FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO Strona Główna FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zakon a łaska
Autor Wiadomość
Axanna
VIP

Pomógł: 115 razy
Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 2861
Poziom: 42
HP: 345/5755
 6%
MP: 2747/2747
 100%
EXP: 55/186
 29%
Wysłany: 2013-03-15, 18:11   Zakon a łaska

Wlasnie chcialam sie wymienic pogladami jak sie zaopatrujemy na te sprawy. Troche wczesniej, jakis miesiac moze temu, sluchalam kazanie pewnego brata, ktore bylo skoncentrowane na tym ze zakon, a szczegolnie (nie wiem czemu) nakaz swiecenia soboty, chrzescijan nie obowiazuje. (Prosze nie pomyslec od razu, ze ja uzalezniam zbawienie od szabatu - bo czesto sie tak dzieje tez nie wiem dlaczego, ludzie na ogol maja jakas chyba awersje na kazda wzmianke o szabacie, niektorzy maja wstret na kazda wzmianke o uczynkach tez).

I tak to cale kazanie sie obracalo wokol nieobowiazkowoci szabatu z gestymi wzmiankami o tym, ze "chrzescijan obowiazuje tylko przykazanie milosci", ale owe zagadnienie nie bylo jakos ani rozbudowane, ani wyszczegolnione nic, tylko tak wlasnie wygladalo - jak na moje oko, nieco mgliscie.

Bo co to znaczy? Jak sie przychodzi do jakiegos zboru pograzonego po szyje w obludzie, ale za to tam sie wszyscy maja pelne milosci usmiechy na twarzach, to juz to przykazanie milosci wypelnili czy jeszcze nie?

jak to rozumiecie i czy w ogole sie zgadzacie, ze chrzescijanin sie moze zamknac na blizej nie okreslonym "przykazaniu milosci", nie interesujac sie w ogole tym co tam w zakonie pisze?
Ostatnio zmieniony przez 2013-03-15, 20:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
nike 
Administrator


Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1321 razy
Dołączyła: 13 Sty 2013
Posty: 13638
Poziom: 71
HP: 9650/29245
 33%
MP: 0/13963
 0%
EXP: 417/608
 68%
Wysłany: 2013-03-16, 12:15   

Axanna,

Zbyt dużo poruszyłaś wątków jak na jeden post, spróbuje przedstawić mój punkt widzenia tego problemu:
Axanna,
Cytat:
Troche wczesniej, jakis miesiac moze temu, sluchalam kazanie pewnego brata, ktore bylo skoncentrowane na tym ze zakon, a szczegolnie (nie wiem czemu) nakaz swiecenia soboty, chrzescijan nie obowiazuje.


Zakon był dany Żydom, bo to Żydzi byli narodem JHWH, Pogan Zakon nie obowiązywał.
Tak było do przyjścia Jezusa.
Gdyby Żydzi byli w stanie Zakon wypełnić, byliby "chyba" zbawieni przez Zakon.
Bóg jednak przewidział już na początku,że człowiek niedoskonały nie jest w stanie postępować doskonale i dlatego nakreślił-- Plan Zbawienia Ludzkości już na samym początku.
Jezus najpierw przyszedł do Żydów, do swoich:
Jan1:11
(11) Do swej własności przyszedł, ale go właśni jego nie przyjęli.

Kiedy został odrzucony, więc otworzyła się droga zbawienia do Pogan rok 36 ne. [Korneliusz]
Cytat:
Axanna,
I tak to cale kazanie sie obracalo wokol nieobowiazkowoci szabatu z gestymi wzmiankami o tym, ze "chrzescijan obowiazuje tylko przykazanie milosci", ale owe zagadnienie nie bylo jakos ani rozbudowane, ani wyszczegolnione nic, tylko tak wlasnie wygladalo - jak na moje oko, nieco mgliscie.


Jeżeli chodzi o Szabat to on jest częścią Zakonu.
Szabat dokładnie znaczy---odpoczynek

Jezus zwracał szczególna uwagę, nie tyle na szabat, bo sam zrywał kłosy w szabat i mu zwracali uwagę nauczeni w piśmie, ze nie przestrzega szabatu co On odpowiedział:
Mk.2:24--
(24) Ale Faryzeuszowie mówili do niego: Oto czemu ci czynią w sabat, czego się nie godzi czynić? (25) A on im rzekł: Nigdyście nie czytali, co uczynił Dawid, gdy niedostatek cierpiał, a łaknął, sam i ci, którzy z nim byli? (26) Jako wszedł do domu Bożego za Abijatara, kapłana najwyższego, i jadł chleby pokładne, (których się nie godziło jeść, tylko kapłanom), a dał i tym, którzy z nim byli. (27) Dotego rzekł im: Sabat dla człowieka uczyniony, a nie człowiek dla sabatu. (28) Dlatego Syn człowieczy jest Panem i sabatu. .

Jezus głosząc kazania wiedział,ze żydzi nie będą sami w królestwie Jego,ze poganie zostaną tez przyjęci do tego chwalebnego dzieła Zbawienia powiedział też:
Łk.10:27
(27) A on odpowiadając rzekł: Będziesz miłował Pana, Boga twego, ze wszystkiego serca twego, i ze wszystkiej duszy twojej, i ze wszystkiej siły twojej, i ze wszystkiej myśli twojej; a bliźniego twego, jako samego siebie.


Jezus tutaj nie położył nacisku na dzień który mamy święcić, a gdyby ten dzień był ważny nacisk by na pewno położył.

Skoro szabat znaczy-- odpoczynek, to dlaczego nie możemy odpoczywać w niedzielę, środę, czwartek itd. Odpoczywamy wtedy kiedy mamy wolny dzień od pracy.

W tych dwóch zdaniach które Jezus nam przekazał,jest zachowany cały zakon, bo mamy miłować Boga,i bliźniego, a jeżeli my kochamy Boga to nie ,, nie cudzołożymy, mamy szacunek do rodziców,nie wierzymy w bałwany, również odpoczywamy [możemy powiedzieć,że w dniu naszego odpoczynku więcej godzin poświęcamy naszemu Stwórcy. itp. Jeżeli kochamy bliźniego, to, nie kradniemy, nie obmawiamy, nie zabieramy bliźniemu męża,,/ żony. kochamy się więc nie robimy sobie krzywdy. :-D
_________________
שים לב במי אתה בוטח
patrz komu ufasz !
mile pozdrowionka nike.
 
     
szymon

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 23
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2013-03-18, 09:47   

Jak dla mnie najważniejszy jest DEKALOG.I staram się nie wybierać pojedyńczo przykazania i je przestrzegać ale przestrzegać równocześnie wszystkich przykazań. Po to otrzymaliśmy je aby były wyznacznikiem naszego życia na ziemi.W nich wszystko jest zawarte.
 
     
nike 
Administrator


Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1321 razy
Dołączyła: 13 Sty 2013
Posty: 13638
Poziom: 71
HP: 9650/29245
 33%
MP: 0/13963
 0%
EXP: 417/608
 68%
Wysłany: 2013-03-18, 09:58   

szymon, Mało precyzyjnie napisałeś, bo nie ustosunkowałeś się do mojego posta i do dwóch przykazań jakie dał nam Jezus do przestrzegania.
Ja napisałam,że w tych dwóch przykazaniach, cały zakon jest zawarty.
_________________
שים לב במי אתה בוטח
patrz komu ufasz !
mile pozdrowionka nike.
 
     
Makarios
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 81367/88443
 92%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2013-03-18, 13:40   

szymon napisał/a:
Jak dla mnie najważniejszy jest DEKALOG.I staram się nie wybierać pojedyńczo przykazania i je przestrzegać ale przestrzegać równocześnie wszystkich przykazań. Po to otrzymaliśmy je aby były wyznacznikiem naszego życia na ziemi.W nich wszystko jest zawarte.

A dlaczego nie pozostałe przykazania dane Izraelitom? przecież oni dostali też inne przykazania oprócz dekalogu.
 
     
AlexK 
Zasłużony
katolik


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomogła: 4 razy
Wiek: 29
Dołączyła: 12 Lut 2013
Posty: 880
Skąd: Z podlasia
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 41/78
 52%
Wysłany: 2013-03-18, 14:29   

W liście do Rzymian ap. Paweł mówi o usprawiedliwieniu przez wiarę, a według mnie wiara to łaska od Boga. Czy więc Zakon jest nam potrzebny do zbawienia? Według mnie nie. Na pewno był on potrzeby Żydom, którzy nie mieli swojego odkupiciela, dla nas może stanowić jedynie wskazówki jak godnie żyć.
_________________
Przytul mnie Jezu
tak mocno do siebie.
Ukryj głęboko,
na dnie swego serca.

 
     
Axanna
VIP

Pomógł: 115 razy
Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 2861
Poziom: 42
HP: 345/5755
 6%
MP: 2747/2747
 100%
EXP: 55/186
 29%
Wysłany: 2013-03-18, 16:56   

Makarios napisał/a:
szymon napisał/a:
Jak dla mnie najważniejszy jest DEKALOG.I staram się nie wybierać pojedyńczo przykazania i je przestrzegać ale przestrzegać równocześnie wszystkich przykazań. Po to otrzymaliśmy je aby były wyznacznikiem naszego życia na ziemi.W nich wszystko jest zawarte.

A dlaczego nie pozostałe przykazania dane Izraelitom? przecież oni dostali też inne przykazania oprócz dekalogu.

a dlaczego adminie uwazasz, ze na przyklad wzywac Panskiego Imienia do czcich rzeczy nie nalezy?

jezeli o mnie chodzi, to przykazania milosci nie przekreslaja zadnego przykazania z Dekalogu, zadnego, ani nie uniewazniaja. Ofiara Panska przyniosla uwolnienie od potepienia i zbawienie dla pogan, niemniej Pan Jezus podkreslil, ze nie umiewaznia Zakon, ale go wypelnia.

A jezeli mowimy o milosci, toona nas nie zwlania z niczego i Panh nie mial na mysli, ze milosc uniewaznia szabat. Bo to Jego Ofiara uwalnia od potepienia, niemniej jezeli mamy milosc to wlasnie pragniemy podporzadkowac sie Ojcu, chcemy wypelniac co nakazal.

Takie tlumaczniea, ze "no mu odpoczywamy ale kiedy to nie wazne", to dla mnie nie sa do przyjecia - znaczy sie to wylacznie moj punkt widzeniaA inni niech sie maja swoj :)

Pan nigdy nawet nie zasugierowal ze dzien stal sie niewazny czy cos. Dzien zawsze byl wazny, wlasnie sobota. Bog odpoczal w sobote i dlatego kazal w sobote odpoczywac, a nie w niedziele, czy srode. Niedziela wylazla z Watykanu wedlug proroctw, ze "bedzie chcial zmienic swieta i czasy" czy jakos tak.

To wlasnie milosc - owe najwazniejsze i piersze przykazanie - kieruje moje mysli ciagle do Boga i do Jego przykazan. Ja nie odpoczywam w sobote, bo pracuje, ale milosc do Boga budzi we mnie przagnienie poswiecac ten dzien Panu. Dokladnie jak milosc sprawia, ze interesuje mnie to co Pan nakazal, interesuje Jego wola, dlatego tez nie wzywam Jego Imienia do czcich rzeczy. To wszystko sprawia milosc, pobudza, ale nie ze zniecheca, czy poblaza mojej leni i cielesnosci, bo przeciez "nic nie obowiazuje"...
 
     
Makarios
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 81367/88443
 92%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2013-03-18, 17:24   

Czy mam przez to rozumieć, Axsiu, że obchodzisz sabat? Czy rezygnujesz z pracy zarobkowej od piątkowego wieczora do sobotniego wieczora i w tym czasie rozmyślasz nad sprawami Pana?
 
     
Axanna
VIP

Pomógł: 115 razy
Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 2861
Poziom: 42
HP: 345/5755
 6%
MP: 2747/2747
 100%
EXP: 55/186
 29%
Wysłany: 2013-03-18, 17:50   

Chodzi o to, ze ja nie moge zrezygnowac z pracy w sobote, bo mam szefa. jak zrezygnuje, to bedzie to rezygnacja w ogole z pracy, nie moge sie na to pozwolic. Ufam tez, ze Prawo nikogo nie potepia, za szabat rowniez.

Ja nie mowie, ze wszyscy krew z nosa maja swiecic, bo inaczej potepieni. Tak przeciez nie mowie, tylko ze milosc, ktora w nas, sprawia ze pragniemy czynic to co Bogu sie podoba. ja osobiscie czerpie te wiedze z Biblii, miedzy innymi z zakonu. :)
 
     
szymon

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 23
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2013-03-19, 11:44   

1Co 7:23 bw "Drogoście kupieni; nie stawajcie się niewolnikami ludzi."-Szabat to szabat zawsze można go święcić jeżeli naprawdę potrzebujemy.
 
     
Axanna
VIP

Pomógł: 115 razy
Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 2861
Poziom: 42
HP: 345/5755
 6%
MP: 2747/2747
 100%
EXP: 55/186
 29%
Wysłany: 2013-03-19, 14:26   

co wspolnego ma ten cytat z szabatem?
 
     
szymon

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 23
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2013-03-20, 09:41   

Według mnie mamy słuchać Boga a nie być sługą ludzi. Żaden szef nie może mi kazać pracować w szabat. Moim szefem jest Bóg tylko on może mi coś kazać bo drogo mnie kupił. Zawsze można negocjować ,są zamiany ,urlopy inne godziny inne dni
 
     
szymon

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 23
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2013-03-20, 09:41   

Aż dziwne że nie widzisz związku szabatu z cytatem :shock:
 
     
bioslawek
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 81367/88443
 92%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2013-03-24, 09:36   

Makarios napisał/a:
szymon napisał/a:
Jak dla mnie najważniejszy jest DEKALOG.I staram się nie wybierać pojedyńczo przykazania i je przestrzegać ale przestrzegać równocześnie wszystkich przykazań. Po to otrzymaliśmy je aby były wyznacznikiem naszego życia na ziemi.W nich wszystko jest zawarte.

A dlaczego nie pozostałe przykazania dane Izraelitom? przecież oni dostali też inne przykazania oprócz dekalogu.


1) Czy dla ciebie jest ewangelia (dobra nowina). Sprecyzuj.

2) Czy ty zdajesz sobie sprawę, że wiele przepisów Prawa Mojżeszowego obowiązuje też chrześcijan?

Marka 10:17 A gdy wyruszał w drogę, pewien człowiek podbiegł i padłszy przed nim na kolana, zadał mu pytanie: „Dobry Nauczycielu, co mam czynić, żeby odziedziczyć życie wieczne?” 18 Jezus mu rzekł: „Dlaczego nazywasz mnie dobrym? Nikt nie jest dobry oprócz jednego, Boga. 19 Znasz przykazania: ‚Nie morduj; nie cudzołóż; nie kradnij; nie składaj fałszywego świadectwa; nie oszukuj; szanuj swego ojca i matkę’”. 20 Człowiek ten rzekł do niego: „Nauczycielu, tego wszystkiego przestrzegałem od mej młodości”. 21 Jezus, spojrzawszy na niego, umiłował go i powiedział mu: „Jednego ci brakuje: Idź, sprzedaj, co masz, i daj biednym, a będziesz miał skarb w niebie, i chodź, bądź moim naśladowcą”.

No i Biblia często ten fakt potwierdza. Np. tutaj:

Efezjan 6 Dzieci, bądźcie posłuszne waszym rodzicom w jedności z Panem, to bowiem jest prawe: 2 „Szanuj swego ojca i swą matkę”; jest to pierwszy nakaz z obietnicą: 3 „Aby ci się dobrze działo i abyś długo trwał na ziemi”. 4 A wy, ojcowie, nie drażnijcie swych dzieci, ale je wychowujcie, karcąc je i ukierunkowując ich umysły zgodnie z myślami Jehowy.

Zdajesz się czegoś nie rozumieć. Bóg nie zniósł całego prawa:

Łukasza 16:16 „Aż do Jana było Prawo i Prorocy. Od tego czasu jako dobra nowina oznajmiane jest królestwo Boże i ku niemu prą osoby wszelkiego pokroju. 17 Doprawdy, łatwiej jest przeminąć niebu i ziemi, niż się nie spełnić choćby jednej cząstce litery w Prawie.

Jezus, jak sam powiedział, nie przyszedł znieść prawa, ale je wypełnić. Dlatego też nie obowiązują nas już różne przepisy Prawa Mojżeszowego, które były cieniami rzeczy przyszłych i zapowiadały Jezusa oraz nowe Jeruzalem. Np. nie musimy już składać wymaganych przez Prawo Mojżeszowe ofiar ze zwierząt, ponieważ Pan Jezus wypełnił to prawo ofiarą z własnego życia:

Hebrajczyków 10 Skoro bowiem Prawo zawiera cień mających nadejść dóbr, a nie samą ich istotę, ludzie nigdy nie mogą tymi samymi ofiarami, które co roku ciągle składają, przystępujących doprowadzić do doskonałości. 2 W przeciwnym razie czyż nie przestano by składać ofiar, ponieważ pełniący świętą służbę, dostąpiwszy oczyszczenia raz na zawsze, już nie mieliby świadomości grzechu? 3 Wręcz przeciwnie, przez te ofiary następuje co roku przypomnienie grzechów, 4 bo nie jest możliwe, żeby krew byków i kozłów usuwała grzechy.
5 Przychodząc więc na ten świat, mówi: „‚Ofiary i daru ofiarnego nie chciałeś, lecz przygotowałeś mi ciało. 6 Nie przyjąłeś z uznaniem całopaleń ani daru ofiarnego za grzech’. 7 Wtedy rzekłem: ‚Oto przychodzę (w zwoju księgi napisano o mnie), aby wykonywać wolę twoją, Boże’”. 8 Powiedziawszy najpierw: „Nie chciałeś ani nie przyjąłeś z uznaniem ofiar i darów ofiarnych, i całopaleń, i daru ofiarnego za grzech” — ofiar składanych zgodnie z Prawem — 9 mówi następnie: „Oto przychodzę, aby wykonywać wolę twoją”. Usuwa pierwsze, żeby ustanowić drugie. 10 Za sprawą wspomnianej „woli” zostaliśmy uświęceni przez ofiarę ciała Jezusa Chrystusa raz na zawsze.


Czy:

Hebrajczyków 9:11  Kiedy jednak przyszedł Chrystus jako arcykapłan dóbr, które miały nastać, wtedy przez większy i doskonalszy namiot, nie uczyniony rękami, to jest nie z tego stworzenia, 12 wszedł on raz na zawsze — ale nie z krwią kozłów i byczków, lecz z własną krwią — do miejsca świętego i uzyskał dla nas wiecznotrwałe wyzwolenie.


Jednak chrześcijan w dalszym ciągu obowiązuje dokładanie starań, żeby nie łamać wielu praw zawartych już w Prawie Mojżeszowym:

1 Koryntian 6:9 A czyż nie wiecie, że nieprawi nie odziedziczą królestwa Bożego? Nie dajcie się wprowadzić w błąd. Ani rozpustnicy, ani bałwochwalcy, ani cudzołożnicy, ani mężczyźni utrzymywani do celów sprzecznych z naturą, ani mężczyźni kładący się z mężczyznami, 10 ani złodzieje, ani chciwcy, ani pijacy, ani rzucający obelgi, ani zdziercy nie odziedziczą królestwa Bożego.


Galatów 5 19 Jawne zaś są uczynki ciała, a są nimi: rozpusta, nieczystość, rozpasanie, 20 bałwochwalstwo, uprawianie spirytyzmu, nieprzyjaźnie, waśń, zazdrość, napady gniewu, swary, rozdźwięki, sekty, 21 zawiści, pijatyki, hulanki i tym podobne rzeczy. Co do nich przestrzegam was, jak już was przestrzegłem, że ci, którzy się czegoś takiego dopuszczają, nie odziedziczą królestwa Bożego.


Apostoł Paweł przeciwstawił się niewłaściwemu rozumieniu miłosierdzia Bożego, pytając: „Czy mamy trwać w grzechu, aby obfitowała niezasłużona życzliwość?” Ponadto dodał: „Czy mamy popełnić grzech, ponieważ nie jesteśmy pod prawem, lecz pod niezasłużoną życzliwością?” Na obydwa pytania odpowiedział stanowczo: „Przenigdy!” (Rzymian 6:1, 2, 15). Jak zauważył Juda, pewne osoby najwyraźniej ‛obracały niezasłużoną życzliwość naszego Boga w usprawiedliwienie rozpasania’. Jednakże Piotr zaznaczył, iż „ich zagłada nie drzemie” (Judy 4; 2 Piotra 2:3).

Co nie znaczy oczywiście, że na zbawienie swoje możemy zasłużyć przestrzeganiem prawa Bożego, ponieważ każdy człowiek jest grzeszny (niedoskonały) i nie jest w stanie wypełnić tego prawa. A więc zbawienie mamy z łaski Bożej i uniewinnienie na podstawie ofiary okupu złożonej przez Pana Jezusa Chrystusa.

Rzymian 3:23 Bo wszyscy zgrzeszyli i brakuje im chwały Bożej, 24 i jest to wspaniałomyślny dar, że zostają uznani za prawych dzięki jego niezasłużonej życzliwości poprzez uwolnienie na podstawie okupu zapłaconego przez Chrystusa Jezusa.

Galatów 5 2 Oto ja, Paweł, mówię wam, że jeśli zostaniecie obrzezani, Chrystus na nic się wam nie przyda. 3 Ponadto znowu składam świadectwo każdemu człowiekowi dającemu się obrzezać, iż ma obowiązek wypełnić całe Prawo. 4 Odłączeni jesteście od Chrystusa, wy, którzy próbujecie zostać uznani za prawych na podstawie prawa; odpadliście od jego niezasłużonej życzliwości. 5 My zaś dzięki duchowi skwapliwie oczekujemy spodziewanej prawości wynikającej z wiary. 6 Bo jeśli chodzi o Chrystusa Jezusa, to ani obrzezanie nie ma żadnej wartości, ani nieobrzezanie, tylko wiara działająca przez miłość.
 
     
bioslawek
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 81367/88443
 92%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2013-03-25, 20:17   

Z innej dyskusji na temat zakonu i łaski:

Prawo Mojżeszowe, a Prawo Chrystusowe

Widzę, że posty się niemiłosiernie wydłużają. Nie odpowiadasz na wiele pytań, więc czas przejść do konkretów. Na początek stwierdzam, że chyba zaszło między nami nieporozumienie. Ja nie twierdzę, że chrześcijanie muszą przestrzegać niektórych elementów Prawa Mojżeszowego, co ty odbierasz, jako nakaz połowicznego przestrzegania tego prawa. Ja piszę w innym sensie. To znaczy chcę ci wykazać, że chrześcijanie są zobowiązani przestrzegać wielu praw/ zasad pierwotnie zawartych w Prawie Mojżeszowym, które następnie weszły w zakres Prawa Chrystusowego. Zakaz spożywania krwi i tego, co uduszone (niewykrwawione) też pierwotnie wchodził w zakres praw nadanych za pośrednictwem Mojżesza, a później prawa te weszły w zakres praw obowiązujących chrześcijan.

Teraz prosiłbym, żebyś mi napisał, jak rozumiesz poniższe wersety. Jeżeli wyczerpująco odpowiesz mi na to pytanie, to przejdziemy do dalszej części argumentacji. A więc zaczynajmy. Twierdzisz, że chrześcijanie nie są zobowiązani do przestrzegania żadnych praw Bożych, a ich sprawiedliwe postępowanie, może jedynie wynikać z wiary i działania ducha świętego. Jakże więc wyjaśnisz te wersety:

Mateusza 5: 17 „Nie myślcie, że przyszedłem zniweczyć Prawo lub Proroków. Nie przyszedłem zniweczyć, lecz spełnić; 18 


1) Co twoim zdaniem Pan Jezus miał na myśli, kiedy pisał, że nie przyszedł zniweczyć [USUNĄĆ] prawa, tylko przyszedł je WYPEŁNIĆ?

Mateusza 5:(….)bo zaprawdę wam mówię, że prędzej przeminęłyby niebo i ziemia, niżby w jakiś sposób przeminęła jedna najmniejsza litera lub jedna cząstka litery w Prawie i nie wszystko się stało.


2) Co Jezus miał na myśli, gdy mówił, że prędzej niebo i ziemia przeminął niż w jakiś sposób przeminie [ZOSTANIE UNIEWAŻNIONA] jakaś cząstka prawa Bożego?
Mateusza 5:19 Kto więc łamie jedno z tych najmniejszych przykazań i tak uczy ludzi, będzie nazwany ‚najmniejszym’ w odniesieniu do królestwa niebios.


3)
O jakie przykazania Jezusowi konkretnie chodzi (możesz je wymienić?), które łamiąc [PRZEKRĘCAJĄC, POSTĘPUJĄC WBREW NIM] i nauczając tak czynić ludzi, ten kto tak czyni będzie nazwany najmniejszym w odniesieniu do królestwa Bożego?

Mateusza 5:Każdy zaś, kto je spełnia i ich naucza, będzie nazwany ‚wielkim’ w odniesieniu do królestwa niebios.


Mateusza 5:20 Bo mówię wam, że jeśli wasza prawość nie będzie obfitsza niż uczonych w piśmie i faryzeuszy, to na pewno nie wejdziecie do królestwa niebios.

4) O jaką prawość tutaj chodzi?

I dalej:

Mateusza 13:40 Dlatego jak zbiera się chwasty i pali ogniem, tak będzie podczas zakończenia systemu rzeczy. 41 Syn Człowieczy pośle swych aniołów i zbiorą z jego królestwa wszystko, co powoduje zgorszenie, oraz tych, którzy czynią bezprawie, 42 i wrzucą ich do ognistego pieca.

1) O jakie BEZPRAWIE tutaj Jezusowi chodziło? Bezprawie (jakie by nie było), to występowanie przeciwko jakiemuś PRAWU. O jakie prawo/ prawa tu może chodzić?

Galatów 6 Bracia, jeśli nawet jakiś człowiek uczyni fałszywy krok, zanim to sobie uświadomi — wy, którzy macie kwalifikacje duchowe, próbujcie skorygować takiego w duchu łagodności, bacząc każdy na samego siebie, żebyś czasem i ty nie był kuszony. 2 Jedni drugich brzemiona noście i w ten sposób spełnijcie prawo Chrystusowe.

A więc istnieje coś takiego, jak Prawo Chrystusowe. W zakres tego chrystusowego prawa wchodzi prawo królewskie, to znaczy ustanowione przez samego Króla królów i Pana Panów Jezusa Chrystusa. Pierwowzór tego prawa chrystusowego był zawarty w Prawie Mojżeszowym:
Jakuba 2:8 Jeżeli więc spełniacie prawo królewskie według słów Pisma: „Masz miłować swego bliźniego jak samego siebie”, to czynicie bardzo dobrze.

1) Czy zgadzasz się z faktem, że prawo miłowania bliźniego swego, jak siebie samego, pierwotnie zawarte w Prawie Mojżeszowym weszło jako główny element w skład Prawa Chrystusowego?
Żeby nie było wątpliwości co, do tego, że to chrystusowe prawo wchpodziło pierwotnie w zakres praw nadanych za pośrednictwem Mojżesza:

Kapłańska 19: 18 „‚Nie wolno ci wywierać pomsty ani żywić urazy do synów swego ludu; i masz miłować swego bliźniego jak samego siebie. Jam jest Jehowa

Jakuba 29 Ale jeśli dalej kogoś stronniczo wyróżniacie, to popełniacie grzech, bo to prawo gani was jako ludzi występnych.

2) Jakie prawo gani ich, jako ludzi występnych?


A teraz inne prawo chrystusowe:


Łukasza 16:16 „Aż do Jana było Prawo i Prorocy. Od tego czasu jako dobra nowina oznajmiane jest królestwo Boże i ku niemu prą osoby wszelkiego pokroju. 17 Doprawdy, łatwiej jest przeminąć niebu i ziemi, niż się nie spełnić choćby jednej cząstce litery w Prawie.

18 „Każdy, kto się rozwodzi ze swą żoną i poślubia inną, popełnia cudzołóstwo, a kto poślubia tę, która się rozwiodła z mężem, popełnia cudzołóstwo.


Jezus oznajmił, że całe Prawo opiera się na dwóch przykazaniach: miłuj Boga i miłuj bliźniego (Mt 22:35 I jeden z nich, biegły w Prawie, zapytał, wystawiając go na próbę: 36 „Nauczycielu, które przykazanie w Prawie jest największe?” 37 On rzekł do niego: „‚Masz miłować Jehowę, twojego Boga, całym swym sercem i całą swą duszą, i całym swym umysłem’. 38 To jest największe i pierwsze przykazanie. 39 Drugie, podobne do tego, jest to: ‚Masz miłować swego bliźniego jak samego siebie’. 40 Na tych dwóch przykazaniach całe Prawo zawisło, a także Prorocy”.).

I na koniec:

Paweł napisał: „Jedni drugich brzemiona noście i w ten sposób spełnijcie prawo Chrystusowe” (Gal 6:2). Przymierze Prawa co prawda wygasło w dniu Pięćdziesiątnicy 33 r. n.e.

Heb 7:12 „skoro bowiem zmienia się kapłaństwo, to z konieczności następuje też zmiana prawa”

1) Jakim PRAWEM zostało zastąpione Prawo Mojżeszowe?

, ale chrześcijan obowiązuje „prawo względem Chrystusa”:

1Ko 9:21 21 Dla tych bez prawa stałem się, jakbym był bez prawa — chociaż względem Boga nie jestem bez prawa, lecz podlegam prawu względem Chrystusa — aby pozyskać tych bez prawa.

2) Jakiemu PRAWU podlegał Paweł? Proszę o konkrety.

Nazwano je także „doskonałym prawem związanym z wolnością”, „prawem wolnego ludu” i „prawem wiary” (Jak 1:25; 2:12; Rz 3:27).

Podobnie jak Mojżesz był pośrednikiem przymierza Prawa, tak Jezus Chrystus jest Pośrednikiem nowego przymierza. Mojżesz spisał Prawo w formie kodeksu, ale Jezus osobiście nie zapisał żadnego prawa. Rozmawiał ze swymi uczniami i wszczepił swe prawo w ich umysły i serca.
Również oni nie stworzyli żadnego chrześcijańskiego kodeksu praw, podzielonego na artykuły i paragrafy. Jednakże Chrześcijańskie Pisma Greckie zawierają wiele praw, przykazań i postanowień obowiązujących chrześcijan
Jn 13:34 Daję wam nowe przykazanie, żebyście się wzajemnie miłowali; tak jak ja was umiłowałem, żebyście wy też miłowali się wzajemnie. 35 Po tym wszyscy poznają, że jesteście moimi uczniami, jeśli będzie wśród was miłość”.

Jn 14:15 „Jeżeli mnie miłujecie, będziecie przestrzegać moich przykazań

Jn15:14 Wy jesteście moimi przyjaciółmi, jeśli czynicie to, co ja wam nakazuję.

1Jn 3:22 i o cokolwiek prosimy, otrzymujemy od niego, gdyż przestrzegamy jego przykazań i czynimy to, co znajduje upodobanie w jego oczach. 23 Doprawdy, to jest jego przykazanie, żebyśmy wierzyli w imię jego Syna, Jezusa Chrystusa, i miłowali się wzajemnie, tak jak on dał nam przykazanie. 24 Kto zaś przestrzega jego przykazań, ten pozostaje w jedności z nim, a on w jedności z takim; i po tym poznajemy, że on pozostaje w jedności z nami — dzięki duchowi, którego nam dał.

4: 21 A mamy od niego to przykazanie, że kto miłuje Boga, powinien miłować również swego brata.

5:2 Po tym poznajemy, że miłujemy dzieci Boże, gdy miłujemy Boga i spełniamy jego przykazania. 3 Bo miłość do Boga polega na tym, że przestrzegamy jego przykazań; a przecież jego przykazania nie są uciążliwe

2Jn 4 Bardzo się raduję, ponieważ stwierdziłem, że niektóre z twoich dzieci chodzą w prawdzie, tak jak otrzymaliśmy przykazanie od Ojca. 5 Teraz więc proszę cię, pani, jako ktoś, kto pisze tobie nie przykazanie nowe, lecz to, które mieliśmy od początku, abyśmy się wzajemnie miłowali. 6 A miłość polega na tym, że wciąż chodzimy zgodnie z jego przykazaniami. To jest przykazanie, jak słyszeliście od początku, że wciąż powinniście według niego chodzić.

Obj 14: 12 Tutaj ma znaczenie wytrwałość świętych, tych, którzy zachowują przykazania Boga i wiarę w Jezusa”.

3) O jakie przykazania chodzi o jakie prawo?

Jezus polecił swym uczniom głosić dobrą nowinę o Królestwie, o czym można przeczytać np. w Mateusza 10:1-42 i Łukasza 9:1-6; 10:1-12. Dał im nowe polecenie, zapisane w Mateusza 28:18-20: mieli iść nie tylko do Żydów, lecz także do wszystkich narodów, czynić uczniów i chrzcić ich nowym chrztem „w imię Ojca i Syna, i ducha świętego” oraz uczyć ich przestrzegać wszystkiego, co im nakazał. A zatem Jezus z upoważnienia Bożego nauczał i dawał przykazania zarówno wtedy, gdy przebywał na ziemi (Dz 1:1, 2), jak i po wstąpieniu do nieba (Dz 9:5, 6; Obj 1:1-3). Cała Księga Objawienia składa się z proroctw, przykazań, napomnień i pouczeń dla zboru chrześcijańskiego.
„Prawo Chrystusowe” obejmuje wszystkie dziedziny życia i działalności chrześcijanina. Z pomocą ducha Bożego może on stosować się do tego prawa i zostać przez nie osądzony pomyślnie, gdyż jest to „prawo tego ducha, który daje życie w jedności z Chrystusem Jezusem” (Rz 8:2, 4).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
BannerFans.com
BannerFans.com
BannerFans.com
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14