FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO Strona Główna FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nike
2013-12-11, 09:53
JAK IMIĘ BOŻE PRZETRWAŁO W SZATAŃSKIM ŚWIECIE
Autor Wiadomość
Serdunio
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 82251/88443
 93%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2016-03-05, 20:10   

Zrozumiała i nie udaje :->

"..Ojcze nasz ,któryś jest w niebie
niech się święci imię Twoje.." :)
Dodałam żeby nie było że nie w temacie :-D
 
     
Krystian 
VIP
Chrystianin


Potwierdzenie wizualne: 1473
Pomógł: 795 razy
Wiek: 51
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 6626
Poziom: 56
HP: 2167/13546
 16%
MP: 5915/6468
 91%
EXP: 274/344
 79%
Wysłany: 2016-03-05, 20:37   

nike napisał/a:
Zrozumiałam z waszych postów,że Mojżesz, był nieczysty, Abraham był nieczysty,Izaak, Jakub wszyscy byli nieczyści, a obecny Izrael to już brudas jest, bo prawie w ogóle nie wypowiadają imienia Bożego nawet jak czytają Torę, to zastępują imię Boże słowem ADONAJ.
Ja też z szacunku dla IMIENIA BOŻEGO staram się jak najmniej wypowiadać imię Boga Najwyższego.
NIE BIERZ IMIENIA BOGA NAJWYŻSZEGO NADAREMNO.
A czy nie czystą jestem?? Pewnie tez jestem chociaż w oczach, niektórych z was. :-D


Nike akurat wy Badacze macie rozsądny stosunek do imienia Boga.
Dobrze wiecie jak ma na Imię, ale nim nie szastacie jak świadkiści.
_________________
Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.
Jana 3:16
 
     
Benjamin.Szot
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 82251/88443
 93%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2016-03-05, 21:01   

Imię Boże a "Ojcze nasz"

Przeciwnicy Świętego Imienia Bożego, którzy starają się usuwać Imię Boże z przekładów Biblii, wymyślają bezpodstawne teorie według których, Bóg jest bezimienny lub też, że wszystko jedno jak Go ludzie nazywać będą. 
Potem raptem stwierdzają, że Jezus modląc się do Niego mówił :  " Ojcze nasz ".  Ich zdaniem wystarczy mówić do Boga :  Ojcze nasz
Przeoczają jednak, że uczniowie Chrystusa, byli rodowitymi Żydami znającymi dobrze Torę i Pisma Proroków i doskonale wiedzieli kto jest ich Bogiem.
 
Przeciwnicy Świętego Imienia Bożego ujawniają, że zajmują dokładnie taką samą postawę jak szatan. Przeciwnik Boży nigdy nie wypowiadał Świętego Imienia Bożego. Świadczy o tym dobitnie rozmowa z Jezusem podczas kuszenia - Mt. 4 : 3 -10; Łuk.4 : 1 - 13. Nie wypowiadał  z tej prostej przyczyny, że nienawidzi tego Imienia, bo jest największym wrogiem Boga Najwyższego.
 
W przeciwieństwie do niego Jezus wielokrotnie wymawiał Święte Imię o czym świadczy fakt, że cytował Pisma Hebrajskie, gdzie to Imię widniało - Mt.4 : 4 i 5 Moj. 8 : 3; Mt.4 : 7 i 5 Moj. 6 : 16; Mt. 4 : 10 i 5 Moj. 6 : 13.
Jezus nie tylko je rozsławiał -  jak mówi Hebr. 2 : 11 - 13 - ale również podkreślał ważność tego Imienia wymieniając w modlitwie Ojcze Nasz na pierwszym miejscu kwestię Jego uświęcenia. 
Gdyby to Święte imię nie było ważne, to nie byłoby wymienione w Biblii ok. 7 000 razy. Jezus podkreślał, że nawet najmniejsza litera alfabetu hebrajskiego jakim jest yod nie przepadnie, a cóż dopiero Imię jego umiłowanego Ojca w niebiosach  zapisane tyle razy w Piśmie Świętym ( Mat. 5 : 18 )
.  
Ciekawe, że niektóre kopie : Bizantyńskie, aramejskie, łacińskie oraz stara kopia koptyjska mają zapisane w modlitwie Ojcze Nasz słowa cytowane w niektórych przekładach biblijnych kończące modlitwę Jezusa : " albowiem Twoje jest królestwo i moc, i chwała na wieki wieków . Amen ".  Różni bibliści są w tym zgodni, że słowa te są nawiązaniem do biblijnej księgi 1 Kronik 29 : 11 - 13,  w którym to fragmencie znajduje się Święte Imię Boże - JEHOWAH. Jezus nie tylko to Imię ujawniał i dawał je ludziom poznać o czym świadczy jego modlitwa przed męczeńską śmiercią - Jana 17 : 6, 26.  
Jezus to Imię wychwalał, bo był Żydem z pokolenia Judy, a słowo Żyd w języku hebrajskim Jehuda oznacza " chwalcę Jehowy ".  Jezus wychwalał swego Ojca w sposób doskonały. Nazywał go też wielokrotnie swoim Ojcem, bo miał do tego pełne prawo jako ten, który Go nigdy nie zawiódł. A ci, których nauczył, by modlili się "Ojcze nasz" byli również Żydami czyli chwalcami Jehowy i dokładnie wiedzieli do jakiego Boga się zwracają w modlitwie. Znali dokładnie Pisma Hebrajskie, w których to Imię zapisano 6825 razy
Jezus a właściwie po hebrajsku Jehoszua zgodnie z zasadami hebrajskich imion teoforycznych nawiązujących do Imienia Bożego miał skrót tego Imienia we własnym Imieniu. Dokładnie znał swoje imię i wiedział co ono oznacza i do jakiego Świętego Imienia nawiązuje. Chciał urzeczywistnić plan Boga, który poprzez Jezusa zesłał ludziom wybawienie - Judy 1 : 25. 
 
Kler rzymsko-katolicki sfałszował modlitwę  " Ojcze nasz " . Modlitwa  w wersji kleru katolickiego zaczyna się od słów : " In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. " [ tłum. W imię Ojca, i Syna, i Ducha Świętego " ]. A w taki sposób nie zaczyna się modlitwa, której nauczył Jezus - por. Mt. 6 : 9. Nigdzie też w ewangelicznych opisach nie widać, by Jezus kiedykolwiek się przeżegnał przed modlitwą.  Ponadto :
 
1. nie wiadomo co znaczy w tak tłumaczonej modlitwie sformułowanie  " święć się Imię twoje. " Samo Imię się nie święci, tylko ludzie je mogą uświęcać. Tekst grecki ἁγιασθήτω τὸ ὄνομά σου dosłownie znaczy : " niech zostanie uświęcone Imię Twoje. " - Mt. 6 : 9.
 
2. W modlitwie, której nauczył  Chrystus nie ma słów " panem nostrum quotidianum da nobis hodie "  [ tłum. " chleba naszego powszedniego daj nam dzisiaj " ] ani słów  " et ne nos inducas in tentationem " [ tłum. "  i nie wódź nas na pokuszenie " ]. Modlitwa Jezusa też nie kończy się odmówieniem kolejnej modlitwy wymyślonej przez kler Ave Maria, w której się zachęca Marię, żeby się modliła za grzesznymi " ora pro nobis peccatoribus " , gdyż tylko jeden jest pośrednik między Bogiem i ludźmi - człowiek Jezus Chrystus - 1 Tym . 2 : 5; 1 Jana 2 : 1 - 2; Dz.Ap. 4 : 12.
 
W tekście greckim nie chodzi wcale o powszedni chleb. Grecki tekst τὸν ἄρτον ἡμῶν τὸν ἐπιούσιον δὸς ἡμῖν σήμερον - Mt. 6 : 11 - nie oznacza chleba fizycznego, bowiem ἐπιούσιος to nie ἐφημέρος ( powszedni - Jak. 2 : 15 ). 
Słowo ἐπιούσιος składa się z przyimka ἐπι oraz ούσιος ( od rzeczownika ούσια - mienie, rzeczywistość istota ) i wskazuje na coś co jest konieczne do bycia, ale cała modlitwa jest zanoszona o sprawy duchowe, a nie materialne. Jest to pokarm niezbędny dla nachodzącego Królestwa - Takie wyjaśnienie daje m.in. Wielki Słownik Grecko - Polski - Vocatio.
 
3. " Nie wódź nas na pokuszenie " - to już największy przekręt. Takie sformułowanie pochodzi z Wulgaty " et ne inducas nos in temptationem " - Mt. 6 : 6 : 13 
 
 W tekście greckim mamy : μὴ εἰσενέγκῃς ἡμᾶς εἰς πειρασμόν dosł. " nie prowadź nas ku pokuszeniu " . Takie sformułowanie w hebrajskim sposobie opisywania w żadnym wypadku nie oznaczało to co sugeruje tekst Wulgaty, a nawet tekst grecki. Według hebrajskiego sposobu rozumienia tego tekstu należałoby to oddać : nie daj byśmy popadli w pokusę
 
Tradycyjne tłumaczenie - " i nie wódź nas na pokuszenie " sugeruje, jakoby Bóg był kusicielem ! Tymczasem Jakub napisał : " Kto doznaje pokusy, niech nie mówi, że Bóg go kusi, Bóg bowiem ani nie podlega pokusie ku złemu, ani też nikogo nie kusi " ( Jakub 1 : 13 ). 
W całym Piśmie Świętym nie ma sytuacji, w której Bóg kogokolwiek by „ kusił ” do zła. 
Bóg jest tym, który ocala od zła. Kusicielem jest przeciwnik Boga – szatan !
 
JEHOWAH Bóg Wszechmocny chciał być traktowany jak Ojciec przez Izraelitów czemu wielokrotnie dawał wyraz

Np. proroctwo Jeremiasza 3 : 17, 19 mówi : 
 
בָּעֵת הַהִיא יִקְרְאוּ לִירוּשָׁלִַם כִּסֵּא יְהֹוָה נִקְוּוּ אֵלֶיהָ כָל הַגּוֹיִם לְשֵׁם יְהֹוָה לִירוּשָׁלִָם וְלֹא יֵלְכוּ עוֹד אַחֲרֵי שְׁרִרוּת לִבָּם הָרָע 
co znaczy : 
" W owym czasie będą nazywać Jerozolimę tronem Jehowy ( her. JEHOWAH ); i zgromadzą się w niej w Jerozolimie wszystkie narody dla imienia JEHOWAH, i już nie będą chodzić w uporze swych złych serc
 
w kolejnym wersecie sam JEHOWAH mówi
וְאָנֹכִי אָמַרְתִּי אֵיךְ אֲשִׁיתֵךְ בַּבָּנִים וְאֶתֶּן לָךְ אֶרֶץ חֶמְדָּה נַחֲלַת צְבִי צִבְאוֹת גּוֹיִם וָאֹמַר אָבִי תִּקְרְאִי לִי וּמֵאַחֲרַי לֹא תָשׁוּבִי 
co znaczy : 
" A Ja rzekłem: 'Jakżebym chciał zaliczyć cię do synów i dać ci ziemię rozkoszną, dziedzictwo najwspanialsze między narodami ' , a powiedziałem : ' będziecie wołać do mnie "Mój Ojcze !" i ode mnie nie odwrócisz się '. " 
 
W innym miejscu w Psalmie 103 : 13 Dawid napisał :
 כְּרַחֵם אָב עַל בָּנִים רִחַם יְהֹוָה עַל יְרֵאָיו co znaczy : 
" Jak miłosierdzie ojca nad synami, tak JEHOWAH okazuje miłosierdzie tym, którzy się Go boją. " 
 
Przypowieści 3 : 12 mówi z kolei : 
כִּי אֶת אֲשֶׁר יֶאֱהַב יְהֹוָה יוֹכִיחַ וּכְאָב אֶת בֵּן יִרְצֶה co znaczy : 
" kogo JEHOWAH miłuje tego upomina, jak ojciec syna, w którym ma upodobanie. " 
 
Do Niego zwracał się prorok Izajasz tymi słowy : 
 וְעַתָּה יְהֹוָה אָבִינוּ אָתָּה אֲנַחְנוּ הַחֹמֶר וְאַתָּה יֹצְרֵנוּ וּמַעֲשֵׂה יָדְךָ כֻּלָּנוּ  
Co znaczy :   " A  teraz  JEHOWAH - Tyś naszym Ojcem, myśmy gliną, a Tyś Twórcą naszym i my wszyscy dziełem Twoich rąk. " - Iz. 64 : 7
 
Stąd też przez proroka Malachiasza - JEHOWAH oznajmia i pyta ( Mal. 1 : 5 - 6 ) : 
וְעֵינֵיכֶם תִּרְאֶינָה וְאַתֶּם תֹּאמְרוּ יִגְדַּל יְהֹוָה מֵעַל לִגְבוּל יִשְׂרָאֵל : בֵּן יְכַבֵּד אָב וְעֶבֶד אֲדֹנָיו וְאִם אָב אָנִי אַיֵּה כְבוֹדִי 
co znaczy : " I ujrzą wasze oczy i powiecie : Wielki jest JEHOWAH poza granicą Izraela. Syn powinien czcić ojca , a sługa pana swego. Skoro Ja jestem Ojcem, gdzież szacunek do mnie ?
 
Jak więc widać JEHOWAH Bóg Wszechmocny jest Ojcem i to najlepszym jaki tylko może być. Jego wysławiał Chrystus jako swego Ojca nazywając Go dobrym i miłosiernym - Marka 12 : 28 - 30; 
5 Moj. 6 : 4 - 5;  Ap. 19 : 1 - 7; Marka 10 : 18; Psalm 103 : 8; Psalm 145 : 8; Łukasza 6 : 36. 
 
JEHOWAH chciał, aby jego wierni słudzy zwracali się do Niego jak do Ojca, ale wielu Izraelitów, nie doceniło tego.  Nie byli wierni Przymierzu i łamali Prawo Boże. Nie mieli szacunku do swego Ojca Niebiańskiego. Poza prorokami i wiernymi Izraelitami, nie potrafili zwracać się do Niego jako do swego troskliwego Ojca, bo ich serce otępiało wskutek grzechów jakie popełniali. 
Ale życzenie Boga urzeczywistnił Jezus. Nauczył on swoich uczniów poszanowania Bożych zasad i zwracania się Boga Izraela jako do kochającego ich Ojca - Mt. 6 : 9 - 13


__________________________________
 
     
Listek
VIP


Potwierdzenie wizualne: 2015
Pomógł: 581 razy
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 2615
Poziom: 40
HP: 351/5017
 7%
MP: 2395/2395
 100%
EXP: 154/168
 91%
Wysłany: 2016-03-09, 16:56   

Benjamin.Szot napisał/a:
życzenie Boga urzeczywistnił Jezus. Nauczył on swoich uczniów poszanowania Bożych zasad i zwracania się Boga Izraela jako do kochającego ich Ojca - Mt. 6 : 9 - 13.


Hbr 2:12 bp "mówiąc: "Ogłoszę moim braciom Twoje imię, w zgromadzeniu będę Cię wysławiał","

Rz 15:9 bp "Poganie zaś uwielbili Boga za miłosierdzie. Tak też napisano: "Dlatego wysławiać Cię będą wśród pogan i śpiewać będę na chwałę Twego imienia"."

Ap.5,(5) I mówi do mnie jeden ze Starców: Przestań płakać:
Oto zwyciężył Lew z pokolenia Judy, Odrośl Dawida, tak że otworzy księgę i siedem jej pieczęci.
(6) I ujrzałem między tronem z czworgiem Zwierząt a kręgiem Starców stojącego Baranka, jakby zabitego, a miał siedem rogów i siedmioro oczu, którymi jest siedem Duchów Boga wysłanych na całą ziemię.
(7) On poszedł, i z prawicy Zasiadającego na tronie wziął księgę. (8) A kiedy wziął księgę, czworo Zwierząt i dwudziestu czterech Starców upadło przed Barankiem, każdy mając harfę i złote czasze pełne kadzideł, którymi są modlitwy świętych.
(9) I taką nową pieśń śpiewają:
Godzien jesteś wziąć księgę i jej pieczęcie otworzyć, bo zostałeś zabity i nabyłeś Bogu krwią twoją [ludzi] z każdego pokolenia, języka, ludu i narodu, (10) i uczyniłeś ich Bogu naszemu królestwem i kapłanami, a będą królować na ziemi.
_________________
Bóg jest wciąż taki sam i się nie zmienia.
 
     
Benjamin.Szot
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 82251/88443
 93%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2016-03-18, 07:43   



Film jest warty obejrzenia. Zachęcam
 
     
Olus
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 82251/88443
 93%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2016-03-19, 14:28   

Daj linka to obejrze :-P
Szukalem i nie znalazlem.
Trzeba kupic a wiec lipton.
 
     
Benjamin.Szot
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 82251/88443
 93%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2016-03-20, 07:23   

Odczytywanie Imienia Bożego w tekście hebrajskim Biblii przy omawianiu Dekalogu Bożego :

8 : 45 min. wykładu :


www.youtube.com/watch?v=bBUR68ZfeWw

Listen to the Pophets in Hebrew :

www.nehemiaswall.com/prophet-pearls-vayishlach

________________________________________________

http://biblia-odchwaszczona.webnode.com
 
     
Benjamin.Szot
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 82251/88443
 93%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2016-04-22, 20:50   

W BHS ( Biblia Hebraica Stuttgartensia ) jest szereg razy napisane imię Boże JEHOWAH יְהֹוָה - np.:

וַיֹּאמֶר יְהֹוָה אֱלֹהִים| אֶל הַנָּחָשׁ כִּי עָשִׂיתָ זֹּאת אָרוּר אַתָּה מִכָּל הַבְּהֵמָה וּמִכֹּל חַיַּת הַשָּׂדֶה עַל גְּחֹנְךָ תֵלֵךְ וְעָפָר תֹּאכַל כָּל יְמֵי חַיֶּיךָ
1Moj. 3 :14

וַיֹּ֕אמֶר בָּרוּךְ יְהֹוָה אֱלֹהֵי שֵׁם וִיהִי כְנַעַן עֶבֶד לָמוֹ
1 Moj. 9 : 26

וַיֵּרָא מַלְאַךְ יְהֹוָה אֵלָיו בְּלַבַּת אֵשׁ מִתּוֹךְ הַסְּנֶה וַיַּרְא וְהִנֵּה הַסְּנֶה בֹּעֵר בָּאֵשׁ וְהַסְּנֶה אֵינֶנּוּ אֻכָּל
2 Moj. 3 : 2

וַיַּעַשׂ אַחְאָב אֶת הָאֲשֵׁרָה וַיּוֹסֶף אַחְאָב לַעֲשֹוֹת לְהַכְעִיס אֶת יְהֹוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִכֹּל מַלְכֵי יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר הָיוּ לְפָנָיו
1 Król. 16 : 33

לֵאמֹר הֵן יְשַׁלַּח אִישׁ אֶת אִשְׁתּוֹ וְהָלְכָה מֵאִתּוֹ וְהָיְתָה לְאִישׁ אַחֵר הֲיָשׁוּב אֵלֶיהָ עוֹד הֲלוֹא חָנוֹף תֶּחֱנַף הָאָרֶץ הַהִיא וְאַתְּ זָנִית רֵעִים רַבִּים וְשׁוֹב אֵלַי נְאֻם יְהֹוָה
Jer. 3 : 1

כִּי כֹה | אָמַר יְהֹוָ֗ה לְאִישׁ יְהוּדָה וְלִירוּשָׁלִַם נִירוּ לָכֶם נִיר וְאַל תִּזְרְעוּ אֶל קֹצִים
Jer. 4 : 3

עַל זֹאת חִגְרוּ שַׂקִּים סִפְדוּ וְהֵילִילוּ כִּי לֹא שָׁב חֲרוֹן אַף יְהֹוָה מִמֶּנּוּ
Jer. 4 : 8

וְאַתָּה אַל תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב נְאֻם יְהֹוָה וְאַל תֵּחַת יִשְׂרָאֵל כִּי הִנְנִי מוֹשִׁיעֲךָ מֵרָחוֹק וְאֶת זַרְעֲךָ מֵאֶרֶץ שִׁבְיָם וְשָׁב יַעֲקֹב וְשָׁקַט וְשַׁאֲנַן וְאֵין מַחֲרִיד
Jer. 30 : 10

יְהֹוָ֗ה אֶרֶךְ אַפַּיִם וּגְדָל (כתיב וּגְדָול) כֹּחַ וְנַקֵּה לֹא יְנַקֶּה יְהֹוָה בְּסוּפָה וּבִשְׂעָרָה דַּרְכּוֹ וְעָנָן אֲבַק רַגְלָיו
Nahum 1 : 3

מִזְמוֹר לְדָוִד יְהֹוָה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ
Psalm 15 : 1

אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר שָׂם יְהֹוָה מִבְטַחוֹ וְלֹא פָנָה אֶל רְהָבִים וְשָׂטֵי כָזָב
Psalm 40 : 5

עָלָה אֱלֹהִים בִּתְרוּעָה יְ֝הֹוָ֗ה בְּקוֹל שׁוֹפָר
Psalm 47 : 6

כִּי טוֹב הֹוָה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ
Psalm 100 : 5

יְהֹוָ֗ה - Jer. 4 : 3, Nahuma 1 : 3 oraz Psalm 47 : 6 zasługuje na uwagę, gdyż oprócz samogłoski cholem widnieje nad waw akcent zapisany jako kropka w kształcie rombu - zwany rebija

Miejsc w BHS, gdzie występuje zapis JEHOWAH jest oczywiście więcej. Podaję tylko niektóre wersety.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Biblia_Hebraica_Stuttgartensia

_________________________________________________

http://biblia-odchwaszczona.webnode.com
 
     
Benjamin.Szot
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 82251/88443
 93%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2016-04-29, 06:56   

Lista hebrajskich przekładów NT w których występuje imię Boże :

Gospel of Matthew, a cura di J. du Tillet, Parigi, 1555
Gospel of Matthew, di Shem-Tob ben Isaac Ibn Shaprut, 1385
Matthew and Hebrews, di S. Munster, Basilea, 1537 e 1557
Gospel of Matthew, di J. Quinquarboreus, Parigi, 1551
Gospels, di F. Petri, Witchi;temberg, 1537
Gospels, di J. Claius, Lipsia, 1576
NT, di E. Hutter, Norimberga, 1599
NT, di W. Robertson, Londra, 1661
Gospels, di G. B. Jona, Roma, 1668
NT, di R. Caddick, Londra, 1798-1805
NT, di T. Fry, Londra, 1817
NT, di W. Greenfield, Londra, 1831
NT, di A. McCaul e altri, Londra, 1838
NT, di J. C. Reichardt, Londra, 1846
Luke, Acts, Romans and Hebrews, di J. H. R. Biesenthal, Berlino, 1855
NT, di J. C. Reichardt e J. H. R. Biesenthal, Londra, 1866
NT, di F. Delitzsch, Londra, ed.1981
NT, di I. Salkinson e C. D. Ginsburg, Londra, 1891
Gospel of John, di M. I. Ben Maeir, Denver, 1957
A Concordance to the Greek New Testament, di Moulton e Geden, 1963
NT, United Bibles Societies, Gerusalemme, 1979
NT, di J. Bauchet e D. Kinnereth, Roma, 1975
NT, di H. Heinfetter, Londra, 1863
Romans, di W. G. Rutherford, Londra, 1900
Psalms and Matthew, di A. Margaritha, Lipsia, 1533
NT, di Dominik von Brentano, Vienna e Praga, 1796
NT, Bible Society, Gerusalemme, 1986

________________________________________________

http://biblia-odchwaszczona.webnode.com
 
     
Lamed
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 82251/88443
 93%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2016-05-01, 04:30   

Osobiste Imię Boga było wymawiane tylko i wyłącznie w Bet Hamikdasz – Świątyni, podczas bardzo wyjątkowych modlitw.
W synagodze podczas modlitwy czy odczytywania Tory używa się terminu "Ad-naj", który dosłownie oznacza "mój Pan" i jest zastępstwem wobec Tetragramaton, lecz nawet "Ad-naj", nie może być wymawiane podczas zwykłych rozmów.
Haszem lub HaSzem nie znaczy "Bóg", ale wskazuje na Boga. Używa się go w miejsce imienia Boga i znaczy "to [wyjątkowe] Imię".

Podobnie jak dzieci nie zwracają się po imieniu do swoich rodziców, tak żydzi nie wypowiadają Imienia Boga i żydowskie prawo zabrania wypowiadania go.
Haszem lub HaSzem wymawia się i używa w tekstach pisanych jako zastępstwo dla Tetragramatonu.

Znajomość wymowy tego Imienia znikneła w wyniku ograniczeń religijnych, które pozwalały na wymowę wyłącznie arcykapłanowi w Świętym Świętych Świątyni i wraz ze zniszczeniem Świątyni prawdopodobnie całkowicie zanikła znajomość odczytywania tego imienia. Wersji i propozycji wymawiania Imienia było później i jest wiele. :)
 
     
Krystian 
VIP
Chrystianin


Potwierdzenie wizualne: 1473
Pomógł: 795 razy
Wiek: 51
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 6626
Poziom: 56
HP: 2167/13546
 16%
MP: 5915/6468
 91%
EXP: 274/344
 79%
Wysłany: 2016-05-01, 10:20   

Lamed napisał/a:
Podobnie jak dzieci nie zwracają się po imieniu do swoich rodziców, tak żydzi nie wypowiadają Imienia Boga i żydowskie prawo zabrania wypowiadania go.


Co nie oznacza, że dzieci nie znają imienia swojego ojca.
Oczywiście nie należy wypowiadać to Święte Imię na lewo i prawo jak to czynią świadkisci.
Ja do swojego ziemskiego ojca nie mówię po imieniu.
Jednak jak ktoś się mnie pyta jak mój ojciec ma na imię to odpowiadam, że Edward.
_________________
Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.
Jana 3:16
 
     
Lamed
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 82251/88443
 93%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2016-05-01, 18:08   

Krystian napisał/a:


Co nie oznacza, że dzieci nie znają imienia swojego ojca.
Oczywiście nie należy wypowiadać to Święte Imię na lewo i prawo jak to czynią świadkisci.
Ja do swojego ziemskiego ojca nie mówię po imieniu.
Jednak jak ktoś się mnie pyta jak mój ojciec ma na imię to odpowiadam, że Edward.

Słusznie! Każdy chciałby znać Imię samego Stwórcy, jego prawidłową wymowę. Oby tylko nie używać go w złej sprawie, powoływać się na nie, kiedy czynimy zło. W historii nieraz się zdarzało, że straszliwie zdyskredytowana została idea Boga i religii na przykład poprzez krzywdy wyrządzone przez krucjaty, inkwizycję, wojny religijne, prześladowania Żydów i innych ludzi z przyczyn religijnych - akty zła dokonywane właśnie w imieniu Boga.

Najbliższym więc oryginałowi przykazania o Imieniu i jego używaniu byłoby tłumaczenie:

"Nie będziesz niósł (głosił) imienia Boga w sposob niegodny, fałszywy, nielegalny, poniżający, do osiągnięcia złego celu" .
 
     
Benjamin.Szot
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 82251/88443
 93%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2016-05-01, 18:54   

Lamed

Cytat:
Osobiste Imię Boga było wymawiane tylko i wyłącznie w Bet Hamikdasz – Świątyni, podczas bardzo wyjątkowych modlitw.


to zależy w jakim okresie ! Nie uwzględniłeś ważnych faktów na ten temat, które już były omawiane na tym forum

Cytat:
W synagodze podczas modlitwy czy odczytywania Tory używa się terminu "Ad-naj", który dosłownie oznacza "mój Pan" i jest zastępstwem wobec Tetragramaton, lecz nawet "Ad-naj", nie może być wymawiane podczas zwykłych rozmów.


bladego pojecia nie masz na temat, który się wypowiadasz. Ponadto nie było żadnego "Ad-naj" tylko Adonaj !

Cytat:
Haszem lub HaSzem nie znaczy "Bóg", ale wskazuje na Boga. Używa się go w miejsce imienia Boga i znaczy "to [wyjątkowe] Imię".


HaSzem nie znaczy Bóg tylko dokładnie " to Imię "

Cytat:
Podobnie jak dzieci nie zwracają się po imieniu do swoich rodziców, tak żydzi nie wypowiadają Imienia Boga i żydowskie prawo zabrania wypowiadania go.
Haszem lub HaSzem wymawia się i używa w tekstach pisanych jako zastępstwo dla Tetragramatonu.


Żydzi to nie psy i ich narodowość pisze się z dużej litery ! Są Żydzi, którzy nie wymawiają Imienia Bożego i są tacy. którzy to Imię wymawiają, a nawet wzywają w modlitwach

Cytat:
Znajomość wymowy tego Imienia znikneła w wyniku ograniczeń religijnych, które pozwalały na wymowę wyłącznie arcykapłanowi w Świętym Świętych Świątyni i wraz ze zniszczeniem Świątyni prawdopodobnie całkowicie zanikła znajomość odczytywania tego imienia. Wersji i propozycji wymawiania Imienia było później i jest wiele.


Znajomość wymowy nigdy nie zniknęła, o czym byś wiedział, gdybyś w swym życiu przeczytał choć jedną kartkę tekstu biblijnego po hebrajsku. Proponuję byś doczytał artykuły na ten temat na tym forum, a potem zabierał głos.

___________________________________________________________________

http://biblos.feen.pl/vie...der=asc&start=0
 
     
Lamed
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 82251/88443
 93%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2016-05-02, 04:22   

Benjamin.Szot napisał/a:

..bladego pojecia nie masz na temat, który się wypowiadasz.
Żydzi to nie psy i ich narodowość pisze się z dużej litery ! Są Żydzi, którzy nie wymawiają Imienia Bożego i są tacy. którzy to Imię wymawiają, a nawet wzywają w modlitwach..

http://biblos.feen.pl/vie...der=asc&start=0

Benjamin drogi, widzę, że poniosły Cię emocje. Co do narodowości, to faktycznie powinienem napisać z litery wielkiej. Zwykła omyłka-literówka. Tu masz rację. Co do reszty, to cytuję głównie ze strony która już wcześniej podałem: The 614 -th Commandment Society, która powstała dzięki fundacji Pardes Lader. Zawiera ona oficjalne stanowisko judaizmu ortodoksyjnego, nurtu dominujacego na świecie, a zwłaszcza w Izraelu. Tak zatem zanegowałeś w swojej wypowiedzi stanowisko nie moje, jak Ci sie wydawało, ale rabinów ortodoksyjnych z USA. Wybacz, ale ja sie za kogoś mądrzejszego od rabina nie uważam. Natomiast możemy się od nich uczyć. I to jest dla nas cenne. Pozdrawiam.
:lol:

BTW.Sam kiedyś toczylem dyskusję z moderatorem forum biblijnego o nick-name Yarpen Zirgin. Był on zdania, że piszemy ta narodowość z litery małej i powoływał się na zasady pisowni polskiej. Ja dowodziłem, że z litery wielkiej. Skończyło sie to dla mnie banem. :-D
 
     
Benjamin.Szot
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 82251/88443
 93%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2016-05-02, 06:24   

Lamed

Cytat:
Benjamin drogi, widzę, że poniosły Cię emocje. Co do narodowości, to faktycznie powinienem napisać z litery wielkiej. Zwykła omyłka-literówka. Tu masz rację.


bez komentarza

Cytat:
Co do reszty, to cytuję głównie ze strony która już wcześniej podałem: The 614 -th Commandment Society, która powstała dzięki fundacji Pardes Lader. Zawiera ona oficjalne stanowisko judaizmu ortodoksyjnego, nurtu dominujacego na świecie, a zwłaszcza w Izraelu. Tak zatem zanegowałeś w swojej wypowiedzi stanowisko nie moje, jak Ci sie wydawało, ale rabinów ortodoksyjnych z USA. Wybacz, ale ja sie za kogoś mądrzejszego od rabina nie uważam. Natomiast możemy się od nich uczyć. I to jest dla nas cenne.


W dalszym ciągu widać, że nie przeczytałeś nawet jednej strony Biblii wydania Tora Pardes Lauder. Proponuję, byś zwrócił uwagę jaki jest zapis Imienia Bożego w tekście hebrajskim. Gdybyś miał trudności z odczytem, to łaskawie zwróć się do kogoś, kto jest w stanie powiedzieć jaka jest punktacja samogłoskowa w Tetragramie. Stanowisko niektórych ortodoksyjnych rabinów mnie mało interesuje jeśli jest sprzeczne z testami hebrajskimi Biblii. Są od nich bardziej ortodoksyjni np. Żydzi karaimscy ( choć nie tylko oni ), którzy odrzucili dodatki Talmudu i prawa ustnego i są bezpośrednimi spadkobiercami masoretów.

Tu masz ich wykład :

https://www.youtube.com/watch?v=w2uaZ4NgLk0

https://www.youtube.com/watch?v=uiNbvp6MYhs

a tu parę książek na ten temat :





Jak się rzetelnie zapoznasz z przedstawionymi tam informacjami, to wtedy możemy podyskutować, bo na razie to nie ma o czym.

________________________________________________

http://biblia-odchwaszczona.webnode.com
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
BannerFans.com
BannerFans.com
BannerFans.com
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 14