonu i które z tego powodu nie mogą być jego częścią, choć Rzym próbował je kanonizować, swoją własną zawartością okazują się być niegodne miejsca w kanonie. Testem ksiąg apokryficznych, a także wszelkich innych Pism, jest siedem negatywnych pewników biblijnego pochodzenia i biblijnej nauki: księga lub nauka nie może być natchniona, jeśli przeczy sama sobie lub biblijnym wersetom, doktrynom, charakterowi Boga, ofiarom za grzech, faktom i celom Boskiego objawienia. Apokryfy poddane temu testowi oraz zasadzie liczbowania biblijnego okazują się być nienatchnione: księgi Tobiasza i Judyty zawierają wiele geograficznych, chronologicznych i historycznych pomyłek; wspierają przesądy i oszustwa, a usprawiedliwienie uzależniają od formalnych zewnętrznych uczynków.
Księgi Mądrości Salomona i Kaznodziei, choć zawierają kilka wspaniałych rzeczy, wpajają moralność opartą głównie na wygodzie i stoją w sprzeczności ze świętością Boga. Ich mądrość nie jest Salomonowa, lecz aleksandryjska. Uczą o wcześniejszym istnieniu duszy, przy czym jej los wyznaczony jest postępowaniem przed narodzeniem się człowieka (Mądrości 8:19,20). Uczą, że materialne ciało jest ciężarem i kłodą dla duszy (9:15). Uczą o fantazjach zamiast o cudach (16:20,21).
Do egipskich plag dodają niewiarygodne szczegóły (16;17). Fałszyszego kapłana (18:24,25). Zabójstwo Abla przez Kaina jest błędnie przedstawione jako przyczyna potopu (10:4)! Salomon nie mógł być ich autorem, ponieważ uczą one, że Izrael był wtedy poddany swoim wrogom.
Poza tym zostały napisane po grecku! Kaznodzieja, między wieloma dobrymi rzeczami, uczy o następujących błędach: że dawanie jałmużny jest pokutą za grzech, że złym nie należy okazywać wspaniałomyślności, że wobec niewolników można stosować okrucieństwo, że należy
nienawidzić Samarytan, że wygoda jest ważniejsza od prawości (3:30; 12:4-7; 33:26,28; 43:5; 50:25,26; 38:17).
Księga Barucha, rzekomo napisana przez towarzysza Jeremiasza, cytuje z Daniela i Nehemiasza, którzy swe księgi napisali kolejno 70 i prawie 200 lat później! Także i ona napisana jestpo grecku! Mówi się, że Baruch został wzięty do Babilonu, a Biblia podaje, że wraz z Jeremiaszem udał się do Egiptu (Jer.
43:6,7). Podaje ona, że Świątynia się zachowała i że składano w niej ofiary, natomiast Biblia uczy, że została ona wraz z miastem zniszczona w 607 r. p.n.e. Podaje, że naczynia Świątyni
wróciły do Jeruzalem za dni Jeremiasza, a Biblia uczy, że stało się to za dni Zorobabela i Ezdrasza. Stwierdza, że Bóg wysłuchuje modlitwy zmarłych. Martwy Jeremiasz rzekomo modlił
się za Izraelem (jest to jednym z powodów, dla których Rzym kanonizował apokryfy). Przeczy ona Jeremiaszowi twierdzeniem, że niewola babilońska trwała co najmniej siedem pokoleń.
1 i 2 Machabejskie zawierają liczne błędy. Ta ostatnia obfituje w legendy i bajki, podając niezwykłe fantazje na temat zachowania świętego ognia: Jeremiasz miał ukryć Przybytek(wówczas już nie istniejący), arkę i złoty ołtarz na górze Nebo.
Usprawiedliwia samobójstwo i także sankcjonuje modlitwy i ofiary za zmarłych (stąd kanonizacja Rzymu). Autor nie przyznaje się do natchnienia, lecz tylko do pisania według zdolności. Dodatki do Estery przeczą biblijnej księdze o tej nazwie i wprowadzają zamieszanie do jej opisów. Dodatki do Daniela, tzn. rzekoma modlitwa trzech młodzieńców w ognistym piecu, nie jest modlitwą, lecz medytacją, niestosowną dla takiej chwili, z pewnymi szczegółami niezgodnymi z prawdziwym
opisem (w.23-27). Historia Zuzanny zawiera grę słów dowodzącą, że została napisana po grecku. Legenda o Belu i smoku to czysta wyobraźnia. Tak więc apokryfy gwałcą wszystkie siedem
pewników Biblii i biblijnej interpretacji i dlatego nie mogą być częścią Biblii.
Gdyby nią były, Żydzi, którzy byli jej opiekunami uznanymi przez Boga, przyjęliby je i zachowali. Wynika to z faktu, że Bóg wyznaczył ich na opiekunów objawienia Starego Testamentu.
Nie wybrałby On nieodpowiednich opiekunów, którymi by byli, gdyby nie przyjęli i nie zachowali całego Boskiego objawienia. Prawdziwy Stary Testament w swoich księgach i ich naukach jest zgodny z tymi siedmioma pewnikami i dlatego z tego punktu widzenia w żaden sposób nie można zakwestionować jego natchnienia.


Co ty nam tu bezmyślnie kopiujesz?
Twoi badacze którzy pojawili się praktycznie dopiero w XX w. nie będą decydowali, które Księgi wchodzą w skład Pisma Świętego, a które nie.
To raz.
Dwa to to że Józef Flawiusz opisując historię Izraela, korzysta z ksiąg świętych. Nawiązuje m.in. do Księgi Machabejskiej:
O tym nie raczyłas nawet wspomnieć co ?

A trzy to to że żadne źródła historyczne ( jedynie felietony świadków Jehowy) nie są zgodneodnośnie tego, co miał na myśli Flawiusz, pisząc o kanonie ST.
Opinie nie dość, że różnią się między sobą, to na dodateki nie wiadomo co miał na myśli Flawiusz pisząc o kanonie ST, skoro formułując na ten temat opinie używają te felietony wprowadzeń typu "prawdopodobnie", "wydaje się".

A po czwarte :
Jan Radożycki, tłumacz i specjalista od Flawiusza zalicza należące do tej grupy "prawdopodobnie" następujące księgi:

1) Jozuego, 2) Sędziów z księgą Rut, 3) Samuela, 4) Królewskie, 5) Kronik, 6) Ezdrasza z księgą Nehemiasza, 7) Estery, 8) Hioba, 9) Izajasza, 10) Jeremiasza z księgą Lamentacji, 11) Ezechiela, 12) Proroków mniejszych, 13) Daniela (Józef Flawiusz, Przeciw Apionowi, Autobiografia, Warszawa 1996, str. 159, przypis nr 34).

Inny komentator zalicza jednak do tej grupy już trochę inne księgi, wyłączając z tego zestawu księgę Hioba i Lamentacji:

Jozuego, Sędziów z księgą Rut, Samuela, Królewskie, Kronik, Ezdrasza z księgą Nehemiasza, Estery, Izajasza, Jeremiasza, ale bez księgi Lamentacji (jak to było w powyższym zestawie), Ezechiela, Proroków mniejszych, Daniela (prof. W. Tyloch, Dzieje ksiąg Starego Testamentu, Warszawa 1981, 1994, str. 314).

Z tego wynika zatem, że nie wiadomo o które dokładnie księgi chodziło Flawiuszowi w tej grupie Pism świętych, skoro nawet komentatorzy nie są co do tego jednomyślni.
Jeszcze gorzej jest dalej, gdzie Flawiusz pisze o reszcie ksiąg kanonu ST
:lol:
Poczytaj :mrgreen:
_________________
Mdr 3.1 A dusze sprawiedliwych są w ręku Boga
i nie dosięgnie ich męka
Zdało się oczom głupich, że pomarli,
 
     
Henryk 
VIP

Potwierdzenie wizualne: 9
Pomógł: 481 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 7136
Poziom: 58
HP: 2570/15122
 17%
MP: 5460/7220
 75%
EXP: 81/373
 21%
Wysłany: 2023-05-13, 15:43   

Markerów napisał/a:
Co ty nam tu bezmyślnie kopiujesz?
Twoi badacze którzy pojawili się praktycznie dopiero w XX w. nie będą decydowali, które Księgi wchodzą w skład Pisma Świętego, a które nie.
To raz.

Natomiast kopiowanie Markerowa jest tak przemyślane (przed Nim, przez innych), że On sam już nie musi myśleć. :lol:
Dlaczego Wasi biskupi i księża, którzy nawet treści tej Biblii nie znają, mają decydować które księgi są natchnione, a które nie?
Bez Ducha Bożego tego nie da się zrobić!
Pododawali te, które pasują im do pogańskich wierzeń.
Ale jak nawet Markerów twierdzi, że tego Ducha posiada- to ja wysiadam... :-(
 
     
Markerów 
VIP
Mistrz


Potwierdzenie wizualne: 2012
Pomógł: 92 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2017
Posty: 7077
Skąd: Tarnów
Poziom: 58
HP: 4536/15122
 30%
MP: 0/7220
 0%
EXP: 22/373
 5%
Wysłany: 2023-05-13, 15:59   

Henryk napisał/a:
[quo.
Ale jak nawet Markerów twierdzi, że tego Ducha posiada- to ja wysiadam... :-(


A ty nie masz? :shock:
_________________
Mdr 3.1 A dusze sprawiedliwych są w ręku Boga
i nie dosięgnie ich męka
Zdało się oczom głupich, że pomarli,
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 724 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6308
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4465/6115
 73%
EXP: 286/330
 86%
Wysłany: 2023-05-13, 21:13   

Markerów napisał/a:
Według Bibli? 🤔
nauczanie Biblii na "swój własny temat" nie ma żadnej mocy dowodowej. W końcu w każdej książce można napisać, iż jedynie ona jest autorytetem.
A Fragmenty mówiące o autorytecie Biblii, bez zewnętrznego autorytetu nie mają żadnego znaczenia - Biblia nie może w sposób wystarczający udowodnić sama siebie.

Dopiero kiedy założymy istnienie zewnętrznego, ustanowionego przez Stwórcę autorytetu potwierdzającego prawdziwość Biblii i definiującego jego kanon - wówczas możemy się zastanawiać nad tym co Biblia mówi o sobie.


Ależ niesamowite, błyskotliwe rozumowanie, gdyż tak jak twierdzisz w stosunku do Pisma Świętego, podobnie można stwierdzić, że:
1. Według Realu (Wirtualu/Internetu), nauczanie Realu (Wirtualu/Internetu) na "swój własny temat" nie ma żadnej mocy dowodowej.
2. Fragmenty mówiące o autorytecie Realu (Wirtualu/Internetu), bez zewnętrznego autorytetu nie mają żadnego znaczenia – Real (Wirtual/Internet) nie może w sposób wystarczający udowodnić sam siebie.

Dopiero kiedy założymy istnienie zewnętrznego, ustanowionego przez Stwórcę autorytetu potwierdzającego prawdziwość Realu (Wirtualu/Internetu) i definiującego jego kanon - wówczas możemy się zastanawiać nad tym co Real (Wirtual/Internet) mówi o sobie.

Cytat:
J. 14:11. Wierzcie (4100) mi (3427), żem (3754) ja (1473) w (1722) Ojcu (3962), a Ojciec (3962) we (1722) mnie (1698); wżdy przynajmniej (1490) dla (1223) samych (848) spraw (2041) wierzcie (4100) mi (3427). [BG]


J. 14:11. Wierzcie mi, że ja przy Ojcu, Ojciec przy mnie; jeśli zaś, dla korzyści sobie samym, wierzcie mi. [KS]

Kod:
J. 14:11. Wierzcie (4100) mi (3427), że (3754) ja (1473) przy (1722) Ojcu (3962), Ojciec (3962) przy (1722) mnie (1698); jeśli zaś (1490) dla (1223) korzyści (2041) sobie samym (848), wierzcie (4100) mi (3427). [KS]


Drodzy rozważcie, do czego zacytowane rozumowanie Markerowa prowadzi?
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2023-05-13, 21:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Markerów 
VIP
Mistrz


Potwierdzenie wizualne: 2012
Pomógł: 92 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2017
Posty: 7077
Skąd: Tarnów
Poziom: 58
HP: 4536/15122
 30%
MP: 0/7220
 0%
EXP: 22/373
 5%
Wysłany: 2023-05-13, 21:46   

Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Według Bibli? 🤔
nauczanie Biblii na "swój własny temat" nie ma żadnej mocy dowodowej. W końcu w każdej książce można napisać, iż jedynie ona jest autorytetem.
A Fragmenty mówiące o autorytecie Biblii, bez zewnętrznego autorytetu nie mają żadnego znaczenia - Biblia nie może w sposób wystarczający udowodnić sama siebie.

Dopiero kiedy założymy istnienie zewnętrznego, ustanowionego przez Stwórcę autorytetu potwierdzającego prawdziwość Biblii i definiującego jego kanon - wówczas możemy się zastanawiać nad tym co Biblia mówi o sobie.


Ależ niesamowite, błyskotliwe rozumowanie, gdyż tak jak twierdzisz w stosunku do Pisma Świętego, podobnie można stwierdzić, że:
1. Według Realu (Wirtualu/Internetu), nauczanie Realu (Wirtualu/Internetu) na "swój własny temat" nie ma żadnej mocy dowodowej.
2. Fragmenty mówiące o autorytecie Realu (Wirtualu/Internetu), bez zewnętrznego autorytetu nie mają żadnego znaczenia – Real (Wirtual/Internet) nie może w sposób wystarczający udowodnić sam siebie.

Dopiero kiedy założymy istnienie zewnętrznego, ustanowionego przez Stwórcę autorytetu potwierdzającego prawdziwość Realu (Wirtualu/Internetu) i definiującego jego kanon - wówczas możemy się zastanawiać nad tym co Real (Wirtual/Internet) mówi o sobie.

Cytat:
J. 14:11. Wierzcie (4100) mi (3427), żem (3754) ja (1473) w (1722) Ojcu (3962), a Ojciec (3962) we (1722) mnie (1698); wżdy przynajmniej (1490) dla (1223) samych (848) spraw (2041) wierzcie (4100) mi (3427). [BG]


J. 14:11. Wierzcie mi, że ja przy Ojcu, Ojciec przy mnie; jeśli zaś, dla korzyści sobie samym, wierzcie mi. [KS]

Kod:
J. 14:11. Wierzcie (4100) mi (3427), że (3754) ja (1473) przy (1722) Ojcu (3962), Ojciec (3962) przy (1722) mnie (1698); jeśli zaś (1490) dla (1223) korzyści (2041) sobie samym (848), wierzcie (4100) mi (3427). [KS]


Drodzy rozważcie, do czego zacytowane rozumowanie Markerowa prowadzi?


Rozważ najpierw czy porównanie Bibli i ksiąg natchnionych do internetu i Realu jest stosowne..
Poza tym to nie ja wyznaje obłędną zasadę sola scriptura.
jeśli zasada "sola scriptura" byłaby sluszna to nauczanie Biblii na "swój własny temat" nie mialoby żadnej mocy dowodowej.
Rozumiesz to? Czy dalej chcesz się kompromitować z
dziecinnymi porównaniami?
:roll:
_________________
Mdr 3.1 A dusze sprawiedliwych są w ręku Boga
i nie dosięgnie ich męka
Zdało się oczom głupich, że pomarli,
 
     
nike 
Administrator


Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1321 razy
Dołączyła: 13 Sty 2013
Posty: 13651
Poziom: 71
HP: 9650/29245
 33%
MP: 0/13963
 0%
EXP: 430/608
 70%
Wysłany: 2023-05-13, 23:31   

Oczywiście sporo skopiowałam, bo nie jestem w stanie wszystkiego zapamiętać, skopiowałam bo zgadzam się w 100 % z tym artykułem.
Ty nic nie kopiujesz? Może wpierw udowodnij mi, że się mylę, a nie od razu ubliżaj.
Co ma do tego w którym wieku Badacze powstali ? Czy Badacze roszczą sobie pretensje do ustanawiania kanonu do Biblii ?
Biblię pisali PROROCY czyim DUCHEM byli natchnieni BOGA CZY SZATANA?
Pisał Dawid, czyim Duchem był pobudzony do napisania tak cudownej poezji?
Daniel, co ci się w ich pisaniu nie podoba skoro, twierdzisz, że koniecznie musi ich pisanie zatwierdzić klecha rzymskiego kościoła, ludzi którzy pisali pod natchnieniem BOGA NAJWYŻSZEGO i byli prowadzeni JEGO DUCHEM ŚWIĘTYM.
Opamiętaj się i szybciutko pobiegnij się wyspowiadać, bo ci klecha nie da rozgrzeszenia.
_________________
שים לב במי אתה בוטח
patrz komu ufasz !
mile pozdrowionka nike.
 
     
Markerów 
VIP
Mistrz


Potwierdzenie wizualne: 2012
Pomógł: 92 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2017
Posty: 7077
Skąd: Tarnów
Poziom: 58
HP: 4536/15122
 30%
MP: 0/7220
 0%
EXP: 22/373
 5%
Wysłany: 2023-05-14, 07:56   

nike napisał/a:
? Może wpierw udowodnij mi, że się mylę, a nie od razu ubliżaj.
.


W którym miejscu ci ubliżylem? 🤔
_________________
Mdr 3.1 A dusze sprawiedliwych są w ręku Boga
i nie dosięgnie ich męka
Zdało się oczom głupich, że pomarli,
 
     
Markerów 
VIP
Mistrz


Potwierdzenie wizualne: 2012
Pomógł: 92 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2017
Posty: 7077
Skąd: Tarnów
Poziom: 58
HP: 4536/15122
 30%
MP: 0/7220
 0%
EXP: 22/373
 5%
Wysłany: 2023-05-14, 08:00   

nike napisał/a:
Oczyw ?
Biblię pisali PROROCY czyim DUCHEM byli natchnieni BOGA CZY SZATANA?
Pisał Dawid, czyim Duchem był pobudzony do napisania tak cudownej poezji?
Daniel, co ci się w ich pisaniu nie podoba skoro, twierdzisz, że koniecznie musi ich pisanie zatwierdzić klecha rzymskiego kościoła, ludzi którzy pisali pod natchnieniem BOGA NAJWYŻSZEGO i byli prowadzeni JEGO DUCHEM ŚWIĘTYM.
a.


Oczywiście że Biblię napisali prorocy natchnieni przez Boga..
I dla tego ja korzystam z tych ksiąg, wszystkich ksiąg.
łącznie: 46 (ST) + 27 (NT) = 73
Z nich korzystał Kościół od pierwszego wieku.. jeszcze przede synodem Żydów w Jamni którzy odrzucili wolę ksiąg..
_________________
Mdr 3.1 A dusze sprawiedliwych są w ręku Boga
i nie dosięgnie ich męka
Zdało się oczom głupich, że pomarli,
Ostatnio zmieniony przez Markerów 2023-05-14, 08:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
nike 
Administrator


Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1321 razy
Dołączyła: 13 Sty 2013
Posty: 13651
Poziom: 71
HP: 9650/29245
 33%
MP: 0/13963
 0%
EXP: 430/608
 70%
Wysłany: 2023-05-14, 08:53   

Markerów napisał/a:
nike napisał/a:
Oczyw ?
Biblię pisali PROROCY czyim DUCHEM byli natchnieni BOGA CZY SZATANA?
Pisał Dawid, czyim Duchem był pobudzony do napisania tak cudownej poezji?
Daniel, co ci się w ich pisaniu nie podoba skoro, twierdzisz, że koniecznie musi ich pisanie zatwierdzić klecha rzymskiego kościoła, ludzi którzy pisali pod natchnieniem BOGA NAJWYŻSZEGO i byli prowadzeni JEGO DUCHEM ŚWIĘTYM.
a.


Oczywiście że Biblię napisali prorocy natchnieni przez Boga..
I dla tego ja korzystam z tych ksiąg, wszystkich ksiąg.
łącznie: 46 (ST) + 27 (NT) = 73
Z nich korzystał Kościół od pierwszego wieku.. jeszcze przede synodem Żydów w Jamni którzy odrzucili wolę ksiąg..

Od pierwszego wieku dopiero, Malachiasz swoją księgę napisał prawie 500 lat przed pierwszym wiekiem, to tamci ludzie z tych dodanych ksiąg nie korzystali? Musiała nastać nowa era do korzystania?
_________________
שים לב במי אתה בוטח
patrz komu ufasz !
mile pozdrowionka nike.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
BannerFans.com
BannerFans.com
BannerFans.com
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13