|
FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)
|
Mk 13:30 |
Autor |
Wiadomość |
Olus
VIP
Potwierdzenie wizualne: 1
Pomógł: 113 razy Dołączył: 09 Sty 2017 Posty: 3860
Poziom: 47
|
Wysłany: 2017-02-17, 00:52 Mk 13:30
|
|
|
30 Zaprawdę, powiadam wam: Nie przeminie to pokolenie, aż się to wszystko stanie11
Jak rozumiecie ten werset? |
_________________ (2) Strzeż moich przykazań, a będziesz żył, strzeż mojego wskazania jak swej źrenicy! (3) Przywiąż je do swoich palców i wypisz je na tablicy swojego serca(Prz 7:2)
(2) Po tym poznajemy, że miłujemy dzieci Boże, gdy miłujemy Boga i wypełniamy Jego przykazania, (3) albowiem miłość względem Boga polega
na spełnianiu Jego przykazań,a przykazania Jego nie są ciężkie(1Jan 5:2,3)
https://www.youtube.com/watch?v=ScjViSj6jiE |
|
|
|
|
tessa
Potwierdzenie wizualne: 8
Pomogła: 8 razy Dołączyła: 03 Sty 2017 Posty: 205
Poziom: 13
|
Wysłany: 2017-02-21, 13:10
|
|
|
Oto nowe zrozumienie słów Jezusa o pokoleniu.
Strażnica 15 styczeń 2014
Cytat: |
Jezus, podając szczegółowe proroctwo dotyczące zakończenia systemu rzeczy, powiedział: „To pokolenie na pewno nie przeminie, dopóki się to wszystko nie stanie” (odczytaj Mateusza 24:33-35). Rozumiemy, że „to pokolenie”, o którym mówił Jezus, obejmuje dwie grupy namaszczonych chrześcijan. Pierwsza z nich żyła w roku 1914 i bez trudu rozpoznała wtedy znak obecności Chrystusa. W skład tej grupy nie wchodzili ci, którzy po prostu żyli w roku 1914, ale ci, którzy w owym roku albo wcześniej zostali namaszczeni duchem jako synowie Boży (Rzym. 8:14-17).
Drugą grupę wchodzącą w skład „tego pokolenia” tworzą pomazańcy żyjący współcześnie z pierwszą grupą. Ale nie chodzi jedynie o zazębianie się okresów życia chrześcijan z obu tych grup, lecz raczej okresów ich namaszczenia — członkowie tej drugiej grupy zostali namaszczeni duchem świętym, gdy przynajmniej część członków pierwszej wciąż jeszcze przebywała na ziemi.
Dlatego nie każdy z dzisiejszych pomazańców należy do „tego pokolenia”, o którym mówił Jezus. Członkowie drugiej grupy posunęli się już w latach. A przecież słowa Jezusa zapisane w Ewangelii według Mateusza 24:34 upewniają nas, że przynajmniej część „tego pokolenia na pewno nie przeminie”, aż ujrzy początek wielkiego ucisku. Powinno to wzmocnić w nas przekonanie, że już wkrótce Władca Królestwa Bożego przystąpi do zniszczenia niegodziwych i zaprowadzi sprawiedliwy nowy świat (2 Piotra 3:13).
|
|
|
|
|
|
bartek212701
VIP
Potwierdzenie wizualne: 27
Pomógł: 1006 razy Wiek: 31 Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 5722
Poziom: 54
|
Wysłany: 2017-02-21, 13:39
|
|
|
tessa napisał/a: | Oto nowe zrozumienie słów Jezusa o pokoleniu.
|
Za 5 lat to bedzie nieaktualne
Ja mam na kwestię pokolenia zupełnie inne spojrzenie od śJ. Czas trwania jednego pokolenia był zróżnicowany. W Starym Testamencie było to najczęściej czterdzieści lat (w Zwojach znad Morza Martwego czterdzieści lat oznacza czas cierpień ostatniego ludzkiego pokolenia). Jezus wypowiada te słowa około 30 r., a świątynia zaś, zostanie zniszczona w r. 70. Wniosek? Nie przemineło to pokolenie, do którego się zwracał aż sie wypełniły Jego słowa. Nie musiał zazębiać pokoleń i innych cudawianek wyczyniać.
Poza tym, naukę o Pokoleniu trzeba rozpatrywać w związku z wersetem z Mateusza 24:34 i jego kontekstem
Mat. 24:34
34. Zaprawdę powiadam wam. Nie przeminie to pokolenie, aż się to wszystko stanie.
(BW)
Świątynia została zniszczona po upływie około czterdziestu lat od czasu, gdy Jezus wypowiedział te słowa (które odnoszą się raczej do zburzenia świątyni, niż do Jego drugiego przyjścia — to widać w Mateusza 24:3, gdy pytają o koniec, ale często w ST koniec utożsamiano też ze zniszczeniem świątyni). W ST pojawia się zapowiedź ostatecznego, trwającego czterdzieści lat okresu ucisku, jaki nastąpi przed nadejściem końca. Jezus umieszcza ten okres pomiędzy ostatnimi ziemskimi znakami (zniszczeniem świątyni) a nieokreślonym czasem swojego powrotu,w końcu nikt o nim nie wie, prawda?
Znalazłem też ciekawostkę, którą kiedyś sobie zanotowałem z Komentarza żydowskiego:
Cytat: | Jednakże słowa he genea haute mogą też oznaczać „to pokolenie”. Jeśli tak, to Jeszua musiał mieć na myśli albo swoje własne pokolenie, albo też jakieś przyszłe pokolenie. Jeśli swoje własne, to albo to wszystko wydarzyło się już dawno temu - a (jeśli słowa mają jakiekolwiek znaczenie) byłaby to interpretacja na granicy wiarygodności - albo też nie wydarzyło się jeszcze, a w takim wypadku proroctwo to było fałszywe, ponieważ pokolenie Jeszui wymarło najpóźniej na początku II wieku n.e. Zwolennicy interpretacji, w myśl której Jeszua mówił o jakimś przyszłym pokoleniu, które ujrzy, jak to wszystko się zdarzy, stają przed zagadką, jak rozpoznać to pokolenie, ponieważ Mic 4-33 można rozumieć rozmaicie. Dlatego też zdaniem niektórych „to pokolenie” rozpoczęło się w chwili odrodzenia państwa izraelskiego w 1948 roku albo też z chwilą odzyskania przez Izrael Starego Miasta w Jeruszalaim w 1967 roku. Jeszcze inni uważają, że jeszcze w ogóle ono nie nastało. Poza tym - jak rozumieć „przeminięcie pokolenia”? Jako biblijne pokolenie (40 lat), przeciętną długość życia (70-80 lat), a może jako chwilę, kiedy zestarzeje się i umrze ostatnia osoba urodzona w oznaczonym czasie (ponad 100 lat)?
A Greek-English Lexicon of the New Testament Arndta i Gingricha nie rozstrzyga tej sprawy. Pod hasłem genea podaje źródłosłów oznaczający „ród, pochodzenie” i dodaje: „(1) Dosłownie, ci, którzy pochodzą od wspólnego przodka, klan; następnie rasa, gatunek. [...] Niektórzy opowiadają się za znaczeniem naród w Mat 24:34; Mar 13:30; Luk 21:32; ale zob. też pkt 2. (2) Zasadniczo ogół urodzonych w tym samym czasie, w szerszym pojęciu obejmujący wszystkich, którzy żyją w danym okresie - pokolenie, współcześni (por. Gen 7:1; Psa 11:8 [i wiele miejsc w Nowym Testamencie, w tym wszystie trzy wymienione w pkt 1])”. |
|
_________________ Efez. 5:17. Dlatego nie bądźcie nierozsądni, ale rozumiejcie, jaka jest wola Pańska
"Piękno sceny kuszenia można dostrzec tylko wtedy, gdy zamknie się ją w umyśle Chrystusa" Jaaqob
NIEBO - Chrześcijanie tyle mówią o niebie, ponieważ Nowy Testament głosi niebo jako nadzieję dla wierzących (1 Piotra 1:4; Kolosan 1:5; Hebrajczyków 3:1). Mówienie o niebie nie wyklucza wiary w życie na ziemi, ponieważ niebo jest tam, gdzie jest Bóg. Gdy Bóg zstąpi między ludzi i zamieszka wśród nich, to tam będzie też niebo (Objawienie 21:1-5). Wielu komentatorów uważa, że niebo i ziemia staną się jednym. |
|
|
|
|
tessa
Potwierdzenie wizualne: 8
Pomogła: 8 razy Dołączyła: 03 Sty 2017 Posty: 205
Poziom: 13
|
Wysłany: 2017-02-21, 14:39
|
|
|
Cytat: | Dlatego też zdaniem niektórych „to pokolenie” rozpoczęło się w chwili odrodzenia państwa izraelskiego w 1948 roku albo też z chwilą odzyskania przez Izrael Starego Miasta w Jeruszalaim w 1967 roku. |
Dlaczego autor wiąże pokolenie z starym Izraelem? Przecież Jezus zapowiedział ,że królestwo będzie im zabrane.
Mateusza 21
42 Jezus powiedział im: „Czy nigdy nie czytaliście w Pismach: ‚Kamień, który odrzucili budowniczowie, ten stał się głównym kamieniem narożnym. Pojawił się on za sprawą Jehowy i jest cudowny w naszych oczach’? 43 Właśnie dlatego wam mówię: Królestwo Boże będzie wam zabrane, a dane narodowi wydającemu jego owoce. 44 I kto upadnie na ten kamień, roztrzaska się. Każdego zaś, na kogo on upadnie, zetrze w proch”. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|