FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO Strona Główna FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Czym jest sumienie?
Autor Wiadomość
Serdunio
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 81367/88443
 92%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2015-12-02, 22:54   Czym jest sumienie?

Co to jest ?
Ciekawa jestem jakie są wasze przemyślenia w tej kwestii.
Czym ono jest? Skąd ono się w nas wzięło? Nabywamy go lub zostało "wszczepione"?
 
     
Listek
VIP


Potwierdzenie wizualne: 2015
Pomógł: 581 razy
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 2615
Poziom: 40
HP: 351/5017
 7%
MP: 2395/2395
 100%
EXP: 154/168
 91%
Wysłany: 2015-12-03, 08:04   

Od momentu wpisania mi na sercu przykazania o świętości szabatu w moim sumieniu nastąpił pokój z Bogiem.Duch Chrystusa przekonuje mnie obecnie,że wszystkie wyznaczone przez Boga święta są bardzo ważne w poznawaniu Stwórcy i Jego Mesjasza.
Od urodzenia pamiętam,że przykazania o kradzieży, zabójstwie,kłamstwie , obmowie zawsze były w moim sercu . Wiedziałem ,że to złe i że sumienie mnie będzie gryźć jeśli skrzywdzę innego człowieka.

Stwórz, o Boże, we mnie serce czyste
i odnów w mojej piersi ducha niezwyciężonego!
13 Nie odrzucaj mnie od swego oblicza
i nie odbieraj mi świętego ducha swego!
14 Przywróć mi radość z Twojego zbawienia
i wzmocnij mnie duchem ochoczym!

15 Chcę nieprawych nauczyć dróg Twoich
i nawrócą się do Ciebie grzesznicy.
Ps.51

Pozdrawiam
_________________
Bóg jest wciąż taki sam i się nie zmienia.
 
     
zion599
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 81367/88443
 92%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2015-12-03, 12:01   

...

w odpowiedzi na pytanie:

Sumienie jest to probież dany ludziom przez Boga , po to zeby wiedzieli co jest dobre
a co złe.
Niektorym owo sumienie wypacza diabeł, jednych bo zafastynowani
są jakąs ideologią innych bo mają kompulsywne myśli
Modlitwa o dobre sumienie jest konieczna i tym przekonanym ze są czyści
i tym co nie do konca, wtedy jest to modlitwa niejako o uwolnienie z opresji:)
Ci drudzy predzej dostapia pełni Ducha, gdyz o niego proszą
w pierwszym przypadku moze sie skonczyć w gehennie niestety.


Nie przesadzaj...bez takich tekstow.Olus
Ostatnio zmieniony przez 2015-12-03, 21:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
zion599
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 81367/88443
 92%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2015-12-03, 12:11   

Cytat:
wszystkie wyznaczone przez Boga święta są bardzo ważne w poznawaniu Stwórcy i Jego Mesjasza.


a mozesz uszczegółowić- konkretnie - w jaki sposób?
Tylko prośba - własnymi słowami, a nie cytatem z Biblii
dzięki
 
     
Listek
VIP


Potwierdzenie wizualne: 2015
Pomógł: 581 razy
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 2615
Poziom: 40
HP: 351/5017
 7%
MP: 2395/2395
 100%
EXP: 154/168
 91%
Wysłany: 2015-12-03, 14:27   

https://www.youtube.com/watch?v=pNMnFlOIMKM
_________________
Bóg jest wciąż taki sam i się nie zmienia.
 
     
Serdunio
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 81367/88443
 92%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2015-12-07, 18:51   

Czy Adam i Ewa je posiadali czy otrzymali dopiero kiedy poznali dobro i zło?
 
     
zion599
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 81367/88443
 92%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2015-12-07, 20:41   

posiadali , jednak nie byli go świadomi, bo nie grzeszyli
Gdy zaczeli grzeszyć , zaczeło sie napominac suminenie co niejednokrotnie jest bolesne
dla człowieka, ale to jest potrzebne, by za nim pójść, tak jak gorzkie lekarstwo, albo bolesna operacja
inaczej by człowiekowi zgniła noga, lub ręka
Tak samo jest z sumieniem, człowiek grzeszy więc ma wyrzuty sumienia
boli go to łyka środki przeciwbólowe , jednak sumienie spokoju niedaje
to wewn. głos Boga

Dlatego biada tym, którzy wypaczają czyste sumienia dodając swoje nauki
ludziom którzy są wolni w Chrystusie
 
     
Serdunio
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 81367/88443
 92%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2015-12-08, 11:39   

Tak...dokładnie też tak myślę...w człowieku wciąż jest ten pierwszy Boży zakaz :nie decyduj sam,pozwól się prowadzić zaufaj tylko Memu Słowu bo ja który cię stworzyłem wiem najlepiej co dla ciebie dobre a co złe..
Przecież to właśnie dla Słowa Bożego został stworzony człowiek,dla Niego :)
 
     
Listek
VIP


Potwierdzenie wizualne: 2015
Pomógł: 581 razy
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 2615
Poziom: 40
HP: 351/5017
 7%
MP: 2395/2395
 100%
EXP: 154/168
 91%
Wysłany: 2015-12-08, 12:18   

Donia napisał/a:
pozwól się prowadzić zaufaj tylko Memu Słowu bo ja który cię stworzyłem wiem najlepiej co dla ciebie dobre a co złe..


Święta racja.

On[ Mojżesz] otrzymał słowa życia, ażeby wam je przekazać. Dz.7,38

Jezus stwierdził:

"A jeśli jego [Mojżesza] pismom nie wierzycie, jakże uwierzycie moim słowom?" J 5:47 bw

Pozdrawiam
_________________
Bóg jest wciąż taki sam i się nie zmienia.
 
     
Olus
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 81367/88443
 92%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2015-12-08, 19:32   

do tematu :)

(27) I stworzył Bóg człowieka na obraz swój. Na obraz Boga stworzył go. Jako mężczyznę i niewiastę stworzył ich. (28) I błogosławił im Bóg, i rzekł do nich Bóg: Rozradzajcie się i rozmnażajcie się, i napełniajcie ziemię, i czyńcie ją sobie poddaną; panujcie nad rybami morskimi i nad ptactwem niebios, i nad wszelkimi zwierzętami, które się poruszają po ziemi! (29)
Genezis 1

(15) I wziął Pan Bóg człowieka i osadził go w ogrodzie Eden, aby go uprawiał i strzegł. (16) I dał Pan Bóg człowiekowi taki rozkaz: Z każdego drzewa tego ogrodu możesz jeść, (17) ale z drzewa poznania dobra i zła nie wolno ci jeść, bo gdy tylko zjesz z niego, na pewno umrzesz. (18) Potem rzekł Pan Bóg: Niedobrze jest człowiekowi, gdy jest sam. Uczynię mu pomoc odpowiednią dla niego. (19) Utworzył więc Pan Bóg z ziemi wszelkie dzikie zwierzęta i wszelkie ptactwo niebios i przyprowadził do człowieka, aby zobaczyć, jak je nazwie, a każda istota żywa miała mieć taką nazwę, jaką nada jej człowiek. (20) Nadał tedy człowiek nazwy wszelkiemu bydłu i ptactwu niebios, i wszelkim dzikim zwierzętom. Lecz dla człowieka nie znalazła się pomoc dla niego odpowiednia. (21)
genezis 2

Czy tutaj napisano ze Bog stworzyl dwojke dwuletnich dzieci
ktorzy byli "tempi" i nie wiedzieli co sie do nich mowi??
oni mieli takie umysly o jakich mozemy pomarzyc.
Ci ktorzy twierdza ze Adam byl jak dwuletnie
dziecko upadli na glowe i za takie bzdury
czeka ich patelnia bo jest to celowe
"wykrzywianie" SB...


co do nakazu
Bog powiedzial do Adama
(16) I dał Pan Bóg człowiekowi taki rozkaz: Z każdego drzewa tego ogrodu możesz jeść, (17) ale z drzewa poznania dobra i zła nie wolno ci jeść, bo gdy tylko zjesz z niego, na pewno umrzesz. Jest tu tylko mowa o JEDZENIU.NIC O DOTYKANIU.


Kobieta do weza
2) A kobieta odpowiedziała wężowi: Możemy jeść owoce z drzew ogrodu, (3) tylko o owocu drzewa, które jest w środku ogrodu, rzekł Bóg: Nie wolno wam z niego jeść ani się go dotykać, abyście nie umarli.

2) I oto – komentują rabini: wąż wykorzystał przesadną ortodoksję Adama i wykazał Ewie, że sam dotyk nie czyni nic złego (wpierw "Zerwała zatem z niego owoc", a dopiero potem "skosztowała")

https://pl.wikipedia.org/wiki/Drzewo_poznania_dobra_i_z%C5%82a


Warto dodac ze Adam zwiedziony nie zostal :-P
Ciekawe ze waz ssyczal do Ewci a nie do Adama..

1Tym
13 Albowiem Adam został pierwszy ukształtowany, potem - Ewa. 14 I nie Adam został zwiedziony, lecz zwiedziona kobieta popadła w przestępstwo.


Ciekawostka
Talmud
Pięcioksiąg nie określa jakiego rodzaju był owoc drzewa poznania, tradycja hebrajska widzi tu owoc winnego krzewu, bo – jak mówi Talmud – nie ma nic bardziej wprowadzającego człowieka w upojenie, niż wino. Według innej interpretacji talmudycznej i midraszy drzewo to było figowcem lub drzewem cytrynowym, a nawet łodygą pszenicy (Bereishis Rabah 15:7; 19:1; Zohar Bereishis 36a and Noach 73a)


JP2
Jan Paweł II – teologia ciała a drzewo poznania

Zasadzenie drzewa poznania dobra i zła w raju miało być próbą, sprawdzianem relacji Adama i Ewy do Boga. Ze swej natury mieli oni słuchać słowa Boga w całej jego prawdzie oraz przyjąć miłość w całej pełni wymagań Jego stwórczej woli. Zerwanie owocu z tego drzewa było okazaniem niewierności wobec tych dwóch postaw i, jako takie, miało również znaczenie symbolu: niewiernej postawy stworzenia rozumnego wobec Boga. Jednocześnie nieposłuszeństwo to spowodowało utratę pierwotnej niewinności, czego oznaką w doczesności jest graniczne doświadczenie wstydu[8].

Według Jana Pawła II zerwanie owocu z drzewa poznania dobra i zła jest symbolicznym ukazaniem poznania dobra i zła z pozycji doświadczenia i przeżycia zła, czyli zawinionej utraty dobra. Było to złamanie przymierza z Bogiem, w którym żyli pierwsi małżonkowie. Wydarzenie to zmieniło świat, stworzony przez Boga jako dobry. Skutkiem bowiem zerwania owocu – wydarzenie to papież nazywa biblijnym początkiem człowieka historycznego – jest w sercu człowieka trojaka pożądliwość: pożądliwość ciała, pożądliwość oczu i pycha tego życia (1 J 2,16), o której mówi teologia Janowa. Jednym ze skutków spożycia z drzewa poznania jest zatem to, że mężczyźni i kobiety mają pokusę patrzeć na siebie pożądliwe, co piętnuje Chrystus w Kazaniu na górze (por. Mt 5, 27-28)[9].

https://pl.wikipedia.org/wiki/Drzewo_poznania_dobra_i_z%C5%82a

Co do nagosci
Wtedy otworzyły się oczy im obojgu i poznali, że są nadzy.
Genezis 3
kjbhe eyes of their bodies to behold that they were not precisely as they had been. And they knew that they were naked.

Wyjsia 32
And when Moses saw that the people were naked; (for Aaron had made them naked unto their shame among their enemies:)

Objawienie 3
You say, 'I am rich; I have acquired wealth and do not need a thing.' But you do not realize that you are wretched, pitiful, poor, blind and naked.


Genesis 2:25
Adam and his wife were both naked, and they felt no shame.

Isaiah 47:3
Your nakedness will be exposed and your shame uncovered. I will take vengeance; I will spare no one."


chodzi o pozbawienie chwaly Bozej.
Czlowiek przed grzechem chodzil w chwale stworcy
Po upadku czlowiek stal sie goly a madrocs,szlachetnosc zaczely go opuszczac.
Czlowiek nie zaczal sie robic coraz lepszy tylko coraz gorszy..."Dewolucja"
Niektore midrasze podaja ze czlowiek odbijal "boska swiatlosc"
pochodzaca od Boga a po upadku bylo to niemozliwe.

http://jwa.org/encycloped...ash-and-aggadah

http://baruch-ata-adonai....zalny-fakt.html

a co do weza :)
Czy to bylo po prostu zwykle zwierze ktoremu udalo sie zwiesc Ewcie?




3.Obawiam się jednak, ażeby, jak wąż chytrością swoją zwiódł Ewę, tak i myśli wasze nie zostały skażone i nie odwróciły się od szczerego oddania się Chrystuso


English Standard Version
Now the serpent was more crafty than any other beast of the field that the LORD God had made. He said to the woman, “Did God actually say, ‘You shall not eat of any tree in the garden’?”


International Standard Version
Genezis 3
Now the Shining One was more clever than any animal of the field that the LORD God had made. It asked the woman, "Did God actually say, 'You are not to eat from any tree of the garden'?"


Shining One :)

helel-Definition a shining one
Izajasza 14
NET Bible
Look how you have fallen from the sky, O shining one, son of the dawn! You have been cut down to the ground, O conqueror of the nations!


:)

Jakby ktos mial wapliowosci ze waz to szatan to Jan rozwiewa watpliwosci..

Obj. 12:9-10
9. I zrzucony został ogromny smok, wąż starodawny, zwany diabłem i szatanem, który zwodzi cały świat; zrzucony został na ziemię, zrzuceni też zostali z nim jego aniołowie.

Obj. 20:1-3
1. I widziałem anioła zstępującego nieba, który miał klucz od otchłani i wielki łańcuch w swojej ręce.
2. I pochwycił smoka, węża starodawnego, którym jest diabeł i szatan, i związał go na tysiąc lat.
3. I wrzucił go do otchłani, i zamknął ją, i położył nad nim pieczęć, aby już nie zwodził narodów, aż się dopełni owych tysiąc lat. Potem musi być wypuszczony na krótki czas.

Obj. 12:5-7
5. I porodziła syna, chłopczyka, który rządzić będzie wszystkimi narodami laską żelazną; dziecię jej zostało porwane do Boga i do jego tronu.
6. I uciekła niewiasta na pustynię, gdzie ma miejsce przygotowane przez Boga, aby ją tam żywiono przez tysiąc dwieście sześćdziesiąt dni.
7. I wybuchła walka w niebie: Michał i aniołowie jego stoczyli bój ze smokiem. I walczył smok i aniołowie jego,



2 Kor. 11:10-15
10. Jak prawda Chrystusowa jest we mnie, tak tej chluby nikt mi nie odbierze w granicach Achai.
11. Dlaczego? Czy dlatego, że was nie miłuję? Bóg to wie!
12. A to, co czynię, czynić też będę nadal, aby odebrać podstawę tym, którzy chcą mieć podstawę, by w tym, czym się chlubią, byli takimi, jakimi my jesteśmy.
13. Tacy bowiem są fałszywymi apostołami, pracownikami zdradliwymi, którzy tylko przybierają postać apostołów Chrystusowych.
14. I nic dziwnego; wszak i szatan przybiera postać anioła światłości.
15. Nic więc nadzwyczajnego, jeśli i słudzy jego przybierają postać sług sprawiedliwości; lecz kres ich taki, jakie są ich uczynki.



8-)
Ostatnio zmieniony przez Olus 2015-12-08, 22:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Listek
VIP


Potwierdzenie wizualne: 2015
Pomógł: 581 razy
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 2615
Poziom: 40
HP: 351/5017
 7%
MP: 2395/2395
 100%
EXP: 154/168
 91%
Wysłany: 2015-12-08, 20:20   

Olus napisał/a:
I nic dziwnego; wszak i szatan przybiera postać anioła światłości.
15. Nic więc nadzwyczajnego, jeśli i słudzy jego przybierają postać sług sprawiedliwości; lecz kres ich taki, jakie są ich uczynki.




Ef 2:10 "Jesteśmy bowiem Jego dziełem, stworzeni w Chrystusie Jezusie do dobrych czynów, które Bóg z góry przygotował, abyśmy je pełnili."

Rz 2:18 "pouczony Prawem znasz Jego wolę i umiesz rozpoznać, co lepsze,"

Kiedy łamiemy przykazania Boga to serce nie daje nam spokoju.
_________________
Bóg jest wciąż taki sam i się nie zmienia.
 
     
Olus
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 81367/88443
 92%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2015-12-08, 21:39   

Co do sumienia zgadzam sie z SJ.
JEHOWA stworzył ludzi z wolną wolą, czyli swobodą wyboru. Pierwszemu mężczyźnie i pierwszej kobiecie oraz ich przyszłemu potomstwu zapewnił cennego przewodnika — sumienie, inaczej mówiąc, wewnętrzne poczucie dobra i zła. Gdy z tego daru robimy odpowiedni użytek, łatwiej nam postępować właściwie i wystrzegać się tego, co złe. A zatem nasze sumienie świadczy o tym, że Bóg nas kocha i chce, byśmy czynili dobrze.

2 W naszych czasach ludzie też mają sumienie (odczytaj Rzymian 2:14, 15). Wprawdzie postępowanie wielu osób bardzo odbiega od Bożych norm, ale są tacy, którzy robią to, co słuszne, i brzydzą się złem. Niejednego człowieka sumienie powstrzymuje od popełniania skrajnie niegodziwych czynów. Wyobraźmy sobie, o ile gorzej byłoby na świecie, gdyby nikt nie miał sumienia! Zło zapewne przybrałoby jeszcze większe rozmiary niż obecnie. Jakże wdzięczni jesteśmy Bogu, że obdarzył ludzi sumieniem!

3. Dlaczego właściwie wyszkolone sumienie pozytywnie wpływa na zbór chrześcijański?

3 W przeciwieństwie do ogółu ludzi słudzy Jehowy chcą szkolić swoje sumienie. Pragną, by podpowiadało im ono to, co jest zgodne z biblijnymi miernikami dobra i zła. Właściwie wyszkolone sumienie wywiera niezwykle pozytywny wpływ na zbór chrześcijański. Jednak ćwiczenie i używanie sumienia wymaga czegoś więcej niż angażowania umysłu. Biblia łączy dobre sumienie z wiarą i miłością. Apostoł Paweł napisał: „Celem tego nakazu jest miłość z czystego serca i z dobrego sumienia, i z nieobłudnej wiary” (1 Tym. 1:5). Gdy szkolimy swoje sumienie i reagujemy na jego głos, pogłębiamy swą miłość do Jehowy i umacniamy wiarę. Sposób, w jaki korzystamy z sumienia, ujawnia stopień naszej dojrzałości duchowej, stan symbolicznego serca oraz to, jak bardzo pragniemy podobać się Jehowie. Ten wewnętrzny głos pokazuje, jacy naprawdę jesteśmy.


Wiecej:
http://www.jw.org/pl/publ...-przewodnikiem/
http://wol.jw.org/pl/wol/d/r12/lp-p/1102008061
 
     
Olus
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 81367/88443
 92%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2015-12-08, 22:06   

EDEN (?rozkosz?). 1. Region, w którym Stwórca zasadził ogród przypominający park, będący pierwotnym domem dwojga pierwszych ludzi. Ponieważ ogród ten leżał ?w Edenie, od wschodu?, więc najwyraźniej zajmował tylko część okolicy zwanej Edenem (Rdz 2:8). Potem jednak nazwano go ?ogrodem Eden? (Rdz 2:15), a w późniejszych tekstach ?Edenem, ogrodem Bożym? (Eze 28:13) oraz ?ogrodem Jehowy? (Iz 51:3). Septuaginta oddaje hebrajskie gan (?ogród?) przez greckie parádeisos. Pochodne słowa oznaczają w wielu językach raj i kojarzą się z ogrodem Eden (ang. paradise, niem. Paradies). W Rodzaju 2:15 powiedziano, że ?Bóg wziął człowieka i umieścił go w ogrodzie Eden?. Mogłoby to sugerować, iż stworzył człowieka poza tym ogrodem. Ale mógł go też ?wziąć? po prostu w tym sensie, iż ukształtował go i stworzył z pierwiastków ziemi, a następnie wyznaczył mu na pierwsze mieszkanie ogród, w którym został powołany do istnienia. Zlecił mu pracę polegającą na uprawianiu tego ogrodu i dbaniu o niego. Drzewa i inne rośliny Edenu nie tylko budziły zachwyt, ale też dostarczały najrozmaitszego pożywienia (Rdz 2:9, 15). Już samo to wskazuje, że ogród musiał zajmować dość spory teren. Ogród zamieszkiwało mnóstwo różnych zwierząt. Jednym z pierwszych zadań Adama było nadanie nazw ?wszelkim zwierzętom domowym i latającym stworzeniom niebios, i wszelkiemu dzikiemu zwierzęciu polnemu?, które przyprowadził do niego Bóg (Rdz 2:19, 20). Glebę Edenu nawadniała wypływająca z niego rzeka (Rdz 2:10). Ponieważ człowiek był nagi, można przypuszczać, że panował tam bardzo łagodny i przyjemny klimat (Rdz 2:25). Czym był owoc, którego spożywania zakazano w Edenie? Człowiek mógł ?jeść do syta? owoce wszystkich drzew w Edenie (Rdz 2:16). Zabroniono mu dostępu tylko do jednego z nich ? do ?drzewa poznania dobra i zła?. Przytaczając zakaz, który Jehowa wydał jej mężowi, Ewa wspomniała, że drzewa tego nie wolno nawet ?dotknąć?, a karą za nieuszanowanie czy pogwałcenie tego prawa Bożego będzie śmierć (Rdz 2:17; 3:3). Istnieją różne tradycyjne wyjaśnienia znaczenia zakazanego owocu: że jest symbolem stosunku cielesnego, wyobrażonego przez ?jabłko?, że przedstawia po prostu znajomość dobra i zła lub że oznacza wiedzę, którą się zdobywa po osiągnięciu dojrzałości oraz przez doświadczenie, a z której można zrobić dobry lub zły użytek. Owoc tego drzewa nie mógł jednak wyobrażać współżycia płciowego, gdyż Stwórca polecił ludziom: ?Bądźcie płodni i stańcie się liczni oraz napełnijcie ziemię? (Rdz 1:28). W jakiż inny sposób mogliby się wywiązać z tego zadania? Nie mogło również chodzić o zwykłą zdolność odróżniania dobra od zła, skoro bowiem bezgrzeszny człowiek miał być posłuszny przykazaniu Bożemu, musiał posiadać tego rodzaju rozeznanie w kwestiach moralnych. Z kolei zdobycie wiedzy wynikającej z osiągnięcia dojrzałości nie byłoby wcale grzechem, a przypuszczenie, że Stwórca chciał, aby człowiek pozostał niedojrzały, jest po prostu nielogiczne. Sprawozdanie biblijne nie wspomina, co to było za drzewo. Nie ulega jednak wątpliwości, że drzewo poznania dobra i zła symbolizowało prawo Boga, jako Stwórcy człowieka, do ustalania, co dla Jego stworzeń jest ?dobre?, a co ?złe?, i do wymagania od nich, by trzymały się postępowania, które uznaje On za dobre, a wystrzegały praktyk, które uważa za złe. Tylko w ten sposób mogły sobie zaskarbić przychylność Boga, Władcy wszechrzeczy (zob. DRZEWA). Zarówno sam zakaz, jak i późniejsze ogłoszenie wyroku wydanego na nieposłusznych ludzi wyraźnie wskazują, że grzechem pierworodnym był akt nieposłuszeństwa polegający na zjedzeniu zakazanego owocu (Rdz 3:3). Chociaż niektórzy współcześni krytycy odrzucają sprawozdanie z wydarzeń w Edenie ze względu na jego prostotę, jest oczywiste, iż w tamtych okolicznościach prosta próba była najstosowniejsza. Mężczyzna i kobieta zostali niedawno stworzeni i wiedli proste życie, bez całego bagażu złożonych problemów, kłopotów i trudności, którym obciążyło rodzinę ludzką nieposłuszeństwo wobec Boga. Ale mimo swej prostoty próba ta w zadziwiająco zwięzły sposób wyrażała pewną uniwersalną prawdę: Bóg jest Wszechwładnym Panem, od którego człowiek jest zależny i wobec którego ma obowiązki. A relacja o wypadkach w Edenie, choć prosta, jest nieporównanie wznioślejsza od teorii, według których początków człowieka należy szukać nie w ogrodzie, lecz w jaskini, a on sam był prymitywny, nierozumny i pozbawiony poczucia moralności. Prosta próba z Edenu ilustruje zasadę, którą kilka tysięcy lat później ujął w słowa Syn Boży: ?Kto jest wierny w najmniejszym, jest też wierny w wielkim, a kto jest nieprawy w najmniejszym, jest też nieprawy w wielkim? (Łk 16:10). Jednakże zakazane drzewo rzecz jasna nie zostało postawione w Edenie w tym celu, by utrudniać życie dwojgu pierwszych ludzi, wywołać jakąś kwestię sporną czy być przedmiotem dyskusji. Gdyby Adam i Ewa uszanowali w tej sprawie wolę Boga i zastosowali się do Jego poleceń, dalej mieszkaliby w rozkosznym, pięknym, niczym nieskażonym ogrodzie. Z relacji biblijnej wynika, że kwestię sporną i dyskusję na temat drzewa podniósł Przeciwnik Boga i że to on podsunął ludziom pokusę naruszenia Jego przykazania (Rdz 3:1-6; por. Obj 12:9). Adam i Ewa, korzystając z daru wolnej woli, zbuntowali się przeciw prawowitemu zwierzchnictwu Bożemu, wskutek czego utracili raj i związane z nim dobrodziejstwa. Co gorsza, stracili też możliwość spożywania z innego drzewa rosnącego w Edenie ? drzewa wyobrażającego prawo do życia wiecznego. Czytamy bowiem, że Jehowa ?wypędził człowieka, a po wschodniej stronie ogrodu Eden postawił cherubów i płomieniste ostrze miecza, który się stale obracał, by strzec drogi do drzewa życia? (Rdz 3:22-24). Gdzie leżał Eden. Położenia ogrodu Eden można się tylko domyślać. Podstawową wskazówkę stanowi biblijna wzmianka, iż ?z Edenu wypływała rzeka?, która później rozdzielała się na cztery ?główne odnogi? (dosł. ?głowy?): Eufrat, Chiddekel, Piszon i Gichon (Rdz 2:10-14). Rzeka Eufrat (hebr. Perát) jest dobrze znana, a pod nazwą ?Chiddekel? występuje w starożytnych inskrypcjach rzeka Tygrys (por. też Dn 10:4). Jednakże pozostałych dwóch rzek, Piszonu i Gichonu, nie udało się zidentyfikować (zob. CHAWILA 1; KUSZ 2). Jan Kalwin, Franz Delitzsch i inni umiejscawiali Eden w pobliżu końca Zatoki Perskiej w Dolnej Mezopotamii, mniej więcej tam, gdzie Eufrat zbliża się do Tygrysu. Piszon i Gichon to według nich kanały łączące owe rzeki. Ale wówczas byłyby to dopływy, a nie odnogi jednej pierwotnej rzeki. Prócz tego tekst hebrajski wskazuje raczej na górzyste okolice na pn. od równin Mezopotamii, czyli na teren, w którym obecnie znajdują się źródła Eufratu i Tygrysu. The Anchor Bible (1964) podaje w przypisie do Rodzaju 2:10: ?Po hebr[ajsku] ujście rzeki nazywano jej ?końcem? (Joz xv 5, xviii 19), a zatem liczba mnoga wyrazu ro?s, ?głowa?, musi się tu odnosić do górnego biegu. (...) Znaczenie takie znajduje potwierdzenie w pokrewnym słowie ak[adyjskim] resu?. Okoliczność, że dzisiaj Eufrat i Tygrys nie wypływają z jednego źródła i że nie można jednoznacznie zlokalizować Piszonu i Gichonu, jest najprawdopodobniej skutkiem potopu z czasów Noego. Kataklizm ten niewątpliwie dokonał daleko idących zmian w topografii ziemi i zamknął koryta jednych rzek, a drugich otworzył. Ogród Eden tradycyjnie umiejscawia się we wsch. części dzisiejszej Turcji, w górzystej okolicy odległej o ok. 225 km na pd. zach. od góry Ararat i nieco na pd. od jeziora Wan. O tym, że Eden mógł być otoczony jakąś naturalną barierą, taką jak góry, świadczyłby fakt, iż cheruby postawiono jedynie po wsch. stronie ogrodu ? tam, gdzie opuścili go Adam z Ewą (Rdz 3:24). Po wygnaniu Adama rajski ogród zamieszkiwały już tylko zwierzęta i nie było nikogo, kto by ?go uprawiał i o niego dbał?, można więc przypuszczać, że stopniowo zarósł bujną roślinnością. W końcu został zmyty z powierzchni ziemi przez wzbierające wody potopu, toteż poza informacjami zawartymi w Słowie Bożym nie pozostało po nim ani śladu (Rdz 2:15). 2. Miejsce wymienione obok Charanu i Kanne jako główny ośrodek handlu z Tyrem, specjalizujący się w sprzedaży strojnych szat, kobierców i powrozów (Eze 27:23, 24). Być może chodzi o skróconą formę nazwy Bet-Eden, występującej w Amosa 1:5. ?Synowie Edenu? zostali wymienieni wśród mieszkańców innych miejscowości podbitych przez wojska asyryjskie (2Kl 19:12; Iz 37:12), toteż zdaniem niektórych ów Eden (Bet-Eden) to niewielkie państwo Bit-Adini, leżące nad środkowym Eufratem (zob. BET-EDEN). 3. Jeden z Lewitów, którzy odpowiedzieli na wezwanie do przeprowadzenia reform, ogłoszone przez króla Ezechiasza. Później pod kierownictwem Korego, ?odźwiernego od strony wschodniej?, wydawał święte daniny kapłanom z poszczególnych oddziałów (2Kn 29:12; 31:14, 15).

http://ciekawe.onet.pl/fi...e=116&AppID=389
 
     
Serdunio
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 81367/88443
 92%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2015-12-08, 22:09   

Olus napisał/a:
Pierwszemu mężczyźnie i pierwszej kobiecie oraz ich przyszłemu potomstwu zapewnił cennego przewodnika — sumienie, inaczej mówiąc, wewnętrzne poczucie dobra i zła.


Niezbyt się z tym zgadzam..poczucie dobra i zła w "odniesieniu" do Boga czy do człowieka?
przykład :dla Abrahama zabić swego syna było złe ;-) a jednak... :-P
 
     
Olus
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 81367/88443
 92%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2015-12-08, 22:20   

a dla Boga ofiary z dzieci sa dobre?? :shock:
Bog nigdzie nie powiedzial ze ofiary z dzieci sa dobre.
On powiedzial ze brzydzi sie takimi ofiarami Jer 32.35
To co dla Boga jest obrzydliwoscia ma byc takze dla nas.
Amen


Jedną z interpretacji nakazu złożenia Izaaka w ofierze jest to, że Bóg w ten sposób kategorycznie zakazał składania ofiar z ludzi. W czasach Starego Testamentu ludzkie składali ofiary z ludzi o czym musiał wiedzieć też Abraham. Gdy miał zabić swojego syna, Bóg powstrzymał go od tego czynu. Był to symbol zakazu składania ofiar z ludzi, który w późniejszych czasach część Izraelitów zlekceważyła.

Jasnym jest, że Bóg nie zamierzał by Abraham złożył Izaaka w ofierze, gdyż zawsze był przeciwny ofiarom z ludzi. Zabicie Izaaka spowodowałoby niewypełnienie danej Abrahamowi obietnicy. Sługa boży idąc z synem na górę, wierzył że Bóg wzbudzi jego syna z martwych. Dowód na to znajdziemy w Liście do Hebrajczyków 11.19 "sądził że Bóg ma moc wskrzeszać nawet umarłych", jak również mówi o tym werset 5 "a ja i chłopiec pójdziemy tam, a gdy się pomodlimy, wrócimy do was." . Wierzył w to tak mocno, że nie wahał się poświęcić swojego ukochanego syna. Zwróć również uwagę na to, że Abraham był już wtedy w podeszłym wieku a Izaak miał około 25 lat. Czy młodzieniec byłby słabszy od dziadka ? Tego nie wiemy, ale możemy domyślać się, że Izaak nie stawiał oporu, choć nieco przeczy temu wzmianka o tym, że został związany. Mógł zostać związany, po to by w ostatniej chwili nie zmienić zdania. Są to tylko przypuszczenia i nie należy traktować uległości Izaaka jako pewność. Wiara jaką pokładał wtedy Abraham w Bogu była tak ogromna, że nawet w Starym Testamencie wymieniany jest jako jeden z najwierniejszych proroków. Wiara ta stała się wzorem do naśladowania, która została poczytana ku jego usprawiedliwieniu. Jak bardzo brakuje nam w dzisiaj wiary owego proroka.

Ofiara Izaaka obrazuje również to co wydarzy się w przyszłości. Jezus został wysłany przez Boga Ojca by poniósł śmierć za nasze grzechy. Izaak symbolizuje Jezusa, który umarł za nasze grzechy a potem zmartwychwstał. Drugim jest niewinny baranek, który również symbolizuje Jezusa, a jego krew została przelana za ludzkie grzechy. Bóg w przeciwieństwie do Abrahama, patrzył na śmierć Syna i dla dobra nas wszystkich nie przerwał tego okrutnego wydarzenia, tak by wszyscy we wszechświecie zrozumieli do czego doprowadza zło. Pamiętajmy, że 1/3 aniołów została zwiedzona i stanęła po stronie Szatana, nie wiemy ile istnień bożych całkowicie rozumiało do czego doprowadza zło.


http://www.biblia-bog.pl/...azal-zabic.html
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
BannerFans.com
BannerFans.com
BannerFans.com
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14