FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO Strona Główna FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nadanie Zakonu.
Autor Wiadomość
naka 


Pomogła: 30 razy
Dołączyła: 16 Sty 2015
Posty: 297
Skąd: Bóg wie
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 5/39
 12%
Wysłany: 2015-02-11, 22:04   

Cytat:
zs
........wieczerza
================================================północ
........zdrada Judasza
ws.........................................................................................dzień "7" czwartek
.......śmierć Baranka
....................................1 dzień w sercu ziemi
zs


przecież zaznaczyłam, że 14 Nisan był szabatem dnia "7"

Pokoja napisał/a:
Ponadto zwracam uwagę na to, że Pan Jezus nie był w sercu świata, czy w łonie ziemi 14 Nisana, gdyż doba żydowska rozpoczynała się wieczorem. Wieczorem 15 Nisana, nastawał uroczysty sabat. Wieczór poprzedzał zmierzch (wcześniejszy wieczór, który kończył dobę, wiec nie należał już do dnia). Gdy nastawał wieczór Józef z Arymatei prosił Piłata o ciało Pana Jezusa, aby ono nie pozostawało na krzyżu w uroczysty sabat, J. 19:31.


spójrz jak wygląda doba (czas śmierci Jezusa) w kalendarzu księżycowym z rozpisanymi godzinami:

ZK 15.39================14 Nisan
wieczór
ZS 17.35
................wieczerza
---------------------------------------------------północ
................zdrada Judasza
WS 05.56
...............Jezus przed Piłatem
WK 06.18
...............śmierć Baranka ok. 15.00
..................................................................już nie żyje....czwartek dnia "7"
ZK 16.47================15 Nisan
wieczór.......pogrzeb
ZS 17.36
------------------------------------------------------północ
WS 05.56
WK 06.34================16 Nisan
wieczór
ZS 17.38

"między dwoma wieczorami" był szabat a także czas śmierci Jezusa

jak przeczytam Twoje linki odpowiem dalej
_________________
kto ma oczy i uszy szeroko otwarte?
 
     
naka 


Pomogła: 30 razy
Dołączyła: 16 Sty 2015
Posty: 297
Skąd: Bóg wie
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 5/39
 12%
Wysłany: 2015-02-11, 22:31   

Pokoja napisał/a:
Zabicie Baranka Bożego zajęło cały dzień. Zaczęło się w momencie rozpoczęcia wieczerzy, gdy szatan wzbudził w sercu Judasza zamysł wydania Pana Jezusa, J.13:2,3. Gdy Apostołowie jeszcze jedli baranka, to Pan Jezus wziął chleb - przaśnik i dawał im mówiąc, to jest ciało moje. Chleb razem z barankiem, miesza się w ich ustach, a Pan Jezus mówi, to jest ciało moje. Utożsamia się więc z zabitym barankiem i jest wstrząśnięty, aż do głębi, J. 13:21.

to jak cień spotkał się z rzeczywistością? Uważam, że aby proroctwo się wypełniło Baranek Boży ginął w tym samym czasie co baranek paschalny, dlatego wieczerza tzw. pierworodnych była postną wieczerzą.

Nike tu nie masz racji. Baranek jest zabijany 14 Nisan, nie 13-go.

Pokoja zgadzam się z Tobą, na drugi link odpowiem jutro jak Bóg da
_________________
kto ma oczy i uszy szeroko otwarte?
 
     
Listek
VIP


Potwierdzenie wizualne: 2015
Pomógł: 581 razy
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 2615
Poziom: 40
HP: 351/5017
 7%
MP: 2395/2395
 100%
EXP: 154/168
 91%
Wysłany: 2015-02-11, 23:30   

andrew napisał/a:
Szabat był ważny!!!czyli 7 Dzień Tygodnia!



https://www.youtube.com/watch?v=TJqEET-Qvkk


:) :) :)
_________________
Bóg jest wciąż taki sam i się nie zmienia.
 
     
naka 


Pomogła: 30 razy
Dołączyła: 16 Sty 2015
Posty: 297
Skąd: Bóg wie
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 5/39
 12%
Wysłany: 2015-02-12, 15:28   

Listek napisał/a:
andrew napisał/a:
Szabat był ważny!!!czyli 7 Dzień Tygodnia!


Bóg Go natchnął wreszcie
_________________
kto ma oczy i uszy szeroko otwarte?
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 724 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6293
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4494/6115
 73%
EXP: 271/330
 82%
Wysłany: 2015-02-12, 20:14   

naka napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Zabicie Baranka Bożego zajęło cały dzień. Zaczęło się w momencie rozpoczęcia wieczerzy, gdy szatan wzbudził w sercu Judasza zamysł wydania Pana Jezusa, J.13:2,3. Gdy Apostołowie jeszcze jedli baranka, to Pan Jezus wziął chleb - przaśnik i dawał im mówiąc, to jest ciało moje. Chleb razem z barankiem, miesza się w ich ustach, a Pan Jezus mówi, to jest ciało moje. Utożsamia się więc z zabitym barankiem i jest wstrząśnięty, aż do głębi, J. 13:21.


to jak cień spotkał się z rzeczywistością? Uważam, że aby proroctwo się wypełniło Baranek Boży ginął w tym samym czasie, co baranek paschalny, dlatego wieczerza tzw. pierworodnych była postną wieczerzą.


Z poniższych tekstów wynika, że doba żydowska rozpoczynała się wieczorem, a kończyła o zmierzchu. Baranek miał być zabity między wieczorami, a nie między zmierzchem, a wieczorem. Znaczy to, że mogło się to stać, nawet w ciągu całej doby. Tyle czasu trwało zabicie Baranka Bożego, dlatego od wypełnienia się cienia na początku 14 Nisana, już rozpoczęła się wypełniać rzeczywistość.

W ten sposób cień spotkał się z rzeczywistością na samym początku wypełniania się jej.

Oto teksty to potwierdzające:

Dawid urządził wśród nich rzeź od zmierzchu/5399 aż do wieczora/6153 następnego dnia, 1Sam. 30:17.

o zmierzchu/5399, pod wieczór/6153, z nastaniem nocy/3915 i mroku/653. Prz. 7:9

W Wyj. 12:6 też jest mowa o wieczorze/6153, a nie o zmierzchu/5399 i wieczorze/6153. Jest napisane:

Będziecie [… baranka] przechowywać do czternastego dnia tego miesiąca; i zabije go całe zgromadzenie zboru izraelskiego -

a) między/996 wieczorami późniejszymi/6153.

Wynika z tego, że zabicie baranka paschalnego mogło nastąpić między początkiem jednego dnia i przed nastaniem drugiego. Z tego względu w J. 18:28 czytamy, że Żydzi roku śmierci Pana Jezusa, zamierzyli spożyć wieczerzę paschalną po zabiciu go. Czy jednak mogli ją spożyć zgodnie z prawem, skoro Arcykapłan rozerwał szatę ceremonialną, a także zasłona świątyni rozerwała się na dwoje. Oznaczało to, że wszyscy oprawcy, stali się nieczyści. Mogli ja spożyć dopiero za miesiąc, albo uwierzyć w Pana Jezusa. Wielu Judejczyków uwierzyło w niego w tym czasie.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
naka 


Pomogła: 30 razy
Dołączyła: 16 Sty 2015
Posty: 297
Skąd: Bóg wie
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 5/39
 12%
Wysłany: 2015-02-12, 20:59   

Pokoja napisał/a:
Wynika z tego, że zabicie baranka paschalnego mogło nastąpić między początkiem jednego dnia i przed nastaniem drugiego.


masz na myśli całą dobę? Po wykluczeniu nocy zostaje wieczór i poranek z całym dniem. Przygotowanie Paschy rozpoczęło się z chwilą nastania świtu, bo o świcie Chrystus stanął przed Piłatem

(Jn 19:14) Był to dzień Przygotowania Paschy, około godziny szóstej. I rzekł do Żydów: Oto król wasz!

i drugi potwierdzający, że szósta godzina to ani 12.00 ani 18.00 tylko 6.00 o świcie

(Mk 15:1) Zaraz wczesnym rankiem arcykapłani wraz ze starszymi i uczonymi w Piśmie i cała Wysoka Rada powzięli uchwałę. Kazali Jezusa związanego odprowadzić i wydali Go Piłatowi. (2) Piłat zapytał Go: Czy Ty jesteś królem żydowskim? Odpowiedział mu: Tak, Ja nim jestem.

Cytat:
Z tego względu w J. 18:28 czytamy, że Żydzi roku śmierci Pana Jezusa, zamierzyli spożyć wieczerzę paschalną po zabiciu go.


a tu potwierdzasz, że śmierć baranka paschalnego = śmierci Baranka Bożego, bo po całym dniu przygotowań zasiadali do wieczerzy 15 Nisan po zachodzie słońca

Cytat:
Mogli ja spożyć dopiero za miesiąc, albo uwierzyć w Pana Jezusa. Wielu Judejczyków uwierzyło w niego w tym czasie.


zgadza się

(Lb 9:5) Obchodzili ją na pustyni Synaj dnia czternastego pierwszego miesiąca, o zmierzchu. Izraelici wykonali dokładnie wszystko, co Pan nakazał Mojżeszowi. (6) Znaleźli się jednak mężowie, którzy z powodu [dotknięcia] zwłok ludzkich zaciągnęli nieczystość i nie mogli w tym dniu obchodzić Paschy. Mężowie ci stanęli w owym dni przed Mojżeszem i Aaronem (7) i rzekli do nich: Zaciągnęliśmy nieczystość z powodu [dotknięcia] zwłok ludzkich. Czemuż więc mamy być wykluczeni ze złożenia daru ofiarnego dla Pana w oznaczonym czasie razem ze wszystkimi Izraelitami?

ktoś musiał zwłoki Jezusa pochować
_________________
kto ma oczy i uszy szeroko otwarte?
 
     
Listek
VIP


Potwierdzenie wizualne: 2015
Pomógł: 581 razy
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 2615
Poziom: 40
HP: 351/5017
 7%
MP: 2395/2395
 100%
EXP: 154/168
 91%
Wysłany: 2015-02-12, 21:21   

Cytat:
PRAWO MOJŻESZOWE w interpretacji Mesjasza Jeszuy jest to Prawo, które obowiązuje prawdziwych wyznawców Pana Boga i Jeszuy.




:) :) :)
 
     
zion599
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 81367/88443
 92%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2015-02-12, 21:25   

zaznaczmy :
Cytat:
w interpretacji Mesjasza Jeszuy

 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 724 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6293
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4494/6115
 73%
EXP: 271/330
 82%
Wysłany: 2015-02-12, 21:39   

naka napisał/a:
andrew napisał/a:
(7) W pierwszym dniu PO szabacie..
Zebrali się PO szabacie!!!!Poza tym ! JN.
Dlaczego Szabat - siódmy dzień tygodnia, przypada w sobotę - czyli w szósty dzień tygodnia? http://www.the614thcs.com/40.722.0.0.1.0.phtml

moim dzieciom tłumaczyłam

(Dz 20:6) A my odpłynęliśmy z Filippi po Święcie Przaśników i po pięciu dniach przybyliśmy do nich do Troady, gdzie spędziliśmy siedem dni. (7) W pierwszym dniu po szabacie, kiedy zebraliśmy się na łamanie chleba, Paweł, który nazajutrz zamierzał odjechać, przemawiał do nich i przedłużył mowę aż do północy.

14 i 15 Nisan jest Pascha i Święto Przaśników

to liczmy:

14 Nisan - Pascha..................- pierwszy dzień tygodnia, dzień łamanego chleba
...........................................................Łamanie chleba w czasie Ostatniej wieczerzy było połączone
..................................................................z podawaniem i piciem kielich, dlatego

...........................................................należy je odróżnić od łamania chleba w pierwszy dzień
..................................................................po zmartwychwstaniu, czyli w niedzielę.

15 Nisan - Święto Przaśników.................(Początek Święta Przaśników)
16 Nisan - odpłynęli z Filippi
17 Nisan - 1 doba na morzu
18 Nisan - 2 dzień na morzu
19 Nisan - 3 dzień na morzu...........................................................................sabat zwyczajny zwoływany
20 Nisan - 4 dzień na morzu - szabat - sobota
21 Nisan - 5 dnia przypływają do Troady - pierwszy dzień tygodnia
...............................................................KONIEC ŚWIĘTA PRZAŚNIKÓW
...............................................................21 Nisan nie był początkiem tygodnia, lecz uroczystym ogłoszonym
........................................................sabatem, kończącym Święto Przaśników. Trwało ono 7 dni, a nie jeden dzień.
...............................................................(odpłynęli z Filippi po Święcie Przaśników)
22 Nisan - 1 dzień w Troadzie
23 Nisan - 2 dzień w Troadzie
24 nisan - 3 dzień w Troadzie
25 nisan - 4 dzień w Troadzie..........................................................................sabat zwyczajny zwoływany
26 Nisan - 5 dzień w Troadzie
...............................................................(po pięciu dniach przybyli do Troady na siedem dni).

27 Nisan - 6 dzień w Troadzie - szabat - sobota
28 Nisan - dzień łamania chleba - pierwszy dzień tygodnia niedziela
...............................................................Następuje przejście z porządku żydowskiego na chrześcijański
..............................................................27 Nisan.........1 dzień w Troadzie
..............................................................28 Nisan.........2 dzień w Troadzie
..............................................................29 Nisan.........3 dzień w Troadzie
..............................................................30 Nisan.........4 dzień w Troadzie
................................................................1 Ijar............5 dzień w Troadzie
................................................................2 Ijar............6 dzień w Troadzie .....(sabat zwyczajny zwoływany)
................................................................3 Ijar............7 dzień w Troadzie ..........................(niedziela)
W pierwszym dniu po szabacie, kiedy zebraliśmy się na łamanie chleba, Paweł, który nazajutrz zamierzał odjechać, przemawiał do nich i przedłużył mowę aż do północy.

jak widzisz dla uczniów nie ważna była sobota tylko dzień, w którym Chrystus podzielił się "swoim ciałem". I jeśli była to niedziela to spotykali się w niedzielę.


Łamanie chleba z Ap. Pawłem w niedzielę po sabacie było na pamiątkę spotkania z Panem Jezusem po jego zmartwychwstaniu, a nie na pamiątkę jego Ostatniej Wieczerzy. To wyjaśnia dlaczego Chrześcijanie upamiętniają pierwszy dzień tygodnia, jako siódmy, chociaż swoje niepodważalne znaczenie ma sabat, czyli siódmy dzień tygodnia żydowskiego, który u Chrześcijan jest szóstym.

Przepraszam naka, że włączyłem swój komentarz, zaznaczony niebieskim kolorem w treść Twojego. Mam nadzieję, że uznasz to, jako zabieg uczyniony w dobrej wierze.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2015-02-12, 22:55, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 724 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6293
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4494/6115
 73%
EXP: 271/330
 82%
Wysłany: 2015-02-12, 22:09   

naka napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Wynika z tego, że zabicie baranka paschalnego mogło nastąpić między początkiem jednego dnia i przed nastaniem drugiego.


masz na myśli całą dobę?


Oczywiście mam na uwadze całą dobę, jako dzień Przygotowania Paschy

naka napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Z tego względu w J. 18:28 czytamy, że Żydzi roku śmierci Pana Jezusa, zamierzyli spożyć wieczerzę paschalną po zabiciu go.


a tu potwierdzasz, że śmierć baranka paschalnego = śmierci Baranka Bożego, bo po całym dniu przygotowań zasiadali do wieczerzy 15 Nisan po zachodzie słońca


Przykro mi, ale Twój wniosek jest chybiony. Wskazałem tylko na fakt, że rozumieli iż zgodnie z nakazem Mojżesza z Wyj, 12:6 będą jeszcze w zgodzie z porządkiem zakonu, jeżeli spożyją paschę po zabiciu Pana Jezusa, ale jeszcze 14 Nisana. Jednak to im nie wyszło, gdyż musieli dotknąć się zmarłego, szata arcykapłańska i zasłona świątyni zostały rozerwane. Stali się nieczyści i to jako cały naród, a nie tylko jedna osoba.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
naka 


Pomogła: 30 razy
Dołączyła: 16 Sty 2015
Posty: 297
Skąd: Bóg wie
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 5/39
 12%
Wysłany: 2015-02-13, 17:30   

Pokoja napisał/a:
Przykro mi, ale Twój wniosek jest chybiony. Wskazałem tylko na fakt, że rozumieli iż zgodnie z nakazem Mojżesza z Wyj, 12:6 będą jeszcze w zgodzie z porządkiem zakonu, jeżeli spożyją paschę po zabiciu Pana Jezusa, ale jeszcze 14 Nisana. Jednak to im nie wyszło, gdyż musieli dotknąć się zmarłego, szata arcykapłańska i zasłona świątyni zostały rozerwane. Stali się nieczyści i to jako cały naród, a nie tylko jedna osoba.


po zabiciu Pana Jezusa (i baranka paschalnego) zostało 3 godziny dnia, a spożywanie wieczerzy paschalnej odbywało się zawsze po zachodzie słońca czyli już następnej doby 15 Nisan

"stali się nieczyści" dlatego już nie obchodzono siedmiodniowych przaśników kończących się szabatem zwoływanym w dniu 21 Nisan.

po naniesionych przez Ciebie poprawkach spójrz ile doszło dni, a przecież miało być tylko 5 dni na morzu i 7 dni w Troadzie = 12 dni. 16 Nisan Paweł wyruszył aby 28 Nisan odejść z Troady. Wierzę, że Paweł nie czekał aż skończy się rytualne jedzenie przaśników bo nie był w Jerozolimie tylko w Filippi. A przecież na Starotestamentową Paschę wędrowało się do Jerozolimy. Snuję wniosek, że Chrześcijanie nie obchodzili już Świąt Starego Testamentu. Paweł podał tylko datę abyśmy wiedzieli w jakim czasie się poruszał.
_________________
kto ma oczy i uszy szeroko otwarte?
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 724 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6293
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4494/6115
 73%
EXP: 271/330
 82%
Wysłany: 2015-02-14, 02:57   

naka napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Przykro mi, ale Twój wniosek jest chybiony. Wskazałem tylko na fakt, że rozumieli iż zgodnie z nakazem Mojżesza z Wyj, 12:6 będą jeszcze w zgodzie z porządkiem zakonu, jeżeli spożyją paschę po zabiciu Pana Jezusa, ale jeszcze 14 Nisana. Jednak to im nie wyszło, gdyż musieli dotknąć się zmarłego, szata arcykapłańska i zasłona świątyni zostały rozerwane. Stali się nieczyści i to jako cały naród, a nie tylko jedna osoba.


po zabiciu Pana Jezusa (i baranka paschalnego) zostało 3 godziny dnia, a spożywanie wieczerzy paschalnej odbywało się zawsze po zachodzie słońca czyli już następnej doby 15 Nisan


Pascha Pana Jezusa z uczniami była na początku 14 Nisana, po zabiciu baranka. Oddanie ducha przez Pana Jezusa, nastąpił przed zakończeniem 14 Nisana.

naka napisał/a:
po naniesionych przez Ciebie poprawkach spójrz ile doszło dni, a przecież miało być tylko 5 dni na morzu i 7 dni w Troadzie = 12 dni. 16 Nisan Paweł wyruszył aby 28 Nisan odejść z Troady. Wierzę, że Paweł nie czekał aż skończy się rytualne jedzenie przaśników


Wyraźnie jest napisane, że wyruszyli po Święcie Przaśników, a te trwają 7 dni. Co do 5 dni na morzu i 7 dni w Troadzie, nic się nie zmieniło, nadal jest 12.

Następny post chyba dopiero w poniedziałek.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
naka 


Pomogła: 30 razy
Dołączyła: 16 Sty 2015
Posty: 297
Skąd: Bóg wie
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 5/39
 12%
Wysłany: 2015-02-14, 17:13   

Pokoja napisał/a:
Pascha Pana Jezusa z uczniami była na początku 14 Nisana, po zabiciu baranka. Oddanie ducha przez Pana Jezusa, nastąpił przed zakończeniem 14 Nisana.


kartka z kalendarza:

ZK 15.39==========14 Nisan
wieczór
ZS 17.35
....................wieczerza Pańska
WS 05.56---------------------------------------Dzień Przygotowania Paschy (Jn 19:14)
WK 06.18...."oto wasz król"

.............~ 15.00 śmierć Baranka Paschalnego
ZK 16.47==========15 Nisan
wieczór
ZS 17.36------------------------------------------"do samej nocy" 2 Krn 35:14

Baranek paschalny miał być zabity "między dwoma wieczorami" a nie wieczorem. Chcąc położyć pieczeń na stole przed Jezusem musiałbyś zabić baranka 13 Nisan, a to nie byłby baranek paschalny. Dzień przygotowania Paschy trwał od wschodu do zachodu słońca 14 Nisan i dopiero 15 Nisan po zachodzie słońca był zjadany. 14 Nisan to wigilia Paschy - postna wieczerza pierworodnych.
_________________
kto ma oczy i uszy szeroko otwarte?
 
     
naka 


Pomogła: 30 razy
Dołączyła: 16 Sty 2015
Posty: 297
Skąd: Bóg wie
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 5/39
 12%
Wysłany: 2015-02-14, 17:48   

Pokoja napisał/a:
Wyraźnie jest napisane, że wyruszyli po Święcie Przaśników, a te trwają 7 dni. Co do 5 dni na morzu i 7 dni w Troadzie, nic się nie zmieniło, nadal jest 12.


a doczytałeś dlaczego uważam, że Paweł nie obchodził siedmiodniowych przaśników?

Cytat:
Wierzę, że Paweł nie czekał aż skończy się rytualne jedzenie przaśników bo nie był w Jerozolimie tylko w Filippi. A przecież na Starotestamentową Paschę wędrowało się do Jerozolimy. Snuję wniosek, że Chrześcijanie nie obchodzili już Świąt Starego Testamentu. Paweł podał tylko datę abyśmy wiedzieli w jakim czasie się poruszał.
_________________
kto ma oczy i uszy szeroko otwarte?
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 724 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6293
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4494/6115
 73%
EXP: 271/330
 82%
Wysłany: 2015-02-17, 13:55   

naka napisał/a:
Baranek paschalny miał być zabity "między dwoma wieczorami" a nie wieczorem. Chcąc położyć pieczeń na stole przed Jezusem musiałbyś zabić baranka 13 Nisan, a to nie byłby baranek paschalny. Dzień przygotowania Paschy trwał od wschodu do zachodu słońca 14 Nisan i dopiero 15 Nisan po zachodzie słońca był zjadany. 14 Nisan to wigilia Paschy - postna wieczerza pierworodnych.


Nie napisałem, że baranek miał być zabity wieczorem, lecz między wieczorami, ale nie miedzy zmierzchem, a wieczorem. W Egipcie zabito go jednak na samym początku dnia 14 Nisana, czyli na samym początku jego wieczoru, gdyż taką porę nakazywały okoliczności przejścia z siedzib Izraelitów do Ramzes. Na tą pamiątkę, czyniono tak i później, ale istotna zmiana nastąpiła w dniu zabijania Baranka Bożego.

Zabicie baranka odbywało się w dużym zorganizowaniu z podziałem na konkretne zadania, dlatego spożycie go, następowało sukcesywnie w dużym pośpiechu. Jedni już go spożywali, a dla innych był zabijany i przygotowywany. Lewici i kapłani spożywali go na końcu, może nawet w nocy. Wynika to z Wyj. 12:11; 2Kro. 35:1,13,14

Cytat:
Zjecie go w pospiechu. To jest ofiara paschalna dla Pana (Jehowy)

po czym szybko przynosili to wszystkim synom ludu.


Dla ustalenia pory, wskazanej w Wyj. 12:6 w BT jakoby „o zmierzchu”, a faktycznie miedzy wieczorami, zostały użyte dwa określenia, oznaczone kodami Stronga:

Nr 996 - (między, pomiędzy, w pośrodku, spomiędzy; ale też jest tłumaczone, jako: na, on, onego, przed) i
Nr 6153 (wieczór). Chodzi o wieczór późniejszy, ale nie o zmierzch.

Nie chodzi więc o porę miedzy zmierzchem, a wieczorem, lecz o okres między wieczorami (6153). Okres ten obejmował, więc wieczór i noc z 14 Nisana. Okres z Wyj. 12:6 trwał, więc od wieczora 14 Nisana aż do zmierzchu 14 Nisana, który kończył dobę żydowską tuż przed nastaniem wieczoru z 15 Nisana. Jest to pełny okres między wieczorami.

Jeśli chodzi o dzień zabijania baranka, to jest on jednocześnie dniem spożywania paschy. Jednak cały ten dzień jest też dniem Przygotowania do Święta Przaśników, J. 19:14,31.

Pokoja napisał/a:
naka napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Zabicie Baranka Bożego zajęło cały dzień. Zaczęło się w momencie rozpoczęcia wieczerzy, gdy szatan wzbudził w sercu Judasza zamysł wydania Pana Jezusa, J.13:2,3. Gdy Apostołowie jeszcze jedli baranka, to Pan Jezus wziął chleb - przaśnik i dawał im mówiąc, to jest ciało moje. Chleb razem z barankiem, miesza się w ich ustach, a Pan Jezus mówi, to jest ciało moje. Utożsamia się więc z zabitym barankiem i jest wstrząśnięty, aż do głębi, J. 13:21.


to jak cień spotkał się z rzeczywistością? Uważam, że aby proroctwo się wypełniło Baranek Boży ginął w tym samym czasie, co baranek paschalny, dlatego wieczerza tzw. pierworodnych była postną wieczerzą.


Z poniższych tekstów wynika, że doba żydowska rozpoczynała się wieczorem, a kończyła o zmierzchu (czyli trwała do wieczora, rozpoczynającego dzień 15 Nisana). Baranek miał być zabity między wieczorami, a nie (o zmierzchu, czy) między zmierzchem, a wieczorem. Znaczy to, że mogło się to stać, nawet w ciągu całej doby. Tyle czasu trwało zabicie Baranka Bożego, dlatego od wypełnienia się cienia na początku 14 Nisana, już rozpoczęła się wypełniać rzeczywistość.

W ten sposób cień spotkał się z rzeczywistością na samym początku wypełniania się jej.


Uzupełnienie – W Egipcie ze względu na pośpiech, baranka (cień) zabito w najwcześniejszym momencie tego okresu, ale w roku śmierci Pana Jezusa (rzeczywistość), nastąpiła ona pod koniec doby 14 Nisana, chociaż rozpoczęła się w momencie zabicia baranka paschalnego. Ostatnia Wieczerza Pana Jezusa nastąpiła na początku 14 Nisana, gdy rzeczywistość spotkała się z cieniem, przejęła jego rolę i rozpoczęła swoje trwanie (wypełnianie się) na Panu Jezusie w ciągu całego dnia, 14 Nisana.

Z tego względu, że rzeczywistość przewyższa znaczenie cienia, śmierć Pana Jezusa była na końcu 14 Nisana. Zabicie baranka paschalnego trwało krótko, a zabicie Baranka Bożego trwało całą dobę i rozpoczęło się od zabicia tego pierwszego.

Na jakiej podstawie sugerujesz, że Ostatnia Wieczerza Pana Jezusa z Apostołami była postna, skoro 14 Nisana mieli jeść baranka z przaśnikami, Wyj. 12:8. Nie znajduję podstawy do takiego zapatrywania się, ponieważ uczniowie mieli przygotować baranka (Łk. 22:11), a później maczali chleb w jednej misie, Mt. 26:23; Mr. 14:20; J. 13:26.
Pełny post mieli dopiero po zabraniu (zabiciu) go (Mt. 9:15), tak jak Izraelici w Egipcie od wieczoru 15 Nisana.

BT błędnie tłumaczy wieczór późniejszy (kończący się zachodem Księżyca) na zmierzch, czyli wieczór wcześniejszy, kończący się zachodem Słońca.

naka napisał/a:
(Lb 9:5) Obchodzili ją na pustyni Synaj dnia czternastego pierwszego miesiąca, o zmierzchu.


Nie o zmierzchu, lecz jak wyżej wskazałem między wieczorami. Na obchodzenie Święta Przejścia o zmierzchu, wskazuje chyba tylko BT. Zmierzch to pora, kończąca jedną dobę. Zmierzch to pora poprzedzająca wieczór, czyli początek następnej doby.
Czy tylko przez 3 godziny je obchodzili, a nie przez całą dobę?

Mojżesz napisał/a:
I obchodzili święto przejścia, pierwszego miesiąca, czternastego dnia, między dwoma wieczorami, na puszczy Synaj; według wszystkiego, jak rozkazał Pan Mojżeszowi, tak uczynili synowie Izraelscy. Lb. 9:5


Zabicie i z niewielkim przesunięciem czasowym spożywanie baranka paschalnego, odbywało się w dużym pośpiechu, na co wskazuje 2Kro. 35:13,14:

Cytat:
Następnie Jozjasz urządził w Jerozolimie Paschę dla Jehowy i zarżnięto ofiarę paschalną czternastego dnia miesiąca pierwszego.

I zgodnie ze zwyczajem poczęli przygotowywać' ofiarę paschalną nad ogniem; a rzeczy uświęcone przygotowywali, w garnkach i w garnkach okrągło dennych, i w misach biesiadnych, po czym szybko przynosili to wszystkim synom ludu. (14) A potem przygotowali dla siebie i dla kapłanów, ponieważ kapłani, synowie Aarona, do samej nocy byli zajęci składaniem ofiar całopalnych oraz tłustych części, Lewici zaś przygotowywali dla siebie i dla kapłanów, synów Aarona.

I obchodzili synowie izraelscy, którzy w tym czasie tam się znaleźli, Paschę i Święto Przaśników przez siedem dni. 2Kro. 35:1,13,14


Paschę obchodzono 14 Nisana i Święto Przaśników przez siedem dni, czyli od 15 do 21 Nisana.

Cytat:
A teć są uroczyste święta Pańskie, zgromadzenia święte, które obchodzić będziecie pewnego ich czasu. (6) Miesiąca pierwszego, dnia czternastego tegoż miesiąca, między dwoma wieczorami święto przejścia Pańskiego. (7) Potem dnia piętnastego tegoż miesiąca, święto przaśników będzie Panu; przez siedem dni chleby przaśne jeść będziecie. (8) A dnia pierwszego zgromadzenie święte mieć będziecie; żadnej roboty służebniczej czynić nie będziecie. (9) Ale będziecie ofiarowali ofiarę ognistą Panu przez siedem dni. Dnia także siódmego zgromadzenie święte będzie; żadnej roboty służebniczej czynić nie będziecie. Kpł. 23;5-9


Zapewniam Cię, że doczytałem dlaczego uważasz, że Ap. Paweł według Ciebie nie obchodził siedmiodniowych przaśników. To jest tylko wysnuty Twój wniosek. Czy jesteś w stanie wskazać podstawę do zmiany okresu trwania Święta Przaśników z 7 dni na 1 dzień?

Ap. Paweł był Chrześcijaninem, to bezsprzeczny dla nas fakt, ale był też i Żydem. Czy obchodził to święto, czy nie nie będę dowodził, ale wierzę, że obchodził, aby nie gorszyć Żydów. Nawet jeśli nie, to pisząc, że ruszyli po Święcie Przaśników miał na uwadze cały okres święta, a nie jeden dzień. Nie ma też znaczenia gdzie przebywał. Ważny jest czasowy punkt odniesienia. Nie wszyscy Izraelici przybywali do Jeruzalem na święta, a racze reprezentanci rodzin.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
BannerFans.com
BannerFans.com
BannerFans.com
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13