|
FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)
|
Bóg jeden czy jedyny ? |
Autor |
Wiadomość |
Krystian
VIP Chrystianin
Potwierdzenie wizualne: 1473
Pomógł: 795 razy Wiek: 51 Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 6626
Poziom: 56
|
Wysłany: 2016-01-16, 14:39
|
|
|
Benjamin.Szot napisał/a: | Krystian
gdyby eִhad oznaczało trójcę w wyrażeniu " jeden z nas " ( 1 Moj. 3 : 22 ), to wówczas nie byłaby to trójca, lecz wielo-rójca.
__________________________________
http://focusonthekingdom.org/Polish.pdf |
Słusznie Benjaminie |
_________________ Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.
Jana 3:16 |
|
|
|
|
Benjamin.Szot [Usunięty]
Poziom: 97
|
Wysłany: 2016-01-18, 17:14
|
|
|
Krystian
Sprzeczności trynitarnej formuły, były wychwytywane nawet czasem przez ludzi kościoła rzymskiego. Np. Joachim de Fiore czytając Sentencje - podręcznik teologii trynitarnej Piotra Lombarda natknął się na sformułowanie : " trzech w jednym ", a ponieważ najwidoczniej umiał liczyć, doliczył się czterech.
Powstało niemałe zamieszanie. Sprawę przedstawiono ówczesnemu papieżowi, ale ten nie znajdując na to odpowiedzi, tezę potępił i … odstawił do lamusa.
_______________________________________
http://focusonthekingdom.org/Polish.pdf |
|
|
|
|
Benjamin.Szot [Usunięty]
Poziom: 97
|
Wysłany: 2016-01-30, 14:15
|
|
|
zachęcam wszystkich do przeanalizowania tego tematu, gdyż jest bardzo pomocny w obaleniu doktryny trynitarnej
____________________________________
http://biblia-odchwaszczona.webnode.com |
|
|
|
|
Pokoja
VIP ZIARNKoGORCZYCY
Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 726 razy Dołączył: 31 Sie 2014 Posty: 6336
Poziom: 55
|
Wysłany: 2016-03-26, 23:42
|
|
|
Benjamin.Szot napisał/a: | bartek212701 napisał/a: | Benjamin.Szot napisał/a: | Słowa te powtórzone przez Jezusa Chrystusa, zostały zapisane w Ewangelii Marka 12 : 29. Kontynuując cytowane słowa z Księgi Powtórzonego Prawa ( 5 Moj. 6 : 4 - 5) Jezus ( hebr. Jehoszua ) rzekł następnie : „Będziesz tedy miłował Jehowah Boga twego ( hebr. Jehowah Eloheka ) całym sercem swoim, całą duszą swoją, i całą mocą swoją ”. |
Ze znanych mi manuskryptów nie widze powodów, by do Ew. Marka dodawac imię Boga, którego tam ewidentnie nie ma, nawet jeśli jest to cytat ze ST, to w NT tego imienia z jakiegoś powodu nie użyto. Nie mamy więc prawa go tam dodawać, jakby ono zostało stamtąd usuniete, bo możemy popełniac poważny błąd. |
Jezus cytował Torę i nie miał powodu nie wymawiać Imienia Bożego. O tym że wymawiał Imię Boże świadczą następujące wersety Biblijne : Jana 17 : 6, 26; Hebr. 2 : 12. Wiadomo z jakiego powodu nie używano Imienia Bożego w kopiach greckich NT. Nomina sacra świadczą o zapisywaniu ustalonych skrótów zamiast Tetragramu z czego wypływa wniosek, że Imię Boże zostało w późniejszych kopiach zamienione i usunięte. I to jest dopiero poważne przestępstwo wobec Boga i bliźnich. |
Trudno mi jest, aby nie zgodzić się z "Benjamin.Szot", że Pan Jezus cytując z Tory, nie mógł pominąć imienia swego Ojca, skoro je objawiał. Fakt pominięcia tego imienia w cytowanym tekście może świadczyć tylko o późniejszym celowym usunięciu go z tekstu, aby trudno było odróżnić JHWH Bogów od jego Syna. Wyrażając się w sposób symboliczny, jest to wynik tajemnego działania czynnika greckiego w imperium rzymskim.
Czy jednak objawianie imienia Ojca ograniczało się do jego wymawiania?
Bóg Wszechmocny, objawił się już Mojżeszowi, a ten wystąpił w tym Imieniu przed Izraelem i faraonem. Później Izraelici pomijali to imię, nie wiedzieli, co ono faktycznie oznacza, gdyż zatwardzili serca swoje. Dlatego Pan Jezus ukazuje jego duchowe znaczenie. On powiedział, że wszystko o co będziemy prosić w jego imieniu, to Ojciec spełni.
Gdy jednak Pan Jezus w modlitwie "Ojcze nasz" nauczał jak mamy się modlić, to nie zakończył jej treści: O to Ciebie prosimy w imieniu Jezusa Chrystusa. Podobnie jest w modlitwie Kościoła, opisanej w 4 rozdz. Dziejów Ap. Nie była tak zakończona, ani nie zawierała treści z modlitwy "Ojcze nasz". Co to oznacza? Oznacza to, że treść modlitwy "Ojcze nasz" nie jest tylko formułą do wymawiania jej, lecz jest wskazaniem, o co mamy prosić/modlić się w duchu/imieniu Pana Jezusa. Pan Jezus modlił się o te sprawy, więc to oznacza w jego imieniu. Podobnie jest z jeszcze większym objawieniem, czyli z objawieniem imienia jego Ojca.
Tym czasem NT wyraźnie wskazuje na fakt, że Syn Boży jest w łonie Ojca, tego prawdziwego Boga. Dlatego zgodnie z treścią 1J. 5:20 Kościół Chrystusowy będąc w Jezusie Chrystusie jest w tym prawdziwym Bogu. Stąd wniosek, że Bóg Ojciec jest większy od Syna Bożego, ale stanowią jedność. Syn nie istnieje poza Ojcem, lecz w Ojcu, czyli w jego łonie J. 1:18.
bartek212701 napisał/a: | Benjamin.Szot napisał/a: | Nie ma więc żadnej podstawy w Biblii, by widzieć wielość w Bogu. Wszelka spekulacja trynitarna ( hebr. szillusz ) jest niebiblijna i całkowicie sprzeczna z podstawowym credo Izraela wyznawanym przez Jezusa ( hebr. Jehoszuę ), który uważał, że JEHOWAH Bóg jest eִhad czyli jeden, pojedynczy. A JEHOWAH BÓG to Ojciec Niebiański Chrystusa, a nie Chrystus.
|
Popełniasz anachronizm, poniewaz Boga traktujesz jako pojedynczego przed ukazaniem się Jezusa w Planie Bozym. Izraelczycy nie mieli powodów do wzywania Jezusa. Ciekawe jakby się zachowali wiedząc, ze w Niebie jest Jehowa i Jezus? Zastanawiałeś się nad tym?
Poza tym, czemu Bóg mówi "uczyńmy człowieka na nasz obraz"? |
To jest bardzo istotna kwestia, gdy spojrzymy na całość pierwszego sprawozdania o stworzeniu, jako na coś pierwszego i bez żadnych dodatkowych wskazań z innych ksiąg ST i NT, to ukazuje się ono jakoś dziwacznie. Gdy zamienimy w nim Elohim = Bogowie na El = Bóg, to nie wiadomo do kogo ten Bóg mówi. A w Rdz. 1:26 i 3:22 jeszcze bardziej dziwacznie. Już pisałem o tym. Jest sam, a jakby wydaje mu się, że jest ich więcej. Ja jednak wierzę, że wszystko jest w porządku.
To trynitarze przez swoją nadgorliwość w udowadnianiu, że Bóg jest jeden, chociaż uznają, że Ojciec jest Bogiem, Syn jest Bogiem i Duch Świętego Boga Ojca jest Bogiem. W innym wariancie dowiedziałem się, że żaden z nich nie jest Bogiem, lecz wszyscy razem są Bogiem. Tu już klawiatura opada, aby coś więcej gestykulować.
W związku z powyższym treść Rdz. 1:1 odczytuję następująco:
W Praprzyczynie (w Logosie) ON stwarza Bogów nieba i Ziemi (niebo i Ziemię).
Takie, lub tym podobne tłumaczenie nadaje samodzielny sens pierwszemu sprawozdaniu o stworzeniu. Istnieje bezimienny ON, co jest zgodne z Wj. 6:3:
Cytat: | Objawiłem się Abrahamowi, Izaakowi i Jakubowi jako Bóg Wszechmocny, lecz imienia mojego Jahwe im nie objawiłem. |
Wskazuje to na fakt, że drugie sprawozdanie o stworzeniu, zawierające objawione imię Boże, zostało dodane jako sprawozdanie po ucieczce Mojżesza z Egiptu.
Gdy z powyższą treścią Rdz. 1:1 odczytuję pierwsze sprawozdanie o stworzeniu, to jest ono dla mnie przejrzyste i logiczne. Bezimienny ON stwarza Bogów i ci, jako jego podwykonawcy mówią do siebie, wykonując kolejne dzieła dni stwarzania, według planu stworzenia tego, który w Rdz. 1:1, występuje, jako bezimienny ON. To Bogowie ci, postanawiają uczynić człowieka na obraz i podobieństwo swoje, Rdz. 1:26; 3:22.
Ze względu na teologię trynitarzy mówił król np. : " Ja, Bolesław Chrobry postanawiamy" , ale 1Keo. 29:11, 12, świadczy, że w języku hebrajskim tak nie było.
Cytat: | Twoją (nie Wasza), Panie, jest wielkość i moc, i majestat, i sława, i chwała, gdyż wszystko, co jest na niebie i na ziemi, do ciebie (nie do Was) należy, twoim (nie Waszym) Panie, jest królestwo i Ty (nie Wy) jesteś wyniesiony jako głowa nad wszystko. (12) Od ciebie (nie od Was) pochodzi bogactwo i chwała, Ty (nie Wy) władasz nad wszystkim, w twojej (nie w Waszej) ręce jest siła i moc, w twojej (nie w Waszej) ręce jest to, aby uczynić kogoś wielkim i mocnym. 1Kro. 29:11,12 BW
|
Tak samo jest i w BT:
Cytat: | Twoja jest, o Panie wielkość, moc, sława, majestat i chwała, bo wszystko, co jest na niebie i na ziemi, jest Twoje; do Ciebie, Panie, należy królowanie i ten, co głowę wznosi ponad wszystkich. (12) Bogactwo i chwała od Ciebie pochodzą, Ty nad wszystkim panujesz, a w ręku Twoim siła i moc, i ręką Twoją wywyższasz i utwierdzasz wszystko. |
Tak więc dogmat o trójcy, to wynik modyfikacji manipulacyjnej, dokonanej przez trynitarzy a nie prawda Słowa Bożego. |
_________________ http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa |
|
|
|
|
Krystian
VIP Chrystianin
Potwierdzenie wizualne: 1473
Pomógł: 795 razy Wiek: 51 Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 6626
Poziom: 56
|
Wysłany: 2016-03-27, 00:32
|
|
|
Benjamin.Szot napisał/a: | zachęcam wszystkich do przeanalizowania tego tematu, gdyż jest bardzo pomocny w obaleniu doktryny trynitarnej
____________________________________
http://biblia-odchwaszczona.webnode.com |
Dla mnie Benjaminie nie potrzeba nic analizować.
Trynitaryzm jest sprzeczny z Pismem Świętym. |
_________________ Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.
Jana 3:16 |
|
|
|
|
bartek212701
VIP
Potwierdzenie wizualne: 27
Pomógł: 1006 razy Wiek: 31 Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 5722
Poziom: 54
|
Wysłany: 2016-03-27, 14:37
|
|
|
Krystian napisał/a: | Dla mnie Benjaminie nie potrzeba nic analizować.
|
a jak bez analizy możesz dojśc do tego, że trynitaryzm jest sprzeczny z Pismem? |
_________________ Efez. 5:17. Dlatego nie bądźcie nierozsądni, ale rozumiejcie, jaka jest wola Pańska
"Piękno sceny kuszenia można dostrzec tylko wtedy, gdy zamknie się ją w umyśle Chrystusa" Jaaqob
NIEBO - Chrześcijanie tyle mówią o niebie, ponieważ Nowy Testament głosi niebo jako nadzieję dla wierzących (1 Piotra 1:4; Kolosan 1:5; Hebrajczyków 3:1). Mówienie o niebie nie wyklucza wiary w życie na ziemi, ponieważ niebo jest tam, gdzie jest Bóg. Gdy Bóg zstąpi między ludzi i zamieszka wśród nich, to tam będzie też niebo (Objawienie 21:1-5). Wielu komentatorów uważa, że niebo i ziemia staną się jednym. |
|
|
|
|
Krystian
VIP Chrystianin
Potwierdzenie wizualne: 1473
Pomógł: 795 razy Wiek: 51 Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 6626
Poziom: 56
|
Wysłany: 2016-03-27, 21:14
|
|
|
bartek212701 napisał/a: | Krystian napisał/a: | Dla mnie Benjaminie nie potrzeba nic analizować.
|
a jak bez analizy możesz dojśc do tego, że trynitaryzm jest sprzeczny z Pismem? |
Ty już Boga Jehowę dawno olałeś więc bez komentarza. |
_________________ Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.
Jana 3:16 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|