FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO Strona Główna FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Trójca
Autor Wiadomość
zion599
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 81367/88443
 92%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2014-12-25, 22:10   

Cytat:
To jeżeli nie ma takiego punku, to o czym ty piszesz, odnosząc się do mego odwołania do katechizmu?
]

jak wyżej.
 
     
zion599
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 81367/88443
 92%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2014-12-25, 22:12   

Cytat:
O dziwo ta natura uczyniła go sługą i poddanym Ojca...

Owszem bo to nie jest natura monolityczna.
 
     
bartek212701 
VIP


Potwierdzenie wizualne: 27
Pomógł: 1006 razy
Wiek: 31
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 5722
Poziom: 54
HP: 1694/12102
 14%
MP: 5778/5778
 100%
EXP: 17/317
 5%
Wysłany: 2014-12-25, 22:13   

zion599 napisał/a:
Owszem bo to nie jest natura monolityczna.
czyli jest niżej niż Bóg Ojciec? Bo tak rozumiem Twoją wypowiedź.
Jesli natomiast mają taką samą naturę to może i rzeczywiście są sobie równi i Ojciec też jest sługa, ale to kogo wtedy jest tym sługą/poddanym? :-D
_________________
Efez. 5:17. Dlatego nie bądźcie nierozsądni, ale rozumiejcie, jaka jest wola Pańska

"Piękno sceny kuszenia można dostrzec tylko wtedy, gdy zamknie się ją w umyśle Chrystusa" Jaaqob

NIEBO - Chrześcijanie tyle mówią o niebie, ponieważ Nowy Testament głosi niebo jako nadzieję dla wierzących (1 Piotra 1:4; Kolosan 1:5; Hebrajczyków 3:1). Mówienie o niebie nie wyklucza wiary w życie na ziemi, ponieważ niebo jest tam, gdzie jest Bóg. Gdy Bóg zstąpi między ludzi i zamieszka wśród nich, to tam będzie też niebo (Objawienie 21:1-5). Wielu komentatorów uważa, że niebo i ziemia staną się jednym.
 
     
Al-Wasik
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 81367/88443
 92%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2014-12-25, 22:13   

Odbić Konstantynopol! napisał/a:
Zajrzyj do Katechizmu a się zdziwisz ;-)


Rzeczywiście :lol:

253 Trójca jest jednością. Nie wyznajemy trzech bogów, ale jednego Boga w trzech Osobach: "Trójcę współistotną".
Osoby Boskie nie dzielą między siebie jedynej Boskości, ale każda z nich jest całym Bogiem:
"Ojciec jest tym samym, co Syn, Syn tym samym, co Ojciec, Duch Święty tym samym,
co Ojciec i Syn, to znaczy jednym Bogiem co do natury
" .
"Każda z trzech Osób jest tą rzeczywistością, to znaczy substancją, istotą lub naturą Bożą"
Ostatnio zmieniony przez Al-Wasik 2014-12-25, 22:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
zion599
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 81367/88443
 92%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2014-12-25, 22:14   

Wasiczek napisał/a:
Odbić Konstantynopol! napisał/a:
Zajrzyj do Katechizmu a się zdziwisz ;-)


Rzeczywiście :lol:

253 Trójca jest jednością. Nie wyznajemy trzech bogów, ale jednego Boga w trzech Osobach: "Trójcę współistotną" . Osoby Boskie nie dzielą między siebie jedynej Boskości, ale każda z nich jest całym Bogiem: "Ojciec jest tym samym, co Syn, Syn tym samym, co Ojciec, Duch Święty tym samym, co Ojciec i Syn, to znaczy jednym Bogiem co do natury" . "Każda z trzech Osób jest tą rzeczywistością, to znaczy substancją, istotą lub naturą Bożą"


no wlasnie dokłądnie to co mówiłem
.



Cytat:
czyli jest niżej niż Bóg Ojciec? Bo tak rozumiem Twoją wypowiedź.
Jesli natomiast mają taką samą naturę to może i rzeczywiście są sobie równi i Ojciec też jest sługa, ale to kogo wtedy jest tym sługą/poddanym?


wg wierzeń katolickich:
Bog Jahwe jest najwyższy jest pierwsza osobą trojcy,
Syn Bozy jest drugą osobą
Duch Sw. Trzecią
 
     
zion599
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 81367/88443
 92%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2014-12-25, 22:19   

bartek no jesteś dosyć blisko, choc tych zależności
to żaden święty nie pojał podobno i jak to sie dzieje
takze i tak jest ok;P
 
     
zion599
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 81367/88443
 92%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2014-12-25, 22:25   

(Iz 9,1-3.5-6)
Naród kroczący w ciemnościach ujrzał światłość wielką; nad mieszkańcami kraju mroków światło zabłysło. omnożyłeś radość, zwiększyłeś wesele. Rozradowali się przed Tobą, jak się radują we żniwa, jak się weselą przy podziale łupu. Bo złamałeś jego ciężkie jarzmo i drążek na jego ramieniu, pręt jego ciemięzcy jak w dniu porażki Madianitów. Albowiem Dziecię nam się narodziło, Syn został nam dany, na Jego barkach spoczęła władza. Nazwano Go imieniem: Przedziwny Doradca, Bóg Mocny, Odwieczny Ojciec, Książę Pokoju. Wielkie będzie Jego panowanie w pokoju bez granic na tronie Dawida i nad Jego królestwem, które On utwierdzi i umocni prawem i sprawiedliwością, odtąd i na wieki. Zazdrosna miłość Pana Zastępów tego dokona.
 
     
zion599
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 81367/88443
 92%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2014-12-25, 22:35   

dobra, zacytuję , bo widze nikt w te linki nie zagląda...

KKK 254 Osoby Boskie rzeczywiście różnią się między sobą. "Bóg jest jedyny, ale nie jakby samotny" (quasi solitarius)68Fides Damasi: DS 71). "Ojciec", "Syn", "Duch Święty" nie są tylko imionami oznaczającymi sposoby istnienia Boskiego Bytu, ponieważ te Osoby rzeczywiście różnią się między sobą: "Ojciec nie jest tym samym, kim jest Syn, Syn tym samym, kim Ojciec, ani Duch Święty tym samym, kim Ojciec czy Syn" (DS 530. Sobór Laterański IV (1215): DS 804). Różnią się między sobą relacjami pochodzenia: "Ojciec jest Tym, który rodzi; Syn Tym, który jest rodzony; Duch Święty Tym, który pochodzi" (Sobór Laterański IV (1215): DS 804). Jedność Boska jest trynitarna.

KKK 255 Osoby Boskie pozostają we wzajemnych relacjach. Rzeczywiste rozróżnienie Osób Boskich – ponieważ nie dzieli jedności Bożej – polega jedynie na relacjach, w jakich pozostaje jedna z nich w stosunku do innych: "W relacyjnych imionach Osób Boskich Ojciec jest odniesiony do Syna, Syn do Ojca, Duch Święty do Ojca i Syna; gdy mówimy o tych trzech Osobach, rozważając relacje, wierzymy jednak w jedną naturę, czyli substancję" (Synod Toledański XI (675): DS 528). Rzeczywiście, "wszystko jest (w Nich) jednym, gdzie nie zachodzi przeciwstawność relacji" (Sobór Florencki (1442): DS 1330). Z powodu tej jedności Ojciec jest cały w Synu, cały w Duchu Świętym; Syn jest cały w Ojcu, cały w Duchu Świętym; Duch Święty jest cały w Ojcu, cały w Synu" (Sobór Florencki (1442): DS 1331).

Rethel napisał/a:
Wg wierzeń katolickich made in Zionia


wg wierzeń katolickich budowanych na podstawie samych wypowiedzi Chrystusa.
 
     
zion599
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 81367/88443
 92%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2014-12-25, 23:09   

Cytat:
211 Imię Boże "Ja Jestem" lub "On Jest" wyraża wierność Boga, który mimo
niewierności ludzkiego grzechu i kary, na jaką człowiek zasługuje, zachowuje "swą
Bóg objawia, że jest "bogaty w miłosierdzie" (Ef 2, 4)), aż do dania swojego jedynego Syna.
Jezus, oddając swoje życie, by wyzwolić nas z grzechu, objawi, że On sam nosi
imię Boże: "Gdy wywyższycie Syna Człowieczego, wtedy poznacie, że JA JESTEM"

to ze nawet nosi to samo imie , w tym znaczeniu
[bo każdy moglby takie nosić , gdyby miał te same przymioty co Jezus
iwypełniałby to perfekcyjnie]
wcale nie musi oznaczac ze jest tą samą osobą co Bóg Jahwe.

W wielu miejscach katechizmu jest podane ze trójca to trzy osoby
zresztą nawet etymologicznie sie zgadza.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
BannerFans.com
BannerFans.com
BannerFans.com
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13